Каретка – це вузол велосипеда, що забезпечує з'єднання рами і системи, і забезпечує вільне обертання з допомогою підшипників.
Каретка угвинчується або запресовується в кареточний стакан рами.
Це один з найбільш навантажених вузлів велосипеда.
По конструкції каретки бувають:
- Відкритого типу. Розбірний. Являють собою вал, що обертається на підшипниках, встановлених в чашках, які, в свою чергу, вкручуються в кареточний стакан рами велосипеда. Слабо захищені від попадання пилу, бруду і вологи. Вимагають технічного обслуговування і мастила. Підшипники в них можуть перекошуватися і зношуватися швидше.
- Закритого типу. Вони добре захищені від попадання пилу, вологи, бруду. Вони найчастіше нерозбірні, не вимагають технічного обслуговування і не підлягають ремонту. Невибагливі в експлуатації. Використовують промислові підшипники закритого типу. При зносі або несправності вона просто змінюється на нову.
Тип каретки залежить від рами і системи шатунів.
Шатуни існують наступних типів:
- Під клини.
- Під квадрат.
- Shimano Octalink.
- ISIS.
- Truvativ PowerSpline.
- Truvativ Howitzer.
- З інтегрованою віссю.
У нас найбільш поширеними є шатуни під квадрат.
При виборі каретки так само зверніть увагу на тип різьби в кареточном сайті.