Підсідельний штир (ще його називають «дієслово») – це труба, що з'єднує сідло і раму велосипеда.
Підсідел, як і хомути для нього відносяться до життєво важливих велосипедних деталей, на яких не можна економити.
Довжина штиря, нарівні з виносом керма, має великий вплив на посадку велосипедиста. Більш докладно про налаштування висоти сідла розказано в статті «Підбір та регулювання велосипедного сидіння».
До верхньої частини штиря кріпиться сідло, а нижня частина вставляється в підсідельну трубу рами. Затискається штир в трубі за допомогою спеціального підсідельного хомута на болтах або ексцентриком. Хомути з ексцентриком значно зручніше, можна одним рухом розтиснути штир і встановити потрібну висоту. Для хомутів з болтами потрібні або шестигранники або викрутка з ключами.
При виборі хомутів, врахуйте Головне правило: внутрішній діаметр хомута повинен збігатися із зовнішнім діаметром підсідельної труби, а не підсідельного штиря!
Наприклад, підсідельний штир має діаметр 27.2 мм. його можна використовуватися в рамі з діаметром підсідельної труби 28.6 мм, тому при покупці хомута ваш вибір – 28.6 мм.
При установці хомута більшого діаметру він просто не буде затискати підсідельний штир, який буде провалиться в раму.
Хомут меншого розміру не одягнеться на раму, при цьому виникає ризик пошкодити фарбу на рамі або навіть саму раму, якщо вона виконана з карбону.
При покупці нового хомута виміряйте зовнішній діаметр підсідельної труби вашого велосипеда.