Відредаговано: 23.10.2018
Сезон катання підійшов до кінця і потрібно приготувати велосипед до міжсезонного тривалого зимового зберігання.
У цій статті ми розглянемо як підготувати велосипед до зберігання взимку. Хоча чому тільки до зими? Вони відносяться до всіх випадків, коли ви припиняєте кататися і ставите свого залізного коня на більш-менш довгий термін на зберігання і це не тільки міжсезоння. Бувають і такі ситуації, коли старша дитина вже виріс зі свого віку, а молодший ще не доріс. Байк повинен довго лежати в гаражі без руху.
Правила підготовки стосуються всіх місць зберігання, як в теплих приміщеннях (квартирах, опалювальних гаражах і балконах), так і в неопалюваних приміщеннях (неопалювані гаражі, сараї, підвали, балкони).
Варіант зберігання на відкритому балконі і вулиці зовсім поганий, але в житті буває і так.
Правила підготовки велосипеда до тривалого зберігання за пунктами:
- Перш за все, велосипед перед зимою потрібно помити.
Змити весь бруд з рами, коліс, шин, вимити ланцюг, касети, натягувач ланцюга, педалі і т. д. Якщо бруд залишиться, то швидше за все в цьому місці почне з'являтися іржа.
При митті велосипеда не потрібно повністю занурювати його в воду, кинувши в річку або в ванну. Мити Великий потрібно струменем води або протираючи вологою ганчіркою, вода повинна з нього швидко стікати. І ця симпатична дівчина велосипедистка на фото миє велосипед правильно і видно, що з любов'ю!
Не забудьте після ретельного миття упевнитися в тому, що всередину рами не потрапила вода (особливо це стосується сталевих і карбонових рам) і велосипед повністю висох.
Були випадки, коли сталевий велосипед мили, потім ховали мокрим в підвал або неопалюване приміщення і до весни отримували іржу. Карбонова рама всередині не має захисного шару і вода може руйнувати карбон. Ще веселіше, якщо вода почне всередині рами гаснути.
Більш детально як і чим мити велосипед можна прочитати в статті "Як правильно мити велосипед". - Після миття потрібно оновити мастило ланцюги, втулках коліс, натягувачі ланцюга, каретці, в рульовій колонці і на педалях.
Причому при підготовці байка до зими на ланцюг бажано нанести більше мастила (і з усіх боків ланцюга), ніж як при звичайній мастила ланцюга для катання.
У разі, якщо передбачається зберігати велосипед в неопалюваному приміщенні (в холодному гаражі, на заскленому балконі і т. д.) добре б нанести на хромовані деталі, подряпини і відколи фарби шар силіконової мастила. Хоча часто їм покривають взагалі всі металеві деталі велосипеда. Для чого це робиться? Силіконове мастило захистить метал від корозії, а фарбу від розтріскування. Можна повністю протерти весь велосипед промасленим ганчірочкою. Особливо це важливо для байків зі сталевою рамою. Карбону алюмінію і титану це все не потрібно.
Також для захисту фарби і лаку на пофарбованих металевих поверхнях можна використовувати воскову поліроль.
Троси перемикання швидкостей, дискових і ві-брейкових гальм можна змащувати звичайним господарсько-побутовим, найдешевшим маслом або спреєм WD-40. Тільки пам'ятайте, що змащувати їх потрібно тільки сухими. Масло не ляже поверх води. Сталеві троси потрібно змащувати обов'язково, а тефлонові за бажанням.
Тільки не потрібно ні в якому разі змащувати ротори дискових гальм.
Різьблення педалей краще змащувати густим мастилом. Якщо цього не робити, то потім їх буде складно відкрутити. Як відкрутити педалі на велосипеді описано тут. У разі якщо в місці зберігання чергуються плюсові і мінусові температури, то педаль в різьбі може «прикипіти».
- З досвіду багатьох велосипедистів краще відразу виправити всі дрібні поломки, замінити зношені деталі, наприклад, ланцюг (як перевірити знос ланцюга можна почитати тут), зірки касет та інше. Все, ремонтом чого в сезон займатися було ніколи і відкладалося на потім, краще зробити перед зимою. Якщо відразу все відремонтувати не вдалося, то постарайтеся за зиму довести свого залізного коня до розуму. Тим більше, що взимку з'являється більше вільного часу, та й Веломагазини роблять знижки на свої товари – все-таки не сезон.
- Ланцюг потрібно поставити в положення на найменші зірки спереду і ззаду. У цьому положенні на задній перемикач найменша навантаження, та й ланцюг знаходиться не в натягнутому стані. Це, до речі, взагалі краще завжди робити після поїздок.
- Тиск в камерах потрібно зменшити до 1-1.5 атмосфер. При такому тиску покришка зберігає свою форму, але досить легко стискається пальцями і велосипед не стоїть на ободах. Навіть якщо велосипед не буде стояти на колесах, а буде висіти на стійці або гаках на стіні не потрібно тримати колеса зовсім спущеними або повністю накачаними.
Якщо байк буде стояти на колесах, то час від часу потрібно буде підкачувати камери, тому що вони будуть спускати повітря.
Пам'ятайте, гума не повинна бути повністю спущена, а велосипед не повинен стояти на ободах.
- Якщо велосипед зберігається в холодному приміщенні, а ваші покришки якісні (дорогі) і не призначені для використання в холодну пору року, то їх можна змастити гліцерином або спеціальним мастилом для запобігання розтріскування на морозі.
- Якщо в гаражі або підвалі, де буде зберігатися велосипед, підлоги будуть промерзати, то рекомендується поставити колеса не прямо на підлогу, а підкласти під них дощечки або пінопласт.
- Якщо на байку встановлена різна електроніка (навігатор, велокомп'ютер), то її з неопалюваного приміщення краще зняти і забрати додому.
Витягніть всі батарейки і акумулятори з передніх, задніх ліхтарів та інших електричних пристроїв, що б вони не розрядилися і не протекли (при цьому не важливо в теплому або холодному приміщенні зберігається велосипед).
- Якщо у Вас карбоновий велосипед Не забудьте послабити хомути кріплення підсідельного штиря, керма і виносу. Це потрібно зробити, що б зменшити тиск на карбон.
- Для сталевих велосипедів, Якщо зберігання буде в місцях зі зміною плюсових і мінусових температур, можна вийняти з підсідельної труби підсідельний штир з сидінням. Буває так, що поверхні «прикипають» один з одним.
- Зніміть натяг пружин і тросів перемикачів швидкостей, дискових і V-brake гальм. Гальмівні важелі краще роз'єднати для ослаблення натягу пружин.
- Якщо на велосипеді встановлено дискові гальма, бажано послабити гвинти кріплення так, щоб колодки не торкалися диска гальма. Часто в місці торкання диска колодками починає з'являтися іржа.
- Якщо вилка амортизаційна - потрібно рясно полити ноги вилки (труться поверхні) силіконової або тефлоновим мастилом. Після цього кілька разів прожати вилку на скільки можна і залишити на 10-15 хвилин. За цей час масло стече вниз, на сальники, і його надлишки потрібно буде витерти ганчіркою.
- Якщо у велосипеда повітряна або повітряно-масляна амортизаційна вилка – знизьте в ній тиск.
- Якщо на велосипеді стоїть Масляна амортизаційна вилка, то по можливості, спробуйте, що б при зберіганні вона не переверталася догори ногами.
- Якщо на байку встановлено хороше шкіряне сідло, або заберіть його в тепле приміщення або намажте його маззю Proofide (на основі телячого жиру). Пам'ятайте, що шкіра не любить прямого сонячного світла і багато води.
- Для зменшення займаного місця можна розгорнути кермо вздовж рами і зняти педалі. Іноді їх вкручують зі зворотного боку шатуна (до рами) щоб зберігалися разом з велосипедом.
- Якщо є можливість, накрийте велосипед чохлом.
Якщо ви добре і правильно підготували свій велосипед до зберігання, то на наступний сезон його буде значно простіше і швидше приготувати до літнього катання.
Відео про підготовку велосипеда до зберігання взимку
Що можна ще почитати на цю тему
- Як правильно мити велосипед
- Як підготувати велосипед до літнього сезону катання
- Де і як зберігати велосипед взимку
Коментарі