На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Велосипедні роги на кермі. Для чого потрібні, як підібрати і поставити.

Опубліковано:

Відредаговано: 20.03.2018

У статті «Як вибрати кермо для велосипеда» ми згадували про «велосипедни рога» та їх корисності при установці на гірські або прямі рулі.

У цій статті ми трохи більш детально освітимо ці досить корисні аксесуари для велосипеда.

Перш за все, хочеться сказати, що ставити їх можна не на всі типи рулів, а, в основному, тільки на прямі або гірські рулі.

Основна мета при установці рогів на велосипеді – зниження навантаження на руки і зап'ястя при тривалих велосипедних поїздках. Роги дозволяють тримати руки в фізіологічно більш правильному вертикальному положенні. Якщо ви рідко і не дуже далеко їздите на гірському велосипеді, то роги, швидше за все, Вам і не знадобляться.

Врахуйте, що для екстремальних видів катання, таких як Downhill, Freeride, North Shore роги ставити не можна!

Для чого потрібні роги на кермі велосипеда:

  1. Найголовніше – вони дозволяють міняти хват керма руками, що особливо важливо і корисно при тривалих поїздках.

    Як уже згадувалося в статті про вибір керма, у прямих рулів всього одне положення для хвата руками, а установка ріжок дозволяє довести їх до 2 і більше. При тривалих поїздках з рівномірною швидкістю і не дуже сильним маневруванням набагато зручніше вертикальний хват кисті, як на рулях типу «Баранячі роги», а не горизонтальний, який є основним на велосипедах з прямим кермом.

    Зміна хвата рук призводить і до зміни посадки велосипедиста, що дасть можливість відпочити не тільки його рукам, але і всьому тілу. Таким чином, змінюючи хват, залучаються до роботи Інші м'язи рук і спини, розвантажуються зап'ястя і долоні.

    Врахуйте ще пару важливих моментів. Перше. Змінюючи нахил рогів на кермі, розгортаючи їх назовні або всередину, ви фактично змінюєте посадку на велосипеді і отримуєте положення тіла, наближене до посадок на інших типах велосипедів. І друге. При їзді в гору часто набагато зручніше підводячись з сідла тримати руки на кермі як раз вертикально на рогах, а не горизонтально на грипсах.

  2. Встановлені ріжки не дають руці велосипедиста зісковзнути з керма, особливо якщо вони без рукавичок або під час дощу.
  3. Велорога захищають руки і всілякі додаткове навісне обладнання встановлене на кермі (велокомп'ютер, телефон, ліхтарик, дзвінок, манетки, гальма і т.д.), при падінні. А при катанні приймають на себе будь-який удар збоку, наприклад, об стіну.
  4. Якщо при ремонті або обслуговуванні велосипеда необхідно перевернути його і поставити на кермо і сідло, то ставити байк на роги зручніше, і, знову ж таки, не потрібно знімати з керма все, що на ньому закріплено.
  5. Якщо ви котите велосипед, а не він Вас, особливо в гору, то взявшись за роги це робити зручніше і легше.
  6. Ще одна корисна властивість – на них можна повісити шолом, окуляри, сумки або пакети як на гачок. Пакети та сумки, повішені на кермо з рогами, не зісковзнуть з нього. Звичайно, це не додасть зручності при їзді, але життя є життя і іноді доводиться на велосипеді щось перевозити. Не забуваємо тільки, що при поїздці шолом та окуляри повинні бути на голові, а не на кермі.
  7. Найчастіше зовнішній вигляд велосипеда з встановленими рогами естетичніше і солідніше.

Але роги мають і свої мінуси:

  1. Місця на кермі для рук ставати трохи менше, хоча для більшості це абсолютно не помітно і не принципово. Фактично установка рогів зменшує ширину хвата керма на 2 сантиметри з кожного боку.
  2. Роги не тільки захищають руку від ударів, але і чіпляються за різні предмети. Особливо це помітно при постановці велосипеда в гараж або в тісній квартирі. При поїздці по лісі можна зачепити ними гілки дерев.
  3. Якщо при поїздці ви врізалися в пішохода, йому дістанеться трохи більше, ніж Вам.

На мій погляд, плюсів у рогів все-таки більше, ніж мінусів.

При виборі велосипедних рогів потрібно звертати увагу на:

  1. Розмір.
  2. Геометричну форму.
  3. Матеріал.
  4. Тип кріплення до керма.

Розмір велорогів.Велорога захищають руки велосипедиста

Роги бувають короткі, середні і довгі з зігнутою формою.

  1. Роги великого розміру, особливо зігнутої форми, дають більше варіантів хвата, краще захищають руки.
  2. Роги середньої довжини більш універсальні, забезпечують одне положення рук. Але, як вже говорилося вище, за рахунок зміни кута нахилу, при установки рогів на кермо, розвороту їх назовні або всередину можна домогтися різних положень тіла.
  3. Маленькі ріжки, які найчастіше йдуть в комплекті разом з гріпсами, грають більше роль невеликої захисту руки при падінні і не дають їй зіскочити з керма.

Геометрична форма рогів

  1. Прямі роги – найдешевші і прості. Просто прямі металеві трубки.
  2. Геометричні – мають спеціальну форму під руки для зручності хвата.
  3. Вигнуті роги – дозволяють мати різні хвати.
Прямі велосипедні роги Геометричні велосипедні роги

Прямі

Геометричні

великі вигнуті велосипедні роги з кріпленням всередині керма гріпси з маленькими рогами

Великі вигнуті (кріпляться всередині керма)

Маленькі роги з грипсами

 

Матеріали, з яких роблять велосипедні роги

  1. Металеві. Сталеві або алюмінієві роги – досить дешеві і, найголовніше, міцні і надійні . Алюмінієві, звичайно легше, але дорожче сталевих, так що якщо вага байка принциповий – шукайте алюмінієві.
  2. Карбонові. Легкі, але дуже дорогі. До того ж карбон досить крихкий матеріал, так що не всі удари при падіннях він може витримати. І взагалі, навіщо платити дорожче за більш тендітну річ?
  3. Пластмасові. Говорити про пластмасових рогах на нормальний дорослий велосипед не серйозно. Таки ріжки підійдуть хіба, що тільки для малюка на дитячому велосипеді, та й то я б своїй дитині такі не поставив.

Тип кріплення велорогів до керма

  1. Кріплення за допомогою хомутів. Тут при виборі рогів зверніть увагу на характер прорізи в хомуті і розташування затискного болта. На малюнку показані роги з правильним і не правильним розташуванням болта. У рогів з«правильним » хомутом проріз строго радіальна, а затискний болт перпендикулярний їй.кріплення велорогів до керма за допомогою хомута

Уважно подивіться і на отвір хомута. Воно не повинно бути овальним і мати гострі кромки, які можуть подряпати і зіпсувати кермо. Овальний отвір має менше площі контакту з круглим кермом і тому буде слабкіше триматися на ньому.велосипедні роги з кріпленням всередині керма

  1. Роги з внутрішнім кріпленням в торці керма. Вони ставляться з боків в торець керма, а при затиску цанга розпирається і кріпиться в кермі. Досвід експлуатації говорить, що тримають такі роги трохи гірше, ніж з хомутами. Для того щоб вони тримали краще, можна на цангу намотати трохи звичайної синьої ізоляційної стрічки. Врахуйте, що при установці таких рогів кермо стає трохи ширше.

прямі алюмінієві рогиПри підборі рогів на кермо перевірте, щоб діаметр кріплення рогів збігався з діаметром на кінцях керма вашого велосипеда.

Як правильно виміряти товщину керма встановленого на велосипеді описано в окремій статті тут.

Отже: при виборі собі велорогів їх довжина повинна бути такою, щоб можна було нормально триматися під час їзди і не менше, ніж ширина долонь. На поверхні не повинно бути гострих кутів і граней. Дуже добре якщо поверхня рогів не гладка, а прогумована або на ній нанесені антиковзаючі насічки. Руки на таких рогах не ковзають.

 

Куди і як встановлювати роги на кермі

Велосипедні роги встановлюють на кермі в двох положеннях: на торцях керма (основний варіант) і за гріпсами ближче до центру.

У чому фішка другого способу: Хват стає менше, аеродинамічний опір зменшується, але при цьому зусилля, що прикладається для повороту керма, збільшується. Плече ж ставати менше, а закони фізики поки ще ніхто не відміняв. Непогано цей варіант працює на широких рулях. Але це вже на любителя. Можете спробувати обидва варіанти і подивитися, при якому з них вам зручніше.

Кріплення велосипедних рогів у торцях керма Кріплення велорогов за грипсами ближче до центру керма

Установка велосипедних рогів на торцях керма

Установка велосипедних рогів за грипсами ближче до центру керма

 

Кут нахилу рогів

Виставляти кут нахилу потрібно так, щоб Вам було зручно. Він залежить від посадки велосипедиста і становить близько 45-50 градусів від вертикалі. Загальне правило полягає в тому, що кисть руки повинна бути продовженням передпліччя по прямій лінії і не утворювати з ним сильних кутів. Інакше руки і зап'ястя будуть швидко втомлюватися.

правильний кут установки велосипедних рогів на кермо

При установці рогів на краї керма Вам доведеться зрушити гріпси ближче до центру керма, обрізати їх або взагалі купити нові, з відкритими торцями.

При установці стежте, щоб не перетягнути болти і не пошкодити кермо або роги, але в той же час, слабо закручені болти, не забезпечать щільного контакту хомута рогів і керма. Роги будуть зрушуватися при сильному натиску рукою. Найкраще, поступово підкручуючи Болти, перевіряти рухаються роги на кермі чи ні.

Добре, якщо в комплекті з рогами йдуть і торцеві заглушки на кермо. Кермо повинен бути закритий з торців і не піддаватися зсередини впливу води.

Головне, щоб Вам було зручно рулити велосипедом з встановленими на ньому рогами, тіло, руки відчували себе комфортно, а поїздка приносила задоволення.

Катайтеся і насолоджуйтеся!

Додаткова інформація про велосипедні рулі

  1. Як вибрати кермо для велосипеда
  2. Як підняти або опустити кермо на велосипеді
  3. Як виміряти товщину керма на велосипеді
  4. Винос керма велосипеда. для чого потрібен і як вибрати.
  5. Як вибрати гріпси (ручки керма) на велосипедне кермо
  6. Як зняти старі гріпси і поставити нові на кермо велосипеда
  7. Як вибрати і правильно зробити обмотку керма велосипеда

Коментарі (1)

Коментарі

  • Спортэк 07.02.2022 09:37
    Антон, спасибо за замечания и замеченные опечатки..

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію