Відредаговано: 06.12.2020
Літо потихеньку підходить до свого фіналу. Все ближче«золота » осінь . На відміну від більшості літніх велопрогулянок по сухих дорогах, на осінніх набагато частіше зустрічаються калюжі і бруд. Поїздки по них загрожують заляпати не тільки велосипед, але і велосипедиста.
Головна деталь, що захищає їх обох від бруду – велосипедні крила.
На велосипедних форумах регулярно виникають суперечки з приводу необхідності крил. Мовляв, вони псують вигляд, обтяжують велосипед, погіршують аеродинаміку і т. д. і т. п.
Мені це трохи нагадує суперечку двох автомобілістів з приводу того, що краще: шестисотий мерседес або «Камаз». І той і інший призначені для своїх завдань. Возити цеглу на«Мерсі », напевно, трохи«не комільфо », так само як їхати в театр на«Камазі ».
Крила на гоночному трековому велосипеді з карбонової рамою або на BMX – ну, природно, повна маячня. А ось нормальний міський велосипед без крил-така ж нісенітниця . Як буде виглядати після їзди по міських вулицях після дощу такий велосипедист? Ну напевно не дуже чистий.
Ці хлопці те ж каталися по дорогах країни без крил.
Кожен вирішує для себе сам – їздити без крил або чистим.
Куди летять бризки з-під коліс велосипеда
До речі, з-під коліс летять не тільки бризки з брудом, але і пісок з дрібними камінчиками.
Як це не здасться дивним новачкам, але все це летить з-під коліс велосипеда не тільки назад, але так само вгору і навіть вперед. Причому, що летять з-під переднього колеса краплі піднімаючись вгору або вперед, підхоплюються зустрічним потоком повітря, забризкуючи руки, вилку, потрапляють прямо в обличчя велосипедиста, що дуже не приємно.
З малюнка видно, що бризки летять:
З переднього колеса:
- в обличчя;
- знизу на шию та підборіддя;
- знизу на руки та живіт;
- на гомілки та передню систему зірок.
З заднього колеса:
- на спину і поперек;
- забруднюють речі на багажнику;
- летять на тих, хто їде ззаду;
- іноді дістає і до переднього перемикача швидкостей.
Способів захисту від усього цього два:
- Не їздити по калюжах і бруду. Малореальний, так як у нас доріг без калюж не буває, а їздити все-одно потрібно.
- Поставити на велосипед крила.
Види велосипедних крил
Повнорозмірні стаціонарні
Дають максимальний захист від бризок і летить з-під коліс бруду.
Ними оснащують міські, дорожні, гібридні моделі ще на заводі виробнику. Кріпляться гвинтами на стаціонарні кріпильні місця. Досвід багатьох байкерів показує, що часто в місцях кріплення заводом-виробником крил краще поставити додаткову контргайку. Вона запобіжить постійне розкручування болтів від трясіння і виникає при цьому деренчання крил.
Виготовляються повнорозмірні крила з:
- Металу. Найдешевші, міцні і важкі. Бувають сталеві або алюмінієві. Сталеві-найдешевші і важкі. Алюмінієві, легкі, але зустрічаються рідко і дорого коштують.
- Пластика. Легкі, але дорожче металевих.
- Металопластика. Досить популярні, надійні, легкі. Тонка основа з металу дає високу міцність і пружність. А пластикове покриття забезпечує антикорозійну стійкість і красиві кольори.
Швидкознімні крила
Ставляться, в основному, на гірські велосипеди.
На двопідвіси взагалі підходять тільки вони.
Виготовляються з пластику або з пластику з гумовими вставками.
Переднє крило кріпиться до горили, рульової труби або в шток вилки, а заднє до підсідельному штирю. Зазвичай вони робляться широкими, тому добре захищають і від бічних бризок.
Плюси:
- Швидко встановлюються і знімаються.
- Легкі.
- Дуже просто мити.
- Не забиваються брудом, так як між крилом і покришкою великий зазор.
Недоліки:
- У порівнянні з повнорозмірними крилами занадто погано захищають від бризок і бруду.
- Не всі задні крила можна використовувати разом з багажником.
- Хисткість кріплення
- Хороші моделі крил коштують досить дорого
Щитки на нижню трубу рами
Якщо на велосипеді немає переднього крила, не можна його встановити або встановлене погано захищає - можна використовувати щитки на нижню трубу рами.
Такі щитки дадуть додатковий захист передньому перемикачу швидкостей, зіркам, кареточному вузлу, та й ногам велосипедиста від бризок з-під переднього колеса.
Вони швидко ставляться, зазвичай на два хомутика, і снімаютсяі. Не псують вигляд велосипеда.
Народні умільці виготовляють такі щитки навіть з пластикових пляшок, розрізаних уздовж вертикальної осі.
Якщо в тривалому поході виникли перешкоди у вигляді великих калюж або брудної лісової дороги, то такий щиток з залишилася порожньої пляшки буде аж ніяк не зайвими.
Щиток на вилку
Ще одним засобом захисту від бризок з-під переднього колеса служить щиток на вилку.
Є інший варіант щитка на вилку, який називають "проставкою" між горилою і короною вилки.
Він забирає на себе частину бризок, що летять вгору від переднього колеса і направляються зустрічним потоком повітря в обличчя велосипедиста, а так само захищає робочу поверхню вилки від забруднення і передчасного зносу.
Ці варіанти можна ставити на будь-які типи велосипедів, не боячись зіпсувати їх зовнішній вигляд, але серйозного захисту вони, природно, не забезпечать.
Щитки під сідлом велосипеда
Для заспокоєння душі особливих любителів не порушувати «велосипедні форми» і для збільшення продажів маркетологи, які рідко самостійно катаються на велосипеді, придумали щиток (бризговики) під сідлом велосипедиста.
Теоретики велопрогулянок запевняють, що цей обрубок зможе захистити спину від бруду з-під заднього колеса та може бути швидко захований під сідло в суху погоду, не псуючи вигляд вашого "залізного коня".
Особисто мені здається, що користі від нього мало, але вірити цим теоретикам чи ні - особиста справа кожного байкера.
Крила при поїздках на велосипеді взимку
Зимові поїздки на велосипеді по снігу мають одну особливість. Сніг, як би ви не старалися, все-одно буде вилітати з-під коліс і потрапляти на велосипедиста, забивати перемикачі передач, касету (тріскачку), ланцюг і т.д. Ще гірше якщо доводиться їздити по грязьовий «сніговій каші».
Тому крила взимку - нагальна необхідність. Але у зимових крил є одна особливість. Вони повинні встановлюватися з великим зазором між покришкою та самим крилом, що б сніг не забивався між ними, ускладнюючи обертання колеса. Ну і, природно, повинні стояти зимові покришки, щоб сніг зсковзував з них, а не налипав.
Бризковики на стаціонарних повнорозмірних крилах
На відміну від попередніх «бризковиків», на кінці повнорозмірних крил можна ставити справжні«Бризковики ». Їх ефективність перевірена в експлуатації десятками років і сотнями тисяч велосипедистів.
Зазвичай це заводські пластикові, гумові або саморобні гумові, рідше, шкіряні вироби, трохи подовжують крило і дійсно забезпечують додатковий захист від бризок. Особливо вони популярні в дощових регіонах і при використанні на грунтових дорогах. Хороші Бризковики на вільному кінці ширше, ніж на місці кріплення до крила і тим самим набагато краще вловлюють бризки.
Особливо вони корисні для переднього колеса, так як з-під нього летить багато бруду на ноги і трансмісію. А ось задній різко зменшує кількість бризок, що потрапляє на їдуть ззаду велосипедистів, особливо якщо ви подорожуєте групою.
Ще одна невелика, але дуже корисна опція - крила зі світиться смугою. Смуга працює як додатковий катафот і робить велосипед більш помітним на дорозі. Такі крила зустрічаються рідко, але зробити їх самостійно, приклеївши світловідбиваючу смугу на заднє крило, просто і дешево.
На що звернути увагу при підборі велосипедних крил
- Перш за все, на діаметр і ширину колеса. Крило повинно бути ширше покришки і повністю її перекривати. Крила, призначені для 24 дюймового колеса, не встануть на велосипед з 26 дюймовими колесами.
- На можливість кріплення конкретної моделі крил на ваш велосипед, особливо для повнорозмірних крил.
- При установці крила зверніть увагу на відстань між ним і колесом. Воно повинно бути не менше 1,5-2 см.при такому зазорі бруд не буде забиватися між крилом і покришкою. Є тут правда зауваження: Це не стосується випадків, коли ви збираєтеся місити глинистий грунт по лісах і болотах країни. Любителі таких поїздок будуть завжди брудні – їх нічого не врятує . Можна тільки трохи полегшити долю.
- На матеріал, з якого виготовлено крило.
- Ну, і, природно, на власні фінансові можливості.
Наприклад, в цьому випадку ніяке крило не допоможе – тільки щиток на вилку трохи захистив обличчя, і то добре.
Для естетів і любителів максимального захисту можна порадити звернути увагу на такі крила:
Ще один важливий момент: після будь-якої поїздки по бруду – помийте велосипед. Засохлий бруд різко підсилює знос велосипедного ланцюга і всієї трансмісії, сталева рама починає іржавіти, та й їздити на брудному велосипеді не приємно.
До речі, дуже цікаве відео про те, як самому зробити легкі і широкі пластикові крила.
Плюс цієї технології в тому, що Ви отримаєте крила необхідної вам довжини, ширини і форми. Ну і розфарбувати їх можна, як захочеться.
Що можна ще почитати на цю тему
- Особливості їзди на велосипеді під дощем – одяг ,парасольки, дощовики, бахіли.
- Як захистити велосипед під дощем від води і бруду.
- Як їздити і що робити, якщо потрапили на велосипеді під дощ
- Захист велосипедного ланцюга і зірок. Рокринг.
- Як правильно мити і змащувати велосипедний ланцюг.
- Як зменшити знос велосипедного ланцюга.
Коментарі
Интересно