Відредаговано: 23.10.2018
Один з найважливіших способів виділення велосипедиста на дорозі в темний час доби - червоний задній ліхтар.
Швидкість автомобіля значно вище швидкості велосипедиста і не кожен водій зуміє вчасно загальмувати, побачивши «раптово» з'явився прямо перед капотом велосипедиста.
Для запобігання таких дорожніх ситуацій і, відповідно до правил дорожнього руху, велосипед, крім катафотоф, повинен бути обладнаний переднім білим і заднім червоним ліхтарями.
Ви можете не використовувати передню фару – може ваші очі як у орла і сови одночасно і Вам все видно попереду і вдень і вночі, але очей на потилиці все-таки немає. Під час руху велосипедист дивиться вперед і з боків. Тому, що там діється, він може контролювати сам. Безпека ж Вашого тилу багато в чому залежить від учасників руху, що знаходяться позаду Вас і потрібно допомогти їм побачити себе ззаду якомога раніше!
Саме тому задня фара повинна бути на велосипеді завжди!
Чи потрібно включати їх днем на трасі? З власного досвіду, в тому числі і як автомобіліста, скажу – потрібно. Так велосипед значно помітніше на дорозі, а це підвищує безпеку як Вашу, так і інших учасників дорожнього руху. Включати ж передній і задній ліхтарі в період, коли його включають на трасі автомобілісти – обов'язково.
Зараз продається величезна кількість ліхтарів самих різних моделей. Яку з них придбати ви вирішуєте самі виходячи з їх характеристик, а так само своїх фінансових і естетичних міркувань.
Хочеться сказати тільки про деякі нюанси, які слід врахувати при виборі заднього ліхтаря:
- Згідно правил дорожнього руху-він повинен бути червоного кольору. Особисто бачив на дорозі байкера, у якого ззаду був встановлений білий ліхтар. Добре, що він моргав і було не зовсім темно, інакше б виникло ошущення, що велосипедист мчить на зустріч автомобілю.
- Простежте, щоб на вашому ліхтарі були моргають режими роботи або бігають вогники. Вони більше привертають уваги їдуть ззаду автомобілістів. У машин не буває заднього миготливого або бігаючого світла, і тому відразу видно, що це велосипедист і його швидкість значно нижче, ніж у автомобіля.
І ще два моменти: миготливий світло економить заряд батарейок і він не зможе загубитися серед вогнів попереду йдуть машин, а так само рекламних та інших міських вогнів, коли на їх тлі можна просто не помітити ще один червоний ліхтарик.
- Світлодіодів краще мати не менше 5.
- Перш ніж купувати ліхтар подивіться уважно, де його можна закріпити саме на вашому велосипеді.
-
Де краще кріпити задній ліхтар?
Найбільш часто його вішають на підсідельний штир, тим більше, що самі ліхтарі зазвичай комплектуються кріпленнями тільки до підсіделу.
Якщо на велосипеді не встановлений багажник і немає підсідельної сумки-це відмінне місце.У разі, якщо під сідлом знаходиться підсідельна сумка, то перевірте, чи є нею спеціальна петля для кріплення ліхтаря. Якщо є - вам пощастило. Ні-дивіться за місцем, чи можна повісити ліхтар вище або нижче сумки, головне, щоб його було видно.
Якщо на байку встановлений задній багажник і він використовується, то обов'язково стежте, щоб вантаж на ньому не закривав світло ліхтаря або закріпіть його ззаду на багажнику. Можна прикріпити його і у верхній частині пір'я, якщо там немає V-brake гальм.
-
Зверніть увагу на надійність кріплення ліхтаря.
Найбільш надійним вважаються варіанти на хомутах з гвинтовим затягуванням і з гумовими прокладками. У той же час буває, що добре тримають і кріплення типу хомутів-стяжок, які кріпляться без гвинтів, швидше ставляться і знімаються. Кріплення на гумках значно слабкіше.
При кріпленні ліхтаря на підсідельному штирі затягуйте гвинт максимально туго. Якщо потрібно, поставте додатково контргайку. Пам'ятайте, що при поїздці рама регулярно трясеться і кріплення може розбовтатися. Бачив на дорозі як погано закріплені на підсіделі ліхтарі, просто сповзали в самий низ підсідельного штиря і світили під велосипед, а не назад. Толку від нього на дорозі ніякого.
- Якщо задній ліхтар широкий краще вішати його вертикально. У цьому варіанті менше шансів випадково зачепити його і пошкодити при перенесенні велосипеда, а так само коли притуляєте або кладете його на землю.
- Є хороші варіанти задніх вогнів, в яких діоди розташовані не в одну лінію, а по дузі. Такі ліхтарі забезпечують видимість велосипедиста не тільки ззаду, але ще і з боків в секторі від 120 до 180 градусів.
- В якості джерела живлення зазвичай використовуються 2-3 батарейки або акумулятора формату АА або ААА. Як на мене, то вигідніше використовувати акумулятори, ніж батарейки.
Перед поїздкою у вечірній час, перевірте – він взагалі світить чи ні. Чи вистачає у батарейок заряду. І добре завжди мати запасний комплект в велосумці.
Зараз у продажу з'явилися ліхтарі на сонячних панелях. Ідея дуже хороша, але як вона працює в реальних умовах, сказати не можу, не пробував. Якщо у когось є досвід їх експлуатації – поділіться в коментарях.
- Життєвий досвід підказує ще один неприємний момент при експлуатації задніх ліхтарів китайського виробництва.
У багатьох з них, кришки задніх відсіків, в яких вставлені батарейки, кріпляться на засувках. Так ось, ці засувки не дуже міцні і при сильному поштовху або ударах заднього колеса, причому іноді навіть при з'їзді з високого бордюру, вони просто вискакують, і батарейки, разом з кришкою, летять на землю. Звинувачувати в цьому продавців безглуздо-вони продають, але не виробляють.
Як від цього захиститься?
Можна просто закріпити задню кришку ліхтаря прозорим скотчем – причому краще відразу після вставки першого комплекту батарейок. Інакше, поки будите перевіряти, вилітає кришка від удару чи ні – втратите її на дорозі. Виглядає, може бути, трохи не естетично, зате «дешево, надійно і практично».
Ну, або вибирайте ліхтар, в якому задня кришка на гвинтику. Тільки в цьому випадку, не забудьте покласти в свою велосипедну сумку відповідну викрутку або мультитул – а то не зможете замінити батарейки в поїздці.
Задні ліхтарі з лазерною доріжкою і пультом на кермі.
Спритні китайські умільці випустили на ринок задній ліхтар з двома червоними лазерами, що створює доріжку з обмежувальними лініями з боків велосипеда.
Самі виробники заявляють,що доріжку видно з відстані 1-1, 5 км.
В цілому, цей лазер більше дає відчуття безпеки, ніж реальну безпеку.
Водієві ці дві лазерні лінії на дорозі не особливо помітні, а будь-який нормальний автомобіліст постарається об'їхати велосипедиста на більшій відстані, ніж ці лінії.
Може бути на темних, неосвітлених вулицях ці лінії будуть краще видно на дорозі, але, на мою думку, яскравий задній ліхтар набагато ефективніше.
Ось, коротко, то на чому хотілося загострити увагу.
Катайтеся спокійно і вдень і вночі.
Доповнювач на цю тему можна ще почитати:
- Катафоти на велосипеді – для чого потрібні і як встановити.
- Підсвічування на велосипед – для чого потрібна і як вибрати.
- Підсвічування велосипеда світлодіодним ковпачком на ніпелі колеса.
- Як вибрати передній ліхтар на велосипед і для чого він потрібен.
Коментарі