Відредаговано: 10.01.2021
На всіх велосипедних покришках є якісь цифри і не всі знають, що вони означають. Втім, це стосується не тільки їх, а й написів на колесах беговелов, самокатів, дитячих та інвалідних колясок. Давайте спробуємо розібратися в цьому не складному питанні.
Отже, що ж на велопокришках пишуть:
- Виробник.
- Розмір покришки.
- Тиск, який вона може витримати (BAR, PSI, Pa).
- Напрямок установки для односпрямованих покришок.
- Покришка тільки на переднє колесо - Front Only
- Дата виробництва велопокришки.
- Додаткові написи на покришках.
- Напис Neylon
- Позначення на зимових покришках
- Максимальне навантаження на шину
- Написи на покришках з компаунда (compaund)
- Жорсткість покришки
- Кольорові смужки на покришках Schwalbe
- Що означає TPI або EPI
- Покришки зі світловідбиваючим шаром
- Безкамерні велопокришки (Tubeless)
- Покришки з антипрокольним шаром
- Напис EXO PROTECTION
- Китайські написи
Виробник велосипедної покришки
Тут все просто і зрозуміло. Будь-який поважаючий себе виробник напише на покришці свою назву.
До речі. Трохи інформації про маркування виробників радянських велосипедних покришок.
Маркування радянських покришок заводами-виробниками.
В СРСР працювало багато шинних заводів, що випускали продукцію для всіх видів колісної техніки: автомобільної, мотоциклетної, велосипедної і т. д. Причому багато з них продовжують працювати і зараз, змінивши власників і форми власності.
Покришки маркувалися товарними знаками або літерними позначеннями.
Ця маркування шин відноситься не тільки велосипедним, але і до автомобільних, мотоциклетним та іншим випускалися в СРСР покришкам.
Зокрема, букви на покришках позначали наступних виробників:
- "АШК" - Алтайський шинний комбінат (Барнаул)
- "Б" - Бакинський шинний завод (Азербайджан)
- "БОЯШ"- "Бобруйсько-Ярославська шина" (Бобруйськ, Білорусія)
- "Бр" - Барнаульський шинний завод
- "Бел"- ПО" Бобруйськ-шина","Белшина" (Білорусь)
- "Бц", "БцС " - Білоцерківське по шин і гумоасбестових виробів (Україна), Росава
- "В", "ВШЗ" - Воронезький шинний завод.
- "Вл" - Волзький шинний завод (Волтайр)
- "Д"," D "- во" Дніпршина " (Україна)
- "Е" - Єреванський шинний завод (Вірменія)
- "К" - Кіровський шинний завод.
- "Кя" - Красноярський шинний завод.
- "Л", "ЛШЗ" - Ленінградський шинний завод.
- Товарний знак у вигляді трикутника-Ленінградське виробниче об'єднання (ЛПО)"Червоний трикутник".
- "М" - Московський шинний завод
- "НІІШП " - Московський науково-дослідний Інситут Шинного виробництва і дослідний шинний завод
- "Нк" - Нижньокамський шинний завод
- "O", "ОШЗ" - Омський шинний завод, во "Омськшина".
- "Оп" - дослідний шинний завод Ніішпа (Москва)
- "С" - Свердловський шинний завод
- "У" - Уралшина (Єкатеринбург)
- "Ч" - Чимкент-шина (Казахстан)
- "Я" - Ярославський шинний завод
Позначення розміру велосипедної покришки
Присутній на всіх покришках, навіть на яких немає назви виробника. Вказують або в міліметрах або в дюймах.
Зазвичай розмір покришки вказується або відповідно до стандарту загальноєвропейською технічною організацією, що відповідає за Розміри шин і дисків - ETRTO (European Tire and RimTechnical Organization).
При цьому менша цифра – це ширина покришки, а велика – її діаметр, тобто на малюнку покришка шириною 52 мм і внутрішнім діаметром 559 мм.
В дюймах: ширина 2.00 дюйма і зовнішній діаметр 26 дюймів.
У маркування в дюймах є недолік: вона не стовідсотково точна. Наприклад, діаметри велопокришки 559 мм, 571 мм і 590 мм будуть позначатися як 26”. Велопокришки, які мають діаметри 622 мм і 635 мм, матимуть Розмір 28-дюймів.
Іноді, як наприклад, на цьому малюнку, на покришці вказують, що вона може змінювати ширину в межах від 1,95 до 2,1 дюйма, підходить для ободів, на яких можна встановлювати шини шириною від 1,95 до 2,1 дюйма, і, відповідно, вибирати велосипедну камеру таких же розмірів.
Загальну ідею про те, що визначають цифри в різних маркуваннях розмірів можна зрозуміти з приведеної тут схеми "Маркування покришок".
Основне і найточніше позначення розмірів - це розміри по системі ISO (ETRTO). На схемі позначена синім кольором.
У ній цифри позначають розміри в міліметрах. Перша цифра-ширина гуми, а друга - її внутрішній діаметр. Він же є і посадковим діаметром обода.
Дюймовий і найстаріший тип маркування. На схемі показаний чорним кольором.
Буває двох видів.
Перший вид: з двох цифр, наприклад, 28 х 1 3/8. Де 28 - Розмір покришки в дюймах по зовнішньому діаметру, а 1 3/8-її ширина, в даному прикладі: одна ціла та три восьмих дюйма.
Це найпоширеніший варіант позначень розмірів велосипедних шин.
Другий вид: з трьох цифр. Наприклад, 28 х 1 5/8 х 1 3/8. Тут цифри означають відповідно: 28 - зовнішній діаметр в дюймах, 1 5/8 - висоту велопокришки в дюймах (одна ціла і п'ять восьмих дюйма), 1 3/8-ширину велопокришки в дюймах.
Є ще й французьке маркування (малинова на схемі). У нас вона зустрічається рідше, але на гумі, що випускається в Європі це досить поширений тип.
Приклад французької маркування шин – 700 x 35C. Тут зовнішній діаметр покришки 700 мм і її ширина-35 мм. Буква на кінці вказує на внутрішній діаметр покришки. В даному випадку з – це 622 мм.
Більш детально про типах маркування розмірів і їх взаємозамінності можна прочитати в статті "Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність".
Позначення тиску, яке може витримати велопокришка
Взагалі про тиск в велосипедних покришках на нашому сайті є окрема стаття і тут ми тільки відзначимо, що написи цього типу означають мінімальний і максимальний тиск, на яке розрахована дана покришка.
Напис англійською "Inflate to min ..... max" дослівно перекладається як "Надути до..." ("Накачати до", " Тиск від ... до ...").
Наприклад, на малюнку знизу зазначено, що тиск повинен бути від 36 до 60 PSI (від 250 до 420 kPa) або відповідно від 2,5 атмосфер до 4,2 атмосфери.
Пояснимо, що таке BAR (атмосфера), PSI і kPa.
- BAR – це тиск в барах або атмосферах. Для людей на пострадянському просторі саме зрозуміле позначення. 1 BAR=1 атмосфері.
- При множенні тиску, зазначеного в BAR на 100 виходять кілопаскалі. В даному випадку це буде 250 і 420 кілопаскалей. Позначаються Паскалі англійськими літерами “Pa” або якщо в «кіло» – то kPa. У них те ж вказують мінімальне і максимальний тиск, на яке розрахована покришка.
- PSI (pound-force per square inch) – тиск у фунтах на квадратний дюйм. Це позначення тиску прийнято в Європі і деяких штатах в США. Для наведеного прикладу це 36 і 60 відповідно.
Співвідношення між BAR, PSI і Pa наступне: 1 Бар = 100 000 Па (100 kPa) = 14,504 Psi.
Переглянути таблицю з перекладом з BAR в PSI можна тут.
Так ось, накачуючи покришку, потрібно розуміти, що тиск в ній не повинно бути нижче мінімального та вище максимального. Тут варто відзначити, що краще залишити невеликий запас в 0,2-0,5 атмосфер, не накачуючи покришку до максимального значення, щоб її не розірвало, особливо в жарку погоду.
Пам'ятайте, що тиск тримає не камера, а саме покришка.
Якщо після позначення мінімального і максимального тиску в покришці написано слово COLD (холодний) це означає, що вимірювати тиск потрібно в холодній шині.
Напрямок установки для односпрямованих покришок
Найчастіше малюнок у велосипедних покришок симетричний. Такі скати можна встановлювати будь-якою стороною.
Але бувають і спеціалізовані покришки з не симетричним малюнком протектора. Вони повинні встановлюватися тільки так, як зазначено на самій покришці. Відповідальний виробник обов'язково вкаже стрілками як правильно її встановлювати. Зазвичай це англійські слова:
- Rotatiion (обертання),
- Drive (їздити, їхати),
- Rotating Direction (напрямок обертання)
На фотографіях нижче показані такі покришки із зазначенням напрямку обертання колеса при установці на велосипед.
Або
На наступному малюнку покришку можна ставити як на задньому колесі, так і на передньому, але з урахуванням напрямку обертання колеса. Тобто при установці покришки на заднє колесо дивимося на стрілку Rear (задній) і ставимо її таким чином, щоб заднє колесо крутилося по стрілці Rear. При установці цієї ж покришки на переднє колесо звертаємо увагу на стрілку Front (перед, передня сторона). Покришка, встановлена на передньому колесі крутитися по стрілці Front.
Якщо покришка призначена тільки для переднього або тільки для заднього колеса, тоді не нею робиться відповідний напис. Як, наприклад, на фотографії нижче, де представлена покришка, призначена тільки для установки на переднє колесо. На ній так само зазначено, в якому напрямку має обертатися колесо.
Як встановити несиметричні покришки на колеса
Хочеться зупинитися ще на одному моменті.
Якщо виробник чітко вказав, як потрібно встановлювати несиметричні покришки на колеса, все просто і зрозуміло. Але іноді виникає ситуація коли на односпрямованої покришці немає такого напису. Як чинити в цій ситуації?
Перш за все, переконатися, що малюнок протектора на покришці явно схожий на англійську букву ”V”. При установці такої покришки на колесо слідувати правилу :якщо встановити її на заднє колесо – воно повинно залишати слід виду:«>>>>>>>>», а переднє навпаки виду:«<<<<<<<<<». Це малюнок, якщо уявити що велосипед їде зліва направо.
Чому так? Заднє колесо сильніше відповідає за зчеплення з дорогою, забезпечуючи прохідність велосипеда. Тому воно як-би впирається в дорогу двома ніжками букви «V» і створює краще зчеплення з нею.
Переднє колесо відповідає за маневреність велосипеда і гальмування. Тому при гальмуванні вже переднє колесо впирається двома ніжками букви «V» в дорогу .
Особливо це має значення при їзді по грунтових дорогах, землі, піску. При їзді тільки по асфальту особливого значення це мати не буде.
Покришка тільки для переднього колеса-Front Only
Якщо на покришці є напис Front Only значить вона призначена тільки для установки на переднє колесо.
Це обумовлено тим, що при виробництві таких шин використовується дуже м'який матеріал з низькою жорсткістю, що забезпечує кращий контроль велосипеда при русі, але меншу зносостійкість покришки. на задньому колесі вона зітреться значно швидше.
Зазвичай такі шини використовуються в екстремальних дисциплінах-даунхілі і т. п.
Дата виробництва велосипедної покришки
Часто задають питання: "Як визначити дату коли покришка була виготовлена?". Сумлінні виробники вказують на покришках дату (рік і місяць) випуску покришки .
Дата виготовлення покришки визначається як чотиризначне число, перші дві цифри якого не можуть перевищувати 52. Чому? У цьому числі перші дві цифри позначають тиждень року випуску покришки (в році їх 52), а останні дві - останні дві цифри року виробництва.
Найчастіше ці цифри знаходяться в овалі, як на фотографії:
Додаткові написи на покришках
Ми розглянули основні типи написів, які виробники найчастіше пишуть на своїх покришках.
Але деякі з них пишуть ще й додаткову інформацію або пояснення.
Наприклад, будь-яку додаткову інформацію про виробника, адресу свого сайту, на якому можна прочитати про нього самого і випущених покришках, можливість використання в холодну пору року, та й взагалі все інше, що вони вважатимуть за потрібне.
Напис Nylon (Нейлон)
Напис Nylon (нейлон) означає що корд покришки посилений нейлоновими нитками. Більш докладно про це в статті "Яку покришку вибрати на велосипед".
Наприклад, на малюнку нижче на покришці написано, що протектор (Tread) складається з поліестеру (Polyester), посилений сталевими нитками (Sleel) і нейлоном (Nylon), а бічна стінка (Sidewall) посилена поліестером.
Написи на зимових покришках
Якщо покришка може експлуатуватися в холодну пору року , на ній буде написано "W", "Winter", "All seasons" або намальована сніжинка.
Найчастіше в самій назві покришки так само присутні ці слова ("Winter" або "all seasons").
Головне гума на зимових покришках повинна бути шипованою, м'якою та не дубіти на морозі.
Більш докладно про збільшення зчеплення покришок з зимовою дорогою можна почитати в статті "Як збільшити зчеплення коліс велосипеда з дорогою взимку на снігу".
Позначення максимального навантаження на велопокришку
Іноді на покришці вказується її максимальна вантажопідйомність в кг (або фунтах — LBS). Наприклад, покришка на фотографії нижче витримує 125 кг або 275 англійських фунтів. Звичайно, якщо тиск на неї буде 150 кг, покришка відразу не лопне, але ризик її пошкодження буде значний.
Максимальне навантаження вказується при максимально допустимому тиску в шині.
Деякі написи на покришках з компаунда (compound)
Найбільше це відноситься до написів на шинах такого відомого виробника як SCHWALBE, але підійде і для інших
COMPOUND - покришка виготовлена з компаунда: суміші гуми з різними полімерами і мономерами.
напис | розшифровка |
23s | Marathon 23s-спеціальний компаунд, що містить кремній (Silica), що забезпечує хороший накат і тривалий термін експлуатації покришки |
Allround | Компаунд шини Marathon – міцний, забезпечує більший пробіг, відмінне зчеплення на мокрій дорозі і низький опір коченню |
DPC (Dual Ply Casing) | Двошарове плетіння нейлонового волокна, що забезпечує додатковий захист |
Dual Compound | Покришка складається з двох компонентів для кращого “поведінки” шини. Центральна частина покришки, що контактує з дорогою, жорстка, що дає кращу зносостійкість, а бічні виконані з м'якого компаунда, що підвищує зчеплення з дорогою |
DFC/DRC | Dual Front Compound/Dual Rear Compound – спеціально розроблений і оптимізований для переднього і заднього коліс Stelvio Evolution. |
ENDUR | Endurance - зносостійкий компаунд для забезпечення максимального пробігу для покришки Marathon XR |
Gooey | Gooey Gluey — надзвичайно довговічний, м'який матеріал для кращого контролю на твердих і пухких трасах (Muddy Mary) |
Heavy Duty | У покришки посилена бічна стінка. Використовується в шинах для DownHill і FreeRide. Витримує сильні навантаження. |
Hard Compound | Жорсткий матеріал розрахований на м'які болотисті поверхні |
Off-Camber Grip | Спеціальні рельєфні бічні блоки протектора покращують поведінку колеса при його нахилах. |
ORC | Offroad Racing Compound - суміш для швидких позашляхових шин. Оптимальні якості для кращого котроля за рухом по бездоріжжю |
QC | Qualifier Compound - спеціальна суміш, гарантує низький опір коченню (Stelvio Light) |
Light, LiteSkin | Полегшена покришка. Подойте тим, хто бореться за кожен грам ваги. У цих покришок гірше опірність проколів! |
L.S.T. | Внутрішній край покришки має властивість перешкоджати прослизанню по ободу при гальмуванні. |
MGC | Maximum Grip Compound володіє дуже хорошим зчепленням на слизьких і мокрих дорогах. |
Magic | Компаунд, що забезпечує непередаване зчеплення на мокрій трасі і опір коченню |
SBC | Schwalbe Basic Compound. Якісний матеріал для універсального застосування в різних умовах |
Silica | Компаунд зі спеціальним крем'яним наповнювачем, який істотно змінює властивості гуми зменшуючи опір коченню |
SPC (Single Ply Casing) | Один шар нейлонового волокна, покритий гумою, яким обплітається корд. Одношарове плетіння дозволяє покришці "облизувати" траси з різним рельєфом і знижує вагу покришки. |
Soft Compound | Особливо м'яка суміш, забезпечує краще зчеплення на твердих поверхнях |
SGC | SpeedGrip - багаторівневий подвійний компаунд володіє оптимальними характеристиками (SuperMoto) |
SnakeSkin | Спеціальний додатковий захист бічної поверхні покришки зменшує ймовірність появи задирів. |
T45 | Спеціальна суміш для шосейних трубок, застосовується в трубках Montello |
Triple Compound | Тришаровий компаунд. Дозволяє оптимально з'єднати в одній шині різні характеристики (Nobby Nic, Racing Ralph, Furious Fred) |
Wide-Gapp | Протектор з великими проміжками між шипами, забезпечує відмінне самоочищення шини і покращує зчеплення з поверхнею. |
DGC (скутер) | Durable Silica Compound забезпечує хороший накат і тривалий термін експлуатації шин |
DSC (скутер) | Durable Silica-Grip Compound володіє дуже хорошим зчепленням в різних умовах |
FOC (скутер) | Front Only Compound — гумова суміш (Soft), оптимізована для переднього колеса скутера |
S1A (скутер) | Winter Compound — зимова гумова суміш, розроблена для ковзання і обмерзання доріг |
Позначення жорсткості компаунда
Жорсткість покришки позначається двозначним числом з буквою "а" на кінці.
Например: 40a, 42a, 57а/62a, 60a, 62a, 70a, 80а. чим більше цифра — тим твердіше матеріал.
Пишуть це дуже рідко, але іноді буває. найчастіше цей параметр вказують на фірмовій етикетці, упаковці, або, як мінімум,на сайті виробника .
Сюди ж можна віднести і напис ST або SUPER TACKY (англ: супер липкий), що позначає, що це дуже м'яка, зазвичай з жорсткістю 42а, покришка.
Якщо на гумі присутні букви 3с, це означає що при виробництві покришки використовувалися 3 типи компаунда.
А взагалі про жорсткість компаунда на нашому сайті є окрема стаття і в ній можна більш детально про це почитати.
Що позначають кольорові смужки на покришках Schwalbe (Швальбе)
В надрах корпорації Schwalbe був розроблений новий, більш довговічний матеріал з поліпшеними властивостями, що отримав назву – Addix.
Шини для MTB покришок, виготовлені із застосуванням Addix розбили на 4 групи. А для спрощення відмінності їх почали позначати міткою збоку і кольоровою смужкою на протекторі.
Кожна група має різні властивості для різних дисциплін.
Addix Speed (червоний) – XC RACE
Добре котить і дозволяє досягти м аксимальної швидкості. Володіє найкращим опором коченню. Ідеально підходить для гонок на пересіченій місцевості. Зчеплення вище на 15%, міцність на 25%.
Addix Speedgrip (синій) – XC/AM/TRAIL
Добре тримає дорогу. універсальний склад для пересіченій місцевості, тривалих дистанцій, невеликих перешкод і підйомів. Міцність збільшена на 62%, зчеплення на 35%.
Addix Soft (Помаранчевий) – ENDURO/DOWNHILL
Призначений для крутих спусків і підйомів, подолання серйозних перешкод. Володіє відмінним накатом і амортизацією, в т. ч. при низьких температурах. Міцність збільшена на 49%.
Addix Ultrasoft (фіолетовий) – ENDURO/DOWNHILL
Призначений для екстремальних спусків і найжорсткіших умов експлуатації, володіє максимальною амортизацією. Серйозно поліпшені низькотемпературні властивості, зчеплення і амортизація. Підходить для цілорічного використання.
Червоний і синій підходять для кросскантрі, помаранчевий і фіолетовий для фрірайду, даунхілла.
TPI (EPI) - щільність корду на дюйм
Серед характеристик велосипедних покришок є таке поняття як TPI (Threads Per Inch) або EPI (Ends per Inch)
Обидва ці поняття визначають щільність плетіння каркаса покришки або кількість ниток корду на 1 дюйм.
EPI частіше застосовують в Європі, а TPI – більш інтернаціональне позначення, прийняте в усьому світі, але по суті це одне і те ж.
Між показником TPI (EPI) і типом покришки, її вагою і вартістю є чітка залежність:
- Чим більше TPI-тим щільніше лежать нитки корду в каркасі покришки, на ній менше гуми, отже, шина легше за вагою і дорожче.
- Менше TPI – ниток корду менше, а гуми більше – покришка важче, але дешевше.
- Є виняток із загального правила. У покришок для екстремальних велосипедних дисциплін (наприклад, фрірайд, даунхіл і т.п.) високе значення TPI – у них щільний каркас і багато гуми. Але для цього типу покришок вага не має принципового значення. Тут безпека і надійність понад усе.
Покришки з великим TPI міцніше, вона складніше проколюється і тримає більший тиск.
Велопокришки зі світловідбиваючим шаром - Reflex
Існують покришки з нанесеним на бічну поверхню світловідбиваючим шаром, про що те ж може бути соответстующая напис.
Зазвичай пишуть:Reflex
Безкамерні велосипедні покришки
Написи Tubeless (безкамерний), Tubeless Ready, TLR, TR, Tubeless tire, Tubeless Tyre, Tubeless Easy означають, що покришу можна використовувати без камери.
Антипрокольні покришки
Написи на гумі типу Anti-flat, Anti-puncture, Puncture protection, Puncture resistance, Flatless, означають, що до складу цієї шини входить антипрокольний шар.
Напис EXO PROTECTION
Напис EXO Protection на велосипедній гумі говорить про те, що в боковину покришки вплетений додатковий кевларовий шар, стійкий до порізів і зносу.
Такі покришки особливо добре підходять для кам'янистих гірських трас, де висока ймовірність порізати борти.
Зазвичай її пишуть на покришках MAXXIS.
Окремий пункт: написи на китайських покришках
Китайські виробники як завжди відрізняються особливою кмітливістю і винахідливістю, але не завжди дружні з російською мовою:
Додатково почитати про покришках можна тут:
- Яку покришку вибрати на велосипед
- Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність
- Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда і як їх підбирати?
- Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок
- Що таке TPI (EPI) у велосипедних покришок
- Знос велосипедних покришок: причини і боротьба з ним
- Як захистити від проколів велосипедне колесо
- Тиск в велосипедних шинах
- Як збільшити зчеплення коліс велосипеда з дорогою взимку на снігу
- Шишка (грижа) на велосипедному колесі. Чому з'являється і чи можна її «лікувати»
Коментарі
Велосипед поедет как бы Вы покрышки не поставили :)
Спорить о том, как они должны стоять можно долго и приводить разные аргументы.
Но прежде всего, хороший производитель сам укажет направление для установки своих покрышек. Дешевые китайские как не ставь они все равно быстро проколятся или сотрутся.
Мы рекомендуем ставить именно так исходя из логики, описанной в абзацах:
"Почему так? Заднее колесо сильнее отвечает за сцепление с дорогой, обеспечивая проходимость велосипеда. Поэтому оно как-бы упирается в дорогу двумя ножками буквы «V» и создает лучшее сцепление с ней.
Переднее колесо отвечает за манёвренность велосипеда и торможение. Поэтому при торможении уже переднее колесо упирается двумя ножками буквы «V» в дорогу."
Ну а как их ставить в жизни на свой велосипед - решайте сами.
Некоторое удивление вызвал абзац о несиметричных покрышках без указания направления вращения.. В подавляющем большинстве направленных покрышек работает правило: "... «<<<<<<<<<<». Это рисунок, если представить что велосипед едет слева направо."
Если направление вращения не промаркировано, то Вы советуете заднюю покрышку устанавливать НАОБОРОТ.
Обычно на них напечатано дата производства
Например, в статье ВЕЛОСИПЕДНЫЕ КАМЕРЫ: РАЗМЕРЫ И МАРКИРОВКА (sportek.in.ua/blogs/stati/Velosipednyye-kamery-razmery-markirovka)
есть фото.
Иногда еще пишут на упаковках.
Хотя, честно говоря это бывает не всегда.
Производитель сам решает, что он хочет написать.
Да, вы правы.
Честно говоря, я бы рекомендовал поменять покрышки на нужный вес.
Если производитель пишет на велосипедном колесе 90 кг, он конечно понимает, что колес на велосипеде 2. и вес велосипедиста распределяется не по 50% на каждое колесо а как 65% на заднее и 35% на переднее.
Скорее всего покрышка в 90 кг выдержит при нормальное езде и Вас, но - не факт, что она не лопнет при очередном съезде с бордюра или просто от напряжения в резине. Вам нужно будет более высокое давление в колесе, а покрышка может этого не выдержать.
Время хранения велошин с СУХОМ, ТЕМНОМ месте может быть достаточно большим. 5 и даже 10 лет.
Главное избегать прямых солнечных лучей и высокой влажности.
Вообще все зависит то производителя и материалов, из которых они производят шины. Более детальную информацию нужно искать у них на сайтах.
Я просто не вижу особого смысла их так долго хранить. За 10 лет производители еще чего-нибудь интересно придумают.
Знаю случаи, когда люди достают из "старых загашников" еще советские шины и катаются на них.
Нужно смотреть на саму резину. Если она потрескалась, то нужно уже задумываться о покупке новой.
Срок хранения 2-3 года это вообще не вопрос.
Слышал, что постепенно резина сама по себе может разрушаться.