Відредаговано: 15.06.2017
У цій статті поговоримо трохи про велосипедної камері.
Як видно з малюнка праворуч з поперечним перерізом колеса це рожевий контур під номером 5.
Всі камери розрізняються:
- розміром (діаметр і ширина),
- нипелем,
- товщиною стінок,
- матеріалом.
Перше, з чого почнемо розмову про вибір камери – це її розмір.
Розмір камери
Розмір камери повинен збігатися з розміром покришки, в яку вона вставляється. Розмір покришки та тиск, на яке вона розрахована, вказується збоку на самій покришці. Почитати про те, що означають різні цифри і букви написані на велорезині можна тут.
Якщо розмір вказаний як 26х1,95, це означає, що діаметр покришки – 26 дюймів, а ширина – 1,95. Отже, потрібно шукати і камеру з такими ж розмірами. Якщо покришки широкі, то можна ставити камеру трохи меншого розміру, вона трохи розтягується. Наприклад, при ширині покришки в 1,95 дюйма, можна брати камеру з шириною від 1,75 до 2,125 дюйма. На камерах це зазвичай вказують.
Встановлювати в покришку камеру більшого діаметру і ширше ніж вказано, не можна – її може «зажувати».
Пам'ятайте – тиск тримає не камера, а покришка.
Розмір на покришці | Розмір на камері |
Ніпелі
Це деталь камери, через яку в неї накачують повітря.
За конструктивним виконанням бувають
- Прогумовані. Не дуже надійні і використовуються в дешевих камерах. У них високий ризик пошкодження обода обода і відриву пре неакуратному зверненні.
- Металеві. Мають фіксуючу гайку, що не дає при накачуванні зміщуватися і утапливаться всередину колеса. Відповідно вони не можуть відірватися і пошкодитися об краї обода.
Існують три види ніпелів:
- Schrader (AV - AutoValve). Це автомобільний ніпель – найпоширеніший і популярний у велосипедних камер. Має вигляд металевого циліндра з різьбленням довжиною 40 (іноді 60) мм і діаметром 8 мм.його використовують ще й в амортизаційних вилках і деяких типах задніх амортизаторів.
- Presta (SV - SclaverandValve). Його ще називають французьким або«спортивним » ніпелем. Використовується в гоночних, гібридних, шосейних велосипедах. Має вигляд металевого циліндра з різьбленням довжиною 42, 60 і 80 мм і діаметром 6 мм.як видно він тонше, ніж Schrader і тому краще підходить до ободів гоночних велосипедів. Та й легше він, ніж попередній на 5 грам.
Зверніть увагу, що якщо на колесі стояла камера з ніпелем Schrader, то міняти її на камеру з ніпелем Presta не варто. Це загрожує відривом клапана, який зрізається краєм обода при гальмуванні.
- Dunlop (DV - Dunlop Valve) – традиційний ніпель, стояв ще на всіх радянських велосипедах. Зовнішній циліндр таких же розмірів, як і Schrader – 8 на 40 мм. До цих пір досить поширений. Всередину зовнішнього циліндра вставляється клапан, який утримується спеціальною гайкою. Якщо він починає«труїти » - потрібно замінити невелику гумову трубку, яка на ньому одягнена.
Товщина стінок у камери
Самі універсальні камери мають товщину стінок 0,9-1 мм.їх встановлюють практично на будь-який тип велосипедів. На таких камерах зазвичай використовують ніпелі Presta або Shrader. У них хороший баланс між вагою і ймовірністю проколу.
Зазвичай для гоночних велосипедів використовують тонкостінні камери з товщиною стінок 0,45-0,6 мм.Гонщики б'ються за кожен грам ваги, та й їздять по більш-менш нормальним трасах. Купити їх не так просто-надто вже вони специфічні. Продаються, в основному, в спеціалізованих магазинах. Ціна у них вище, ніж у звичайних.
Для любителів екстремальної їзди існують спеціальні камери для високих навантажень. Наприклад, камери, використовувані для фрірайду, мають товщину стінок до 1,2 мм, а для даунхілу-взагалі до 1,5 мм.їх вага не грає принципової ролі для таких велосипедів і вони міцніші, менше схильні до проколів.
Матеріал, з якого виготовляють камери
Найчастіше це бутил-каучук, але найбільш легкі і міцні камери роблять все ж з латексу, хоча вони і дорожче.
Бутил-каучук – це синтетична гума, зазвичай чорного кольору як на малюнку праворуч. Її найбільш широко використовують для виготовлення камер для повсякденної їзди. Камери, виготовлені з неї, мають гарну здатність утримувати повітря і високу зносостійкість.
З латексу (продукт з натурального каучуку) виготовляють камери для гоночних велосипедів. Вони легше, ніж бутил-каучукові, мають високу еластичність, стійкі до проколів, але у них досить низька зносостійкість і вартість значно вище. Часто їх роблять кольоровими. Використовують такі камери в основному спортсмени.
Догляд за камерою
Прокол камери – це найнеприємніше, що може з нею статися. Їхати на такій камері не можна. Для вирішення цієї проблеми існує спеціальні засоби – антипрокол. Воно заливається через ніпель всередину камери.
Існують антипрокольні велокамери. У них вже при виробництві залитий всередину гель, що затягує пробої.
Принцип роботи цього засобу наступний. При проколі повітря начитає виходити з камери назовні через отвір, що утворився і антипрокол закупорює дірку. Воно ефективно для дрібних проколів від колючок, цвяхів, не великих порізів.
Трохи про сумісність
- Так як у Dunlop і Presta однакова різьба на кінцях, то їх ковпачки і насоси Сумісні.
- Камери з ніпелями Dunlop і Shrader взаємозамінні, так як у них однакові зовнішні діаметри – 8 мм.
- Всі насоси сумісні з Presta і Shrader
- Існують спеціальні гайки-перехідники для використання насосів під Shrader для Dunlop і Presta.
- Якщо потрібно поставити камеру з ніпелем Presta на обід, призначений для Shrader, то використовуйте спеціальний пластиковий вкладиш.
І останнє. Вибираючи собі камеру – перевірте ваш велосипедний насос, чи може він її накачати. Хоча випускаються зараз велонасоси можуть качати всі існуючі типи ніпелів.
Купити якісні і досить дешеві велосипедні камери можна в розділі "Велосипедні камери" нашого магазину.
Відео про те як накачати камеру з ніпелем Presta
Що ще можна почитати
- Велосипедні камери: розміри та маркування
- Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність
- Як визначити довжину кола колеса
- Як визначити діаметр колеса велосипеда
- Велосипедні обода
- Як виміряти ширину обода велосипедного колеса
Коментарі