Манетки - це пристрої, що кріпляться до керма поруч з грипсами і призначені для перемикання передач.
Фактично вони "дають команду" для перекладу ланцюга з однієї зірки на іншу.
За типом манетки діляться на:
- Grip - shift (грипшифт). У цих манетках перемикання передач виконується шляхом обертання ручки перемикання уздовж осі самого керма. Преключение досить просте і надійне. В деяких моделях використовують дисплей зі стрілкою для відображення поточної швидкості.
- Фрикційні. В них перемикання виконується за допомогою важеля, який так само як і Grip-shift просто тягне трос перемикання вперед і назад. Але перемикання відбувається рухом важеля, а не ручкою обертання, як в грипшифтах. В даний час зустрічаються рідко.
- Тригерні. Перемикання відбувається двома важелями, один з яких підвищує, а інший знижує передачі.
- Моноблоки. В них, так само як і в тригерних, є два важеля, відповідальних за перемикання швидкостей, але, на додаток є ще й ручка гальма. І все це в одному корпусі.
- Dual Control (дуал). Це манетки, так само поєднані з ручками гальмування, але принцип перемикання швидкостей іншого. У них одна ручка використовується і для перемикання швидкостей і для гальмування. Натискання ручки на себе включає гальмо, а гажатие вгору-вниз призводить до перемикання передач. Найчастіше їх ставлять на шосейники.