На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Як вибрати передній ліхтар на велосипед і для чого він потрібен

Опубліковано:

А навіщо взагалі ліхтар на велосипед?

Чесно кажучи, доводиться чути і таке питання. Його кожен вирішує для себе сам.

На відміну від катафотів, передній ліхтар не є обов'язковим елементом на велосипеді.

Якщо ви катаєтеся тільки вдень і абсолютно впевнені, що саме в цю поїздку не потрапите в сутінки і темний час доби на дорогу – ну тоді він точно не потрібен.

Наприклад, виїхали ранком годинку покататися по парку-звичайно, ліхтар можна не ставити. Знову ж таки, може хтось живе в місті, де всі вулиці прекрасно освітлені міським освітленням і дороги ввечері видно так само добре, як і вдень (сподіваюся, що десь є і таке), той той же може заощадити на велосипедному світлі.

А ось якщо ваші маршрути пролягають не тільки по місту, але і по заміських дорогах, і на них ви можете опинитися як вдень, так і в темний час – то передній ліхтарик, втім, так само як і задній, вам просто необхідний.

Причому в цьому випадку він виконує дві дуже важливі функції:

  1. Висвітлює дорогу велосипедисту.
  2. Позначає присутність його самого на дорозі для автомобілістів та інших учасників дорожнього руху.

Чи потрібно включати ліхтарі вдень на трасі? З власного досвіду, в тому числі і як автомобіліста, скажу – потрібно. Так вас значно помітніше на дорозі, а це підвищує вашу безпеку і безпеку інших учасників дорожнього руху.

Сам їжджу на машині і розумію – наскільки зручніше бачити самотній ліхтар ввечері далеко і вчасно зрозуміти, що хтось їде тобі назустріч, ніж побачити в останній момент раптово опинився посеред смуги зустрічного руху велосипедиста.

Був випадок, коли такий втомлений хлопець на пустельній дорозі насилу крутив педалі в гірку і, дивлячись в асфальт, їхав потихеньку по діагоналі зустрічної смуги, постійно наближаючись до лінії розмітки. Тільки ліхтар його і видавав – довелося трохи посигналити, відволікаючи його від асфальту. Так що наявність переднього ліхтаря або фари ввечері на велосипеді може допомогти уникнути трагедії на дорозі.

Включати передній і задній ліхтарі в періоди, коли його включають на трасі автомобілісти – обов'язково.

видимість велосипедиста з переднім ліхтарем вночі на дорозі

Який ліхтар вибрати?

Питання зовсім не такий простий, як здається.

В принципі зараз на ринку і в інтернеті дуже багато різних варіантів. У кожному є свої плюси і мінуси.

Для більшості основне питання все ж у фінансових ресурсах. Скільки він може витратити на цю покупку.

І що найголовніше-не можна сказати, що фірмовий ліхтарик в металевому корпусі і коштує купу грошей підійде вам краще, ніж хороший китайський. Брати зовсім дешеві китайські ліхтарики - то ж не найкращий варіант . Вони прослужать місяць-два і де-небудь, що-небудь обов'язково зламається. То кріплення лопне, то контакти або кнопки перестануть працювати, то корпус трісне і т. п.

Основних моментів, на які потрібно звернути увагу при виборі ліхтаря кілька:

  1. Перш за все, визначити - для яких поїздок він потрібен.
  2. Світлові параметри (яскравість, Кут світіння і т. д.)
  3. Можливі додаткові функції (різні режими світіння, наявність додаткового звукового сигналу і т.п.).
  4. Спосіб і місце кріплення.
  5. Спосіб живлення (батарейки, Акумулятори, генератор).
  6. Вартість.

Почнемо з основного питання:

Для яких поїздок потрібен ліхтар?

Якщо вам доводиться часто їздити по місту, причому не тільки по парку, але і по дорогах – то краще брати ліхтар з широким кутом світіння, щоб він володів хорошою бічною помітністю. Це особливо важливо при проїзді перехресть. Вас буде краще видно збоку і ви зможете бачити не тільки вузьку смужку перед собою, але і те, що робиться з боків.

При тривалих поїздках по автомобільних дорогах і шосе краще підходить ліхтар з вузьким світловим пучком, який не повинен зліпити зустрічних автомобілістів.

Але потрібно враховувати, що при довгій їзді з постійним вузьким яскравим променем попереду може виникнути один психологічний ефект - «дорожньо-тунельний синдром». Суть його в тому, що виникає відчуття, що їдеш по нескінченному круглому тунелю, за межами якого тьма. Очі, звикають до яскравого білого плями попереду і не бачать нічого з боків, що, погодьтеся, не дуже добре.

Ширина світлового променя для велосипедного ліхтаря

Якщо їздити доводиться і по заміських дорогах і по місту – найкраще брати ліхтарик, який дозволяє перемикати вид світлового променя або просто комбінувати – один ліхтар для дальнього світла, а інший для ближнього. Іноді один або пару невеликих ліхтариків ставлять на передню вилку для освітлення ближнього ділянки дороги безпосередньо перед колесами, а їх кнопку включення виводять на кермо.

Є ще варіант. Це використовувати комбінацію ліхтарів: один, закріплений на кермі і висвітлює дорогу перед велосипедом, а другий – на шоломі. Ліхтар на шоломі світить туди, куди дивиться байкер. Це дуже зручно, якщо потрібно подивитися на узбіччя дороги або вбік. Крутити кермом не можна, а ліхтар на голові відмінно з цим справляється.

Світлові параметри ліхтаря

Тепер про головні характеристики будь-якого ліхтаря – його світлових параметрах.

Як він взагалі світить і чи вистачить його світла Вам на дорозі?

Покупка ліхтарика найчастіше відбувається вдень в магазині, і зрозуміти, як він буде світити вночі на дорозі при цьому кілька важкувато. Знову ж яскравість світіння сприймається кожною людиною по-своєму. Одному світло нормальний, іншому темнувато і хотілося б по-яскравіше.

Якщо на упаковці є бімшот – фотографія світлової плями ліхтарика, це може допомогти вам зрозуміти, яке світлове пляма буде виходити в темряві.

У фізиці є чітка одиниця виміру світла – люмен. Він відображає кількість світла, що падає на освітлюваний об'єкт і позначається як «лм» (російською) або «lm» (англійською). Для любителів науки більш точно Про люменах можна почитати у Вікіпедії.

За своєю суттю цей параметр означає потужність світла. Чим більше "люменів" - тим краще ліхтар освітлює дорогу.

Приблизна залежність «люменів» і видимість показана на малюнку.

світловий потік в люменах і видимість від нього

Зазвичай 10 лм вистачить, щоб освітити дорогу прямо під ногами, 20-30 лм освітять найближчі 10-20 метрів. Такі маленькі ліхтарики можна ставити на переднє колесо для освітлення ближньої частини дороги.

Ліхтарі для поїздок по трасах найкраще брати від 300 Лм, менше просто не має сенсу. І дороги не видно і Вас на дорозі не позначить.

З потужністю ліхтаря пов'язана інша важлива характеристика-час роботи. Зазвичай чим потужніший ліхтар, тим менше часу він світить.

Типи рефлекторів використовуються в ліхтарях

У ліхтарів світловий промінь формується за допомогою рефлектора або відбивача. У сучасних світлодіодних ліхтариках використовують рефлектори двох типів:

  • З гладкою поверхнею.

У ліхтарях з таким рефлектором виходить світлова пляма з підвищеною яскравістю в центрі і темними краями. Світловий промінь світить далі, ніж у наступного типу.

  • з текстурованою,«м'ятою » поверхнею (апельсиновою кіркою або по-англійськи: orange peel reflector).

На відміну від попередніх, ці ліхтарі дають більш рівномірне світло і переходи до бічного засвічення більш плавні. Вони добре висвітлюють ближню зону.

тип рефлектора і промінь світла від нього на ліхтарі

Додаткові функції велосипедних ліхтарів.

Тут зазвичай розуміють те, що ліхтар може не тільки просто світити, але і мати:

  • кілька режимів світіння,
  • функцію моргання (стробоскопа),
  • звуковий сигнал,
  • вбудований сигнал SOS,
  • електрошокер,
  • вбудований годинник,
  • вбудований програвач з SD карти або через блютуз зі смартфона,
  • УКХ-радіо,
  • індикацію заряду,
  • різні варіанти підзарядки, включаючи сонячні батареї, і т. д.

додаткові функції на велосипедних ліхтарях

Кілька режимів світіння (яскравість, вузький промінь або широкий кут і т.п.) дозволяють економити заряд і вибирати оптимальний світло для кожної дорожньої обстановки.

Наявність у ліхтарі функції моргання (стробоскопа) – той же плюсик. Це набагато краще привертає увагу як пішоходів, які заздалегідь розступаються, так і автомобілістів, яким відразу зрозуміло, що попереду велосипедист і поводяться обережніше. Вночі цей режим не потрібен, а ось вдень або в сутінках він відмінно працює на трасі.

Необхідність наявності або відсутності інших додаткових «примочок » кожен визначає для себе сам виходячи з їх реальної необхідності і фінансових ресурсів, ну а фантазії наших китайських товаришів безмежні.

Як і куди краще прикріпити передній ліхтар?

Передній ліхтар кріплять на:

  • Кермо
  • Винос керма.
  • На вилку переднього колеса. Особливо для підсвічування ближньої зони дороги.
  • Іноді його ставлять і під кареткою. Однак це не найкращий варіант-занадто ненадійне місце при поїздках . Дорожня бруд і пил не йдуть на користь хорошого освітлення, та й ймовірність пошкодження його вище.

Кріплення ліхтаря на кермо велосипеда

При кріпленні ліхтаря зверніть увагу наступні моменти:

  • Направляйте промінь світла так, щоб пляма освітлення починалося приблизно в 3 метрах від переднього колеса. Це те місце, куди буде спрямований Ваш погляд.
  • Зверніть увагу, особливо якщо ви придбали модель з потужним світлом, щоб він не стояв строго горизонтально і промінь світла не зліпив водіїв зустрічного транспорту. Направляйте його трохи вниз, щоб він добре висвітлював тільки потрібну ділянку дороги метрів 30-40. Особливо це відноситься до велосипедистів на трасі.
  • Надійність кріплення – ліхтар не повинен бовтатися і рухатися. Якщо кріплення на болті, то краще, щоб була не звичайна гайка, а контргайка. Тоді при трясці під час поїздки гайка не буде сама розкручуватися.
  • Зараз в інтернеті продається маса самих різних варіантів для кріплення. Особисто мені найбільше подобаються моделі, що кріпляться на кермо і дозволяють швидко і без особливих зусиль витягнути ліхтарик і взяти його з собою.
  • Розташування органів управління: кнопки включення/вимикання, вибору режиму світіння і т.п. має бути «під рукою». Велосипедисту має бути зручно під час поїздки керувати всіма функціями однією рукою, тримаючи інше кермо. Чесно кажучи, не завжди добре, якщо кілька режимів світіння перемикаються однією кнопкою. Весь час доводиться кілька разів натискати поки знайдеш потрібний режим.

При розміщенні ліхтаря на передній вилці зазвичай кнопку включення/вимикання все-таки виносять на кермо.

Кріплення ліхтаря на передній вилці для освітлення ближньої зони на дорозі

Джерела живлення для ліхтаря.

Існують кілька типів джерел живлення для велофонарів.

  • Батарейки різних типів і розмірів (AA, AAA, Крона і т. п.)
  • Акумулятори вбудовані або зовнішні. Іноді навіть з можливістю зарядки від вбудованої сонячної панелі. Ліхтарі із зовнішніми акумуляторами зазвичай найпотужніші, але сам акумулятор потрібно кріпити додатково на велосипеді.
  • Генератори електрики – зазвичай ставляться на колесо.

Кожен з цих варіантів має свої плюси і мінуси. На мій погляд, найоптимальнішим варіантом, з точки зору вартості експлуатації та зручності, є акумулятори.

Встановлювати генератор на велосипед можна, але це підійде тільки для тих, хто здійснює тривалі велосипедні походи.

Для звичайних поїздок акумулятор найкраще. Єдине, обов'язково потрібно мати запасний комплект в велосумці і не забувати їх заряджати.

Ще кілька маленьких порад і нюансів щодо вибору велосипедного ліхтаря

  • Зверніть увагу на вологозахист. Якщо в місцях різьбових з'єднань є ущільнювальні гумові прокладки. Хіба Мало, доведеться потрапити під дощ – ліхтар повинен працювати.
  • На мій погляд, хороший велофонар повинен бути в металевому і вологозахищеному корпусі.
  • Якщо Корпус металевий, то насічки на ньому допоможуть запобігти прослизання в кріпленні, рукавичках або мокрих руках.
  • Якщо у Вас встановлений хороший ліхтар, то залишаючи велосипед без нагляду, краще знімайте його і забирайте з собою.
  • При постановці велосипеда на тривале зимове зберігання заберіть ліхтарик з собою і витягніть з нього батарейки або акумулятори.

 

Доповнювач на цю тему можна ще почитати:

  1. Катафоти на велосипеді – для чого потрібні і як встановити.
  2. Підсвічування на велосипед – для чого потрібна і як вибрати.
  3. Підсвічування велосипеда світлодіодним ковпачком на ніпелі колеса.
  4. Нюанси вибору заднього ліхтаря на велосипед.

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію