На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Вибір велосипеда для людей з великою вагою

Опубліковано:

Відредаговано: 07.08.2020

Часто люди з великою вагою вважають, що велосипед їм не підійде, що він зламається під ними. Вони думають, що не зможуть на ньому кататися і позбавляють себе величезної кількості позитивних емоцій.

Але це не так! Кататися на велосипеді можуть всі!

Перше на чому відразу ж хочеться зупинитися – це давайте визначимося, що таке велика вага велосипедиста. Взагалі практично будь-який велосипед (крім дитячих звичайно) витримує вагу їздця до 100-120 кг без будь-яких проблем. Правда, обмовимося відразу, ми не відповідаємо за китайські і турецькі моделі, рами яких зварені з чого попало, а говоримо тільки про ті, що продаються в нашому інтернет-магазині.

Та й посудіть самі: вага середнього нормального чоловіка до 80-90 кг. Плюс до цього вага самого велосипеда близько 17-20 кг, плюс звичайна вага вантажу при велопоході до 10-15 кг. вже отримуємо близько 130 кг.

Велосипед закруженный рюкзаками для велопоходу

Далі, зовсім не обов'язково, що вибір велосипеда, що витримує великі ваги, пов'язаний тільки з вагою самого байкера. Наприклад, проста життєва ситуація: нормальний здоровий тато вагою близько 100 кг, плюс дитина з дитячим кріслом на 20 кг і плюс рюкзак на татові та інші пожитки для велопоходу ну хоча б, як мінімум, на 10 кг. і плюс знову ж вага самого велосипеда – грубо 20 кг. ось Вам вже і 150 кг.

Або знову ж випадок з життя: сільський житель вагою 80-90 кг і пара мішків картоплі на передньому та задньому багажнику по 20-25 кг – разом спокійно виходить 120-130 кг.

Так що будь-який нормальний велосипед витримує 130 кг і не зламається відразу при такому навантаженні. Наприклад, велосипеди серії «Дорожник», як втім, і всіх інших серій, що продаються в нашому магазині («Discovery » і «Formula»), мають сталеву раму, міцні колеса і їх нормальне експлуатаційне навантаження до 110-120 кг.

Однак, не можна сказати, що для велосипеда немає ніякої різниці яка на нього навантаження 100 або 150 кг.звичайно, є. Якщо ваша вага більше 110-120 кг., то рама, колеса та інші деталі відчувають велике навантаження, ніж при вазі 70-80 кг. Причому вони постійні, а не разові (як перевезення пари мішків картоплі). Наприклад, колесо при ударах об нерівності дороги відчуває великі навантаження, а ймовірність отримання «вісімки» на ньому при з'їзді з бордюру при цьому вище. На ланцюг припадає великє тяговє навантаження і при цьому тонкі ланцюги і зірки багатошвидкісних велосипедів набагато швидше піддаються зносу.

Хочеться відразу зупинитися ось на якому моменті: є окремий тип велосипедів для важковаговиків-це триколісні велосипеди. Ці моделі розраховані на вага велосипедиста від 120 до 190 кг. Вони ж часто використовуються як вантажні для перевезення вантажів аж до 200-300 кг. або для ведення малого бізнесу, виїзної торгівлі, реклами і т.п. триколісні веломобілі так само використовують люди, яким з різних причин складно кататися на двоколісних велосипедах. Наприклад, складно тримати рівновагу, піднімати високо ноги і т.п., але дуже хочеться або просто потрібно кататися. Більш докладно про таких велосипедах описано в окремій статті: "Велосипеди для повних людей з вагою від 110 кг, літніх, інвалідів, хворих на ДЦП "

У цій статті ми будемо говорити тільки про звичайні двоколісних велосипедах.

Перш за все відразу визначимося, що найбільш підходящий для повних людей тип велосипеда - міський або гірський. Але при їх виборі слід звернути увагу на деякі моменти, про які ми зараз і поговоримо. До речі, це відноситься і до тих велосипедистів, які планують використовувати велосипед не тільки для самостійних поїздок, але і для перевезення на ньому важких вантажів, наприклад для дачників або жителів сільської місцевості.

Рама для повного велосипедиста

Найкраще вибирати велосипед з рамою типу хардтейл (Hardtail). Це рами, що не мають задньої підвіски. У перекладі з англійської Hard – жорсткий, а Tail – задня частина або буквально хвіст.

Рама хардтейл на велосипеді Дорожник Комфорт Майл

Відразу ж звертаю увагу на наступне. Якщо чоловікові або жінці з великою вагою складно високо піднімати ногу при посадці на такий тип рами, то вибирайте собі модель із заниженою геометрією. це моделі на яких верхня труба розташована нижче, наприклад, як на городському велосипеді для чоловіків і жінок Dorozhnik Retro.

Найкраще, щоб це була сталева рама або необлегченная алюмінієва рама з товстостінних труб. Якщо є можливість купити велосипед з титановою рамою - то це взагалі поза конкуренцією. Наприклад, у всіх велосипедів в нашому магазині міцні сталеві рами, виконані з труб вітчизняного виробництва.

Чому рама повинна бути сталева. Перш за все, тому що вона міцніше ніж алюмінієва. І друге. Сталева рама рідко ламається відразу. Зазвичай вона, якщо починає ламатися, спочатку тріскається, а вже потім ламається по тріщині. Таким чином, у велосипедиста завжди є шанс помітити тріщину і припинити кататися. У такої властивості немає – він, як і карбон, ламається відразу і причому, завжди в самий невідповідний момент.

Сталеву раму можна заварити, що з алюмінієвої зробити набагато складніше, а карбонову потрібно відразу викидати.

Зверніть увагу, щоб труби на велосипеді були не баттированные, а суцільний товщини по все довжині – вони набагато міцніше. Баттірованой трубою (butted tubing) називається труба з різною товщиною стінок в різних місцях. Баттірованние труби легше, але ви все-таки збираєтеся возити на велосипеді не пухову подушку, а себе коханого.

Добре якщо підсідельна труба рами посилена додатковим трикутником і труби в районі рульової труби більш потужні і добре проварені, як наприклад, у велосипеда Discovery Trek DD.

Посилена сталева рама на велосипеді Discovery Trek DD 2016.

Ще один варіант рами з трьох трикутників наведено на малюнку знизу. подібна геометрія рами з упором пір'я вилки заднього колеса, робить всю її конфігурацію очеь жорсткою і міцною, здатної витримувати великі ваги і ударні навантаження.

Геометрія велосипедної рами з трьох трикутників

Хоча не можна сказати, що це догма. Був у нас випадок, коли людина з вагою близько 150 кг, купив собі двопідвіс Formula Rodeo DD. Правда, його допрацювали прямо на заводі-виробнику, поставивши посилений задній амортизатор і замінивши стандартні обода на подвійні посилені високі обода з широкими покришками.

Велосипед двопідвіс Formula Rodeo DD

Колеса, обода

Pokrychki-raznye-kolesa-raspredelenie-vesa-min.jpg Як відомо вага велосипедиста розподіляється по колесах у співвідношенні приблизно на заднє колесо 65% і на переднє 35%. Виходячи з цього, найбільше навантаження доведеться на заднє колесо велосипеда, тому воно повинно бути більш міцним і потужним. Якщо є можливість, то найкраще ставити однаково міцні обода на обидва колеса. Ну а вже якщо фінансові можливості не дозволяють, то краще зміцнити заднє колесо.

При виборі обода зверніть увагу на те, що він повинен бути подвійний або потрійний, краще навіть з високим профілем. Такі обода мають більш високу міцність і жорсткість. Краще, що б це були обода, призначені для широких покришок (1,95 дюйма і ширше).

Знову ж таки, дороги у нас не відрізняються рівністю, тому саме на колеса буде припадає максимальне ударне навантаження при наїзді на горби і вибоїни.

Уважно стежте за станом коліс. Якщо з'явилася вісімка, потрібно не затягуючи їхати до веломеханіків, нехай вони її виправляють. Інакше колесо дуже швидко прийде в непридатність.

високий потрійний посилений обід

Як тільки побачите тріщини у пістонів або в іншому місці обода відразу ж викидайте його. Цей обід вже від'їздився, а їздити з ним просто небезпечно для життя.

вирваний пістон на ободі

Хочеться привести одну не вигадану історію. Один американський веломеханік, щоб перевірити які навантаження може витримати Велосипедне колесо, поставив на Toyota Corolla колесо в 36 спиць, яке повинно було витримати навантаження в 245 кг.і колесо витримало – машина поїхала, і воно не погнулося.

Велосипедне колесо на Toyota Corolla

Покришки

Вибирайте ширші покришки. Навряд чи людина з великою вагою буде ганяти по гірських трасах, так що беріть спокійно сліки або півсліки для міської їзди. Хоча є і серед важковаговиків любителі гірських подорожей.Великий велосипедист на велосипеді зі сталевою рамою

Тиск в покришках має бути ближче до максимально допустимого, на яке вона розрахована. Мінімальне і максимальне тиск написані збоку на покришці, до речі, там же іноді виробники вказують і максимальна вага, на який розрахована покришка.

Спиці

Всі спиці на колесі повинні бути рівномірно натягнуті. Якщо ви купуєте новий велосипед, то там нормальна заводська натяжка.

Якщо ви вже покаталися на своєму байку і хочете перевірити натяг спиць, то є простий спосіб. Якщо розкрутити колесо і легенько прикласти до спиць металевий предмет, то можна почути металевий передзвін. Якщо його звуки однакові і не дуже сильно розрізняються по висоті, значить, спиці натягнуті рівно. Якщо немає – їдьте в найближчу велосипедну майстерню і нехай майстер перевірить натяг спиць за допомогою спеціального приладу тензометра і все налаштує.

У разі відсутності музичного слуху – відразу їдьте в майстерню, нехай там все перевірять приладами.

Гальма для важких байкерів і велосипедів перевозять важкі вантажі

Для велосипедів навантажених більш – 100-120 кг краще використовувати барабанні Або дискові гальма. Такі гальма без особливих проблем зупинять важко навантажений байк.

Якщо вибирати дискові гальма, то краще щоб вони були гідравлічні. V-brake гальма просто не зможуть ефективно загальмувати важкий велосипед на великій швидкості.

Причому для важких (важких) їздців бажано ставити великий ротор на сам дисковий гальмо-мінімум 180 мм, а краще 203 мм.ротори більшого діаметру набагато більш «стоповее», ніж маленькі. Якщо фінансові можливості не дозволяють, то на переднє колесо обов'язково ставте ротор більшого діаметру (наприклад, 203 мм), ну а на заднє, в цьому випадку, можна і поменше (180 мм). Чому? Тому що переднє колесо при гальмуванні відіграє велику роль, ніж Заднє.

Ланцюг та зірочки

Якщо ви вибираєте одношвидкісний велосипед, то тут все просто – ставте собі міцну одношвидкісну ланцюг, наприклад «Тяжмаш» і вона буде служити практично вічно, і, швидше за все, помре разом з велосипедом. У одношвидкісного велосипеда зазвичай стоїть ножне гальмо, що дуже добре. Разом виходить дешево і надійно.

Якщо є бажання кататися на багатошвидкісному велосипеді, то потрібно ставити на заднє колесо касету, а не тріскачку. Втулка, на яку кріпиться касета для перемикання швидкостей міцніше і надійніше, ніж втулка для тріскачки. Пов'язано це з тим, що підшипники, на втулці для касет розташовані біля краю осі, поруч з дропаутамі і добре переносять великі навантаження. У втулки для тріскачки правий підшипник знаходиться ближче до середини. В результаті на правий край осі доводиться занадто велике навантаження, особливо при використанні 9 і більше зірок і вісь може погнутися. Якщо велосипедист середньої ваги, то це не настільки критично. А ось для важковаговиком це вже може представляти проблему. Більш докладно про це можна почитати в статті "У чому різниця між тріскачками і касетами".

На нашу думку, краще брати касету на 7-8 швидкостей, ніж на 10, та й самі зірки повинні бути не дуже маленьких діаметрів. На занадто маленьких зірках Вам буде важко їздити фізично - занадто великі навантаження на ноги і коліна, хоча це і повинно вирішуватися індивідуально. Для зірок з 9 і більше швидкостями потрібна більш тонка ланцюг, яка під дією сильних ривкових навантажень буде зношуватися значно швидше. До того ж на многоскоростной велосипед потрібно встановлювати дискові гідравлічні гальма, що значно дорожче.

Так само у багатошвидкісного велосипеда для важкоатлета незаперечним плюсом буде використання планетарної багатошвидкісної втулки. Разом з нею використовується міцна одношвидкісна ланцюг, зірки з високими зубами, чіпляють ланки ланцюга на всю її висоту, а не на 2/3, як у тонких багатошвидкісних ланцюгів. Кількість швидкостей, які підтримують ці втулки від 3 до 14. Для звичайної спокійної (не швидкісний) їзди по місту і на природу цілком вистачить 3,5 швидкостей. Знову ж великий плюс планетарок-повна відсутність технічного обслуговування. Вона, як і одношвидкісний ланцюг, живе практично всю "велосипедну" життя. Ну і на останок нагадаємо про те, що більшість планетарних втулок мають так само найнадійніший тип гальма - барабанний ножний.

 

системи перемикання швидкостей на велосипедах

Сідло для велосипедиста з надмірною вагою

Існує думка, що велосипедисту з надмірною вагою обов'язково потрібно широке сідло. Це не завжди так. Правила підбору сідла для людей з великою вагою аналогічні будь-яким іншим велосипедистам і прочитати більш детально про них можна в статті «Підбір та регулювання велосипедного сидіння».

А ось пружини у такого сідла повинні бути більш жорсткі, ніж для звичайного байкера.

У разі, якщо саме сідло вам підходить, а пружини м'які, є два варіанти. Замінити їх на більш жорсткі самостійно або вставити всередину пружин шматки з жорсткої гумової трубки, щоб вони працювали як додаткові демпфери.

посилене велоседло

Цікаве відео про переробку велоседла

Підсідельний штир

Тиск, який чиниться на підсідельний штир та підсідельну трубу, природно, вище при великому велосипедиста, ніж у звичайному випадку. Тому сам підсідельний штир не повинен бути витягнутий з підсідельної труби дуже високо. Чим нижче штир, тим менше навантаження на підсідельну трубу він надає (плече менше і навантаження на підсідельну трубу менше). Якщо у вас велике зростання, краще візьміть раму на один-два розміри більше.

Друге. Найчастіше оглядайте підсідельну трубу на предмет появи тріщин.

Тріщина на підсідельній трубі

Третє. Невеликий рада по стилю їзди: при поїздках по вибоїстим ділянки дороги краще їхати стоячи на педалях. Цей простий прийом різко збільшить термін служби підсідельної труби, сідла і принесе значно менше поштовхів і ударів по тій частині тіла, що нижче спини і по хребту.

Вилка

При виборі велосипедної вилки врахуйте, що жорстка вилка однозначно дешевше і ваша вага завжди витримає. Якщо хочете амортизаційну, то беріть відразу хорошу, краще відразу повітряну або повітряно-Масляну з можливістю підкачки повітря і налаштування її під будь-яку вагу і жорсткість.

Роги і гріпси

Головне призначення рогів на велосипедне кермо – можливість змінити хват, дати рукам відпочити, щоб уникнути втоми кистей і трицепсів. Краще відразу ж встановити ще й гріпси ергономічної форми, які разом з рогами зроблять поїздку набагато більш комфортною.

У людини з підвищеною вагою, навантаження на руки більше і вони будуть швидше затікати і втомлюватися, так що гріпси і роги будуть аж ніяк не зайвими.

Педалі для байкера важковаговика

Педалі відчувають великі навантаження, особливо при сильному педалюванні під час їзди на підйомі. У зв'язку з цим, якщо на вашому байку встановлені пластикові педалі, спокійно витримують 100-110 кг тиску, краще все ж змінити їх на сталеві.

Кілька невеликих порад для байкерів з великою вагою

  • Катайтеся акуратно. Не потрібно стрибати з бордюрів і більш високих перешкод. Пам'ятайте, закони фізики ще ніхто не відміняв, і 120 кг будуть тягнутися до землі сильніше, ніж «жалюгідні» 80.
  • Намагайтеся вибоїсті ділянки доріг проїжджати стоячи на педалях. Це збільшить термін служби сідла і підсідельного штиря, та й ударів по хребту буде менше.
  • Вам краще їздити на знижених передачах - каденс буде вище, а це веде до більш швидкого схуднення.
  • Якщо ваша вага більше 120-130 кг радимо придивитися до триколісні велосипедам. Швидкісна їзда це швидше за все не "Ваш коник", а ось для спокійних поїздок його використовувати значно зручніше і безпечніше.

У висновку хочеться сказати тільки одне. Катайтеся, катайтеся, катайтеся. Не звертайте уваги на «заздрісників», не позбавляйте себе задоволення від живого спілкування з природою і швидкістю, і пам'ятайте «ми самі ковалі свого щастя»!

Відео про самостійну доопрацювання веосіпеда для важкого їздця

 

Що ще можна почитати про велосипеди для важких, хворих людей і бізнесу

  1. Велосипеди для повних людей з вагою від 110 кг, літніх, інвалідів, хворих на ДЦП.
  2. Велосипеди для бізнесу, реклами, вуличної та виїзної торгівлі.
  3. У чому різниця між тріскачками та касетами
  4. Знос велосипедного ланцюга. Що це таке і як виміряти знос велоцепи.
  5. Планетарні втулки. Принцип роботи, плюси та мінуси.

Коментарі (4)

Коментарі

  • Артем 30.08.2021 12:47
    Тема полноподвесных велосипедов для тяжелых людей не раскрыта. А ведь они (трейл, ам, эндуро) специально проектируются для нагруженных условий использования. Сама суть подвеса продлевает жизнь велокомпонентам избавляя их от ударных нагрузок. И позвоночник тоже избавляет... и колени... сплошные плюсы для тяжелых. Крепкий подвес способен стать тяжелому человеку протезом, который не мешает ему жить, позволяет ему быть быстрее за счет собственных сил. Апогей этого - электроподвес с центральным мотором в режиме ассиста - самое лучшее что можно купить за деньги из велотемы. Дорого, но ощущение что крылья выросли. После такого правда не покидает мысль "как же уныло ходить пешком".
  • Спортэк 13.07.2020 19:57
    Олег!
    Про пружини сказано, що вони повинні бути більш жорсткими.
    ("А ось пружини у такого сідла повинні бути більш жорсткі, ніж для звичайного байкера.") Якщо сідло без пружин - ну нехай буде без пружин.
    Щодо подседела 25,4 - цікаво, спасибі.
    Про ексцентрик - згоден.
    Є ще цікаві спостереження - пишіть.
  • Олег 12.07.2020 15:37
    мене звати Олег . моя вага = 114 кг.
    Хто це писав ? Від істини тут далеко .
    Хто вам взагалі сказав , що в седлі потрібні пружини ?
    перша корисна порада (не невелика , а найголовніша) : „• Намагайтеся вибоїсті ділянки доріг проїжджати стоячи на педалях “
    це треба було в заголовок винести , а не в кінці писать . Звідси витікають підвищені вимоги до нижньої групи .
    !!! Якщо ви гладкий , то кранксет — то ваше всьо !!!
    Далі . Що , до "не беріть касету на 10 зірок" — дурня повна .
    Гладким катальщикам вкрай не бажана трещітка (5..7 зірочок) особливо небезпечно , якщо там ексцентрик , а не суцільна вісь . Обирайте одне з двох : або касету з 8 і більше зірочок , або взагалі одну зірку (цебто одношвідкісний або планетарка) .
    Підсидільник 25.4 мм. мені траплялось гнути , то ж 27.2 мм або більше , якщо є вибір .
    я міг би накидати ще цікавих історій , коли б знав , що тут хтось читає коментарі
  • Виктор 20.04.2017 13:26
    Вообще не гонитесь за большими колесами - 26 колеса при прочих равных условиях крепче чем 29. и покрышку лучше ставить широкую
    По поводу штыря подседельного правильно сказано - лучше взять раму по-больше, чем вытягивать высоко штырь. У меня алюминий сломался при съезде с бордюра чуть себе зад не проткнул, хотя, гад, казался крепким. Теперь только на стальных езжу.

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію