На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Новорічний Копенгаген і велосипеди

Опубліковано:

Зовсім недавно одні наші дуже хороші знайомі повернулися з невеликої новорічної подорожі в столицю Данії – Копенгаген.

За ці кілька днів вони прекрасно відпочили: гуляли по зимовому місту, відвідували музеї і кафешки. Хлопці чудово зустріли Новий рік у центрі міста під чотиригодинний святковий салют. Їм дуже пощастило потрапити на проходив в цей час фестиваль феєрверків.

Новорічні феєрверки в Копенгагені

Як любителі покататися на велосипедах, вони не могли не звернути уваги і на велосипедний рух датської столиці.

Велосипед або автомобіль?

У місті дуже багато велосипедистів. Причому їх часто навіть більше ніж автомобілістів.

Велосипед – це дійсно повноцінний засіб пересування для датчан, більш зручне і корисне для здоров'я і, судячи з усього, більш вигідне для гаманця, ніж автомобіль. Бензину не потрібно, проїхати може скрізь, стоянку знайти простіше і вона дешевше (майже скрізь безкоштовно) – одні плюси для людини.

Велосипедисти так само вигідні і для самого міста – рух автомобілів менш інтенсивне ,повітря чистіше, пробок значно менше і т. п.

Катаються всі: від малого до великого, студенти, менеджери, солідні бізнесмени і міністри на роботу.

Їздять цілими сім'ями: кожен на своєму велосипеді, батьки з дітьми на триколісних велосипедах з колясками. Багато возять маленьких дітей ззаду на велокріслах. Багато

Ще один, дуже цікавий, Юридичний момент: за законами Королівства, водій автомобіля завжди повинен поступатися дорогою велосипедистам.

Міська влада та велосипедисти

Міська влада реально, а не словах, на відміну від наших, піклуються про велосипедистів. Вони просто займаються своєю справою, а не обіцяють «краще життя в недалекому майбутньому».

Влада королівства і Копенгагена вкладає в розвиток велосипедної інфраструктури великі гроші: наприклад, в 2017-2025 в неї планують вкласти майже 1,9 млрд крон, або приблизно 250 млн євро.

У Данії існують навіть мости, призначені тільки для велосипедистів:

Практично скрізь на дорогах є окремі велосипедні доріжки, і, як не дивно для наших «автогонщиків», автомобілісти на них не заїжджають.

Спеціально для велосипедистів встановлені окремі велосвітлофори.

Велосипедні світлофори в Копенгагені

По всьому місту безліч велостоянок, в більшості своїй, виконаних в одному стилі. Свій велосипед завжди можна десь «приткнути».

Велосипедні стоянки в Копенгагені

У найбільш людних місцях велосипеди паркують навіть в два яруси.

Велосипедні парковка в два яруси в Копенгагені

Багато житлових комплексів обладнані спеціальними велосипедними парковками з дахами.

велосипедні стоянки у дворі будинків

 

Очевидно, що особливої проблеми, де зберігати велосипед, у датчан немає. Вони не тягнуть його як ми кожен раз в квартиру або на балкон, а просто ставлять у дворах на стоянках, або в підвалах будинків.

Крім того, люди часто паркують своїх «залізних коней» прямо поруч з магазином, будинком або офісом. Іноді їх пристібають одним замком, а часто і взагалі залишають просто так. Багато хто використовує замки – блокатори коліс .

Напевно, велосипеди іноді викрадають, але судячи з усього, це не настільки критично для жителів міста.

Велосипедна парковка біля магазину в Копенгагені

На яких велосипедах їздять данці

Мешканці Данії більш практичні, ніж наші люди, не особливо сильно люблять «понти» тому використовують для їзди по місту саме міські велосипеди, а не гірські багатошвидкісні моделі.

Вагомим аргументом на користь цього вибору є ще й особливість рельєфу Копенгагена: місто практично плоский, немає ніяких пагорбів, підйомів і спусків, так що їздити на міському велосипеді дуже зручно.

Їздять на всьому, чим тільки можна, починаючи від раритетних моделей з минулого століття і закінчуючи сучасними електро-велосипедами.

Багато триколісні вантажні велосипеди оснащені спеціальними колясками, в яких перевозять все, що туди поміщається: дітей, дружин, покупки з магазинів, домашніх вихованців і т. п.

Зустрічали цікаві двоколісні Вантажні варіанти.

триколісні велосипеди в Копенгагені

Практично всі велосипеди являють собою класичні міські моделі:

  • В більшості своїй сталева або алюмінієва рама. Багато велосипедів мають занижену верхню трубу, що дуже зручно не тільки жінкам, але і чоловікам в ділових костюмах. карбонових байків не бачили взагалі, хоча можливо вони і їздять по місту.
  • З жорсткою виделкою. Дороги досить рівні, обслуговування для неї взагалі ніякого не потрібно і по вазі легше, ніж амортизаційна вилка.
  • Широкі сідла, зручні для спокійних міських поїздок.
  • Багажники є на кожному велосипеді. Багато додатково мають ще й передню кошик.
  • Одношвидкісні або з планетарною втулкою.
  • На багатьох велосипедах ланцюги заховані під суцільний кожух, що захищає її з усіх боків, а не тільки зверху, як на більшості наших моделей. Такий кожух одночасно захищає ланцюг від пилу і дорожнього бруду, що призводить до зменшення її , і одяг велосипедистів від попадання під ланцюг.
  • Найчастіше використовують барабанні та ролерні гальма, рідше v-brake і дискові. Знову ж таки, перші і другі, хоч і важче останніх, але більш прості в експлуатації не вимагають ніякого техобслуговування, надійно працюючи в будь - яку погоду-і взимку і влітку.
  • Цікаво, що передній ліхтар є не у всіх, все-таки місто добре освітлене в темний час доби, а ось по парі задніх катафотов і червоний задній ліхтар встановлюють на все. Хочуть, що б ззаду їх було краще видно.
  • Не можна сказати що все, але значно більше людей, ніж у нас їздять по місту в велошоломах.

Велосипеди в Копенгагені

У загальному і цілому можна сміливо сказати, що Копенгаген, може і не головна велосипедна столиця Європи, але точно місто, дуже пристосований для велосипедистів.

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію