Відредаговано: 20.06.2017
Фліппер або ободная стрічка - це спеціальний прошарок між ободом колеса і камерою.
На малюнку це синя смужка під номером 2.
Фліппер потрібен для:
- Захисту камери від задирок і гострих країв спицевих отворів усередині обода і від протирання про її краю спиць
- Герметизації обода в безкамерних шинах.
- Збільшення тертя між камерою і ободом. Гума по гумі ковзає набагато гірше, ніж гума по металу. При різкому гальмуванні камера в покришці, поступово рухаючись, зсувається настільки, що ніпель починає стояти не перпендикулярно, а з великим нахилом до кола обода. Надалі це призводить до розриву камери, в місці кріплення ніпеля, або навіть його повного відриву.
З якого матеріалу роблять ободную стрічку
Зазвичай фліппера роблять з гуми або різних полімерів, часто з поліуретану, як наприклад продукція фірми Schwalbe. Деякі типи випускають з армуванням.
Використовувати гумові фліппери для коліс з високим тиском не рекомендується. Камера під тиском більше 4-5 атмосфер видавлює його всередину спицевих отворів обода.
Якщо у вас колеса з низьким тиском, для гірських велосипедів, то зазвичай використовують гуму. Наприклад, проста і дешева стрічка в нашому магазині.
Для коліс з високим тиском, наприклад, для шосейників, застосовують полімерні або навіть армовані полімерні стрічки.
Вони продаються в багатьох велосипедних та інтернет-магазинах. Коштують не дорого, набагато дешевше нової камери.
Головне при покупці-вибрати правильний розмір і ширину.
Розмір ободної стрічки повинен збігатися з посадковим діаметром колеса. Якщо ви не знаєте його, Подивіться, на розмір обода, написаний на ньому або на розмір покришки. Він написаний на ній збоку, і знайдіть в таблиці відповідностей розмірів покришок посадковий діаметр вашого колеса. І вже по ньому шукайте на колесо фліппер.
Маркування ободних стрічок
Пристойні виробники вказують на свою продукцію
- хто виробник
- розмір: ширину і посадковий діаметр обода в мм. іноді його пишуть і в дюймах. Наприклад, ободная стрічка з розмірами 26” x 22 – підходить на колесо в 26 дюймів. Ширина самої стрічки 22 мм.
- максимальний тиск, який вона витримує
- дату виробництва
Чим можна замінити ободну стрічку
- Смужка з старої камери – старий добрий спосіб ще з дитинства. Брали стару камеру, обрізали її і натягували на обід. Причому намагалися брати камеру з колеса трохи меншого діаметру, щоб сиділа на ободі в натяг, але не сильно розтягувалася і не рвалася. Не можна сказати, що це ідеальний варіант, але найдешевший і доступний спосіб. Стара дірява камера є практично у всіх велосипедистів. Цей метод не посилить тертя, але від гострих країв спиць отворів і торців самих спиць захистить.
- Ізолента. Можна використовувати полімерну, але найкраще брати тканинну ізоляційну стрічку з шорстким зовнішнім шаром. Вона міцніше і не зсихається. Один шар занадто тонкий, тому намотують її в кілька шарів - від 3 до 5. Вона і тертя збільшить і спиці закриє.
- Скотч. Зараз в канцелярських магазинах можна підібрати собі рулончик будь-якої потрібної ширини і товщини і так само намотати в кілька шарів. Він поганий тим, що занадто слизький, хоча камеру захищає нормально.
- Звичайний білий тканинний медичний лейкопластир.
- На двосторонній скотч посадити кіперну стрічку. Для цього краще брати товстий двосторонній скотч.
Якої ширини вибрати ободную стрічку (фліппер)
Логіка підбору ширини така – головне щоб стрічка закривала отвори під спиці та не рухалася по ободу.
Можна ставити і вузьку, і на всю ширину обода.
Особисто моя думка – краще взяти широкий фліппер, щоб він впирався в стінки обода і не рухався.
Якщо обід з поглибленнями - можна брати як по ширині самого поглиблення, так і на всю ширину, щоб фліппер закривав всю внутрішню частину обода.
Якщо стрічка вузька, можна посадити її на двосторонній скотч, який, з одного боку, буде додатковим захистом зсередини, а з іншого боку, не дасть фліппер рухатися по широкому ободу.
Хоча на сьогоднішньому ринку продаються стрічки з клейовою поверхнею.
Ще пара нюансів.
- Є досить поширені фліппера жовтого кольору фірми Michelin. Вони дуже жорсткі і для ободів з канавкою підходять погано, тому що її краю стирчать з канавки, впираючись в камеру і протираючи її.
- При зміні камери огляньте заодно і стрічку. Якщо вона у Вас вже досить довго, то цілком може розірватися або протертися в деяких місцях і представляти потенційну небезпеку для нової камери в майбутньому.
Герметизація колеса ободной стрічкою
Як вже говорилося вище можна за допомогою клейкої ободной стрічки герметизувати практично будь-яке колесо і перетворити його в безкамерне. Цей спосіб дає виграш у вазі.
Стрічка продається в бухті і наклеюється на будь-яке колесо в один шар, що дуже зручно.
Так само її клеять і на звичайний обід з камерою.
І на завершення невелике відео про використання в якості фліпером ізоляційної стрічки
Що ще можна почитати про велосипедних колесах і ободах:
- Велосипедні обода
- Як виміряти ширину обода велосипедного колеса
- Як визначити діаметр колеса велосипеда
- Як визначити довжину кола колеса
Коментарі
Честно говоря, сложно вот так сказать не глядя на сам флиппер.
Но лично на мой взгляд - шершавой стороной к ободу, чтобы меньше скользила по металлу обода..
У меня покрышки 25 мм, с максимальным давлением 8.5 бар. Раньше качал 8 бар и не парился. Эти флипера реально могут порваться если накачать колеса сильнее?
На всякий случай купил флиппера m-wave 16-622 ( сказали что такой же как от кенды), он из нейлона и на сторонах разной текстуры. Там где надпись "m-wave" он гладенький, а где без - шершавый что-ли, текстурированный. И непонятно какой стороной устанавливать. В веломагазине помоему сказали устанавливать надписями на внешнюю сторону обода ( но я могу ошибаться так как мог забыть). То есть гладкой стороной и надписью к камере и шершавой стороной к ободу?
Спасибо за добрые слова :)
Простите за задержку публикации вашего комментария. Лето, море, дачи, отдых ..... :)
Спасибо за интересный, позновательный и подтверждающий коммент.
Насчет подбора размера камеры согласен с Вами.