Тукліпси, це спеціальне пристосування, для фіксації ноги на плоскій педалі велосипеда. Їх можна вважати проміжним варіантом між плоскими і контактними моделями.
Саме слово пішло від комбінації двох англійських слів: toe (носок) та clip — затиск. Тобто буквально означає «затиснутий носок».
Нога в них фіксується ремінцями, що забезпечує комфортне кругове обертання і при цьому зникають «мертві зони». Велосипедист тепер не тільки тисне на педаль вниз, але і тягне її ногою вгору, що збільшує ефективність педалювання.
Деякі молоді велолюбителі вважають це сучасним винаходом. Поспішаю їх засмутити — цього типу педалей вже кілька десятків років. Просто раніше їх застосовували в основному на трекових і гоночних моделях.
Плюси тукліпсів:
- Дешевизна. Вони значно дешевше комплекту контактних педалей, не кажучи вже про взуття до них. Багато байкери використовують цей варіант, поки збирають гроші на контактну модель.
- Поєднання з будь-яким типом взуття. Важливий той факт, що знайти Веловзуття для контактних педалей не завжди можливо, особливо для великих і маленьких розмірів або холодної погоди. Та й коштує вона дуже недешево. І потім, приїхавши у взутті для контактних педалей на роботу, не завжди зручно ходити в ній цілий день. Значить потрібно перевзуватися в іншу. У тукліпсах ж можна використовувати звичайну щоденну взуття. Від робочих туфель до гумових чобіт в селі. А взимку вони набагато краще, ніж Контактна взуття.
- Отримання можливості кругового педалювання.
Це веде до:
- рівномірному розподілу навантаження на ноги,
- підвищенню ККД їх роботи,
- підвищенню швидкості на 10-20%,
- кращому контролю велосипеда.
Як підсумок – при тривалій поїздці втома значно менше, ніж на плоских педалях.
Однак не всім велосипедистам вони підійдуть. Наприклад, для екстремальних видів велоспорту їзди вони не підходять. тукліпси оптимальні для туристичних і міських поїздок. І взагалі скрізь, де потрібні додаткові зусилля при педалюванні.
В якості недоліку відзначають те, що не завжди вдається витягнути ногу при падінні. Тут все залежить від правильної затягування ремінців, застосовуваної взуття і, найголовніше, навичок.
Види тукліпсів
- Педалі в заводському зборі з тукліпсами. Це вже готовий варіант, який вкручується замість старої плоскої моделі. На деяких з них кріплення дозволяють регулювати глибину вставки ноги, на інших - ні.
- З монтованим жорстким носком і ремінцями.
У них на два гвинти кріплять до передньої частини звичайно ї«топталки» пластмасову або залізну частину для фіксації носка взуття і ремінцем налаштовують під ступню.
Перед тим як купувати таку модель перевірте – чи можна їх поставити на педалі вашого велосипеда.
Тут два моменти: чи дозволить форма педалі прикрутити до її передньої частини носок і, друге, чи є в ній отвори, через які потрібно протягнути ремінці або хоча б, щоб її форма дозволяла пустити ремінець під самою педаллю, але так, щоб він не вискакував з-під неї. Як на рожевій моделі на малюнку нижче.
- Ремінцеві. До педалі кріплять спеціальні ремінці на липучках або застібках. Для них так само потрібні плоскі«топталки » з отворами під ремінці тукліпсів. Ще один їх плюс в тому, що якщо не вдалося швидко вставити ногу, можна просто перевернути педаль ремінцями вниз і продовжувати їхати як на звичайній «топталці». Повторити спробу вставити ступню в них можна пізніше.
- Пауэргрипсы (Power Grips). Відрізняються від інших тукліпсів способом фіксації ступні. Якщо в інших видах вона жорстко закріплена в стремена і зафіксована ремінцями, то в PowerGrips ступня фіксується тільки одним ремінцем, що з'єднує кути педалі по діагоналі. Деяким байкерам такий варіант подобається більше. Вони вважають, що при падінні нога швидше і легше витягується. На мій погляд, все це справа звички і вправності.
Який з описаних вище варіантів підійде саме вам – дивіться і пробуйте самі. Як то кажуть «на смак і колір – всі фломастери різні»
Кілька моментів, які бажано знати при поїздках з тукліпсами:
- При їх використанні найкраще використовувати взуття з гладкою і жорсткою підошвою і рівним верхом. Вставляти і витягувати з них ногу в кросівках на липучках набагато зручніше, ніж босоніжки або кеди на шнурівці. ДО РЕЧІ, кеди, у яких шнурівка прикрита зверху клапаном, дуже добре себе зарекомендували при використанні з тукліпсами. Хоча, багато що визначається звичкою і вправністю байкера.
- Закріплюючи взуття в ремені не потрібно їх затягувати занадто туго. Ремені повинні бути затягнуті щільно, щоб нога не бовталася, але, в той же час, так, щоб її можна було швидко витягнути і без проблем вставити.
- Деякі велосипедисти взагалі радять замість ремінців використовувати товстий синтетичний шнур або слизький кабель - ну це знову ж на любителя.
- Краще використовувати подвійні ремінці. Одинарний буде «гуляти». Його не так просто налаштувати, щоб нога не вискакувала і щільно трималася. А подвійні, особливо на липучках, можна закріплювати з різною натяжкою. Той ремінець, що ближче до носка сильніше, а другий трохи слабкіше. Тоді нога не буде занадто сильно проскакувати вперед і, в той же час, легко витягуватися.
- При затягуванні ремінців, врахуйте, що якщо Базова педаль з шипами або її ребра з високими зубцями, то ступня витягується і вставляється гірше, ніж при рівній поверхні.
І на завершення хочеться сказати, наступне:
Спробувати тукліпси в експлуатації досить просто і дешево. Не сподобається –можна швидко зняти і повернутися до звичайних « топталок». Сподобається і захочеться йти далі – сміливо переходите до контактів, якщо фінанси дозволять, благо навички вже будуть.
Вдалих Вам покатушек!
Додатково про педалях можна почитати в статті
Коментарі
Получение возможности кругового педалирования.
Это ведет к:
равномерному распределению нагрузки на ноги,
повышению КПД их работы,
повышению скорости на 10-20%
лучшему контролю велосипеда".
А где теоретические обоснования?
Спасибо
Спасибо за добрые слова!
Сделать бортики на педалях не так просто, но "наш человек сможет все" :)
Ремешковые туклипсы не только не дадут Вашей ноге соскользнуть с педали, но и дадут возможность кругового педалирования. А это несоизмеримое преимущество перед просто идеей не дать ноге соскользнуь :)
Є жигулі і є мерседес - їздять і на тому і на тому.
Плюси та мінуси є і в тукліпси і в контактах.
Кожен вибирає те, в чому йому зручніше.
в тукліпсах після того як піймав педаль , треба рукою затягнути ремінець щільніше . Потім це не дасть змоги в разі небезпеки вирвати ногу з педалі . Витягнути ногу в разі небезпеки набагато складніше , ніж просто одклацнути шип SPD чи SPD-SL . Тому тукліпси небезпечні , особливо в го́роді . А якщо затягувати ледве-ледве , то від тукліпсів нема ніякої користі
А для них только туклипсы.
и картинки хорошие.
Спасибо!
Каждый выбирает себе то, что ему удобнее :)
У нас то же первый раз, когда только выложили статью и уже появились комментарии.
Все равно спасибо за полную информацию - лично мне все понятно