На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Яку покришку вибрати на велосипед

Опубліковано:

Відредаговано: 10.01.2021

Поперечний переріз шини з ободомСьогодні ми поговоримо про таку важливу деталь велосипеда як покришка. Правильний її вибір багато в чому визначає, як добре буде їздити Ваш байк.

На сьогоднішній день існують сотні різних варіантів, призначених для їзди як по рівному міському асфальту, так по бруду, гірських стежках, льоду і снігу.

Кожен тип покришок розроблявся і повинен застосовуватися для своїх доріг. Тому основний вибір залежить від типу обраного велосипеда і по яких дорогах ви збираєтеся їздити.

На малюнку праворуч з поперечним перетином колеса це контури: 4 – бортове кільце (бортувальний трос), 6 – покришка і 7 - протектор

Отже, по порядку.

Розглянемо спочатку будова велосипедної покришки.

Вона складається з декількох основних частин:

  1. Бортувальний трос – буває сталевим або кевларовим. Його призначення-утримати покришку на колесі під впливом тиску повітря з камери. Є частиною силової структури покришки. Покришки з кевларовим тросом ще називають фолдінговимі. Їх відмітна особливість в тому, що вони дуже компактно складаються, як камери і займають значно менше місця при зберіганні і перевезенні, ніж зі сталевим бортувальним тросом.
  2. Корд (тканинна основа). Саме він надає покришці форму. Складається з декількох шарів спеціальних нейлонових ниток або різних синтетичних матеріалів і натягується між бортами.
  3. Борт покришки – бічна частина від бортувального троса до протектора. На малюнку він показаний з двох складових частин: безпосередньо борту, що примикає до обода колеса і боковини – частини покришки між протектором і бортом. На деяких моделях борт покривають товстим шаром гуми або компаунда, завдяки чому покришка стає міцною, але важкою. На інших моделях товстий шар наносять лише на сам борт (в місцях контакту покришки з ободом), а всю іншу боковину до протектора покривають тонким шаром. Зазвичай так роблять в моделях з кевларовим тросом. Така покришка легше, і може складатися як камера, але більш схильна до бічних порізів.Будова покришки
  4. Протектор – гумове покриття з тривимірним малюнком, яке контактує з дорогою. Від протектора залежить практично все:
  • зчеплення з дорогою;
  • шумність покришки при русі;
  • накат;
  • зносостійкість
  • керованість велосипеда.

 

Покришки зазвичай виготовляють з:

  • Натуральної гуми – найкращий варіант, але дуже дорогий.
  • Синтетичної гуми – набагато дешевше у виготовленні, але має досить низьку зносостійкість.
  • Компаунда. Це суміш різних моно- та полімерів. Досить дешевий, зносостійкий, за багатьма параметрами перевершує синтетичну гуму, хоча натуральної все ж поступається.

Компаунди можуть мати різну жорсткість і, як наслідок, зчеплення з дорогою та зносостійкість. Більш докладно про жорсткість компаундів можна почитати в окремій статті "Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок" .

Як перевірити якість матеріалу, з якого виготовлена покришка.

Є прості і надійні методи.

Потрібно провести пальцем або нігтем по борту – якщо на покришці залишився помітний слід, значить, вона буде швидко зношуватися при їзді по дорозі.

На новій гумі завжди є вусики. Якщо за них потягнути, і ви побачите, що вони розтягнулися хоча-б в 2 рази (а ще краще, якщо в 3-4) і тільки потім відірвалися – значить це хороша покришка.

Ну що ж, загальні поняття про покришці ми отримали. Тепер розглянемо, які вони бувають, як правильно вибирати і на що вона впливає при поїздці.

Типи покришок

Види покрышекПотрібно зрозуміти одну просту істину – кожен тип призначений для їзди по призначеній для неї поверхні. І діляться вони за типом протектора.

Сліки

Покришки з протектором Слік.Назва йде від англійського Slick,що в перекладі означає гладкий, слизький. На них зовсім немає малюнка протектора або він мінімальний. Призначені для поїздок по рівних міських, шосейних і добре укоченим сухим грунтовим дорогам. На таких дорогах не стоїть принципове питання про зчеплення з поверхнею-воно завжди є. А ось перевагою буде те, що сліки

  • безшумні;
  • мають хороший накат;
  • при їзді немає вібрації.

Ніякі шипи не гальмують покришку при коченні, не витрачається додаткова енергія велосипедиста на подолання опору тертю шипів об поверхню дороги, як на інших видах покришок. Малюнок на них призначений для відводу води. Іноді виробника додають барвник і отримують різнокольорові вироби, що надає таким велосипедам додаткову родзинку.

Врахуйте, що на сліках буде дуже погано їздити по м'якому грунту і бруду.

Полуслики

Вид протектора на покришках полусликах Як видно з назви на цих покришках тільки половина – сліка. Мають невисокий і«рівний » протектор, а з боків невеликі шипи. Протектор, рівномірно виступаючи над кордом по всій поверхні покришки контактує з дорогою, забезпечує хороший накат, а бічні шипи зчеплення з м'яким грунтом і не дають шині провалитися в нього. Призначені як для їзди по сухому і мокрому асфальту, шосе, укоченій грунтовці, так і по пухкому, в'язкому грунту. Для більшості велосипедистів напівсліки – ідеальне рішення, що дозволяє їздити практично скрізь. Володіють хорошим накатом і зчепленням на сухих і мокрих грунтах і асфальті. Відбувається це в зв'язку з тим, що вода видавлюється з контактної площі в порожнечі протектора, що робить саму контактну площу більш сухою і чіпкою.

При їзді на полусликах потрібно враховувати, що при різких поворотах зменшується площа поверхні колеса, що контактує з грунтом (колесо як би піднімається на бічних шипах) і зменшується зчеплення, збільшуючи ризик падіння. Зазвичай початківці велосипедисти досить швидко починають «відчувати поворот».

Для цих покришок важливо правильно підібране тиск. При низькому тиску губляться всі переваги. Правильно накачаний полуслік повинен по твердій поверхні котитися гладкою частиною протектора і тільки на м'якому грунті починають працювати бічні грунтозацепи. При низькому тиску покришка буде розплющена і чіпляти за тверду поверхню бічними грунтозацепами, створюючи додатковий опір і швидше зношуючись. Взагалі з приводу того який тиск має бути в покришках можна почитати в окремій статті.

Грязьові

Покришка з грязьовим протектором Покришки з високим протектором. Сюди зазвичай об'єднують всі покришки з висотою гумових шипів на протекторі до 10 мм. грунтозацепи тверді і щільно розташовані. Накат у них поганий, особливо по асфальту, але зчеплення з грунтом набагато краще, ніж на полусликах.

Призначені для поїздок по:

  • не дуже великий бруду;
  • пухкому грунту;
  • піску;
  • неглибокому снігу.

Поїздка по асфальту на таких колесах можлива, але не дуже зручна. Вони шумлять, швидкість особливо не розвинеш, керованість слабенька.

Зимові або покришки з високим грязьовим протектором

покришка з високим грязьовим протектором Їх можна розділити на

1. Покришки з високими зубами протектора, але без металевих шипів.

Це покришки з висотою шипів більше 10 мм.

При цьому самі шипи розташовані не так часто як на попередніх, що не дозволяє сильної бруду і снігу застрявати між шипами. Ідеальні для поїздок по великій грязі, глибокому снігу, прохідним болотах. По асфальту і звичайних дорогах – не поїздка, а суцільне знущання над організмом. Жодного накату, швидкості і зчеплення. Через високі шипів контактна площа різко зменшується, погіршуючи ще й керованість байка. До речі, кататися на них по льоду то ж не вийти, для цього потрібна шипована гума. Часто якраз напівсліки будуть краще себе почувати на льоду, так як у них більше контактна поверхня. Загалом, це покришки для «гурманів».

2. Протектори з металевими шипами.

Такий протектор найкращий варіант для поїздок по льоду, дуже щільному Сніжному насту на укатаних машинами дорогах і при постійних коливаннях температур в районі нуля. То «плюс», то «мінус». При такій температурі дощ або випадає сніг постійно підтає і підмерзає, утворюючи крижану кірку на дорозі. У деяких регіонах нашої країни це навіть досить довгий період протягом року.

Самі шипи роблять в основному з побідитових сплавів і вони бувають загострені або тупі. Шипи з загостреною верхньою частиною мають хороше зчеплення з льодом, а з плоскою верхньою частиною - для їзди по бруду .

При поїздках по асфальту плоскі та загострені шипи з часом стають напівкруглі.

Самі шипи ставлять на гуму в 2, 3 і більше рядів.

Для оптимального використання всіх плюсів шипованої гуми потрібно більш уважно підібрати тиск в колесах.

Зимові шиповані покришки

Більш докладно про зчепленні покришок з дорогою взимку можна почитати в статті "Як збільшити зчеплення коліс велосипеда з дорогою взимку на снігу".

Розмір і ширина покришки

Що стосується розміру покришки – то тут все зрозуміло. Вона береться за розміром обода. А ось на ширині зупинимося детальніше.

Від неї залежить накат, зчеплення з дорогою і управління на поворотах. Ширина покришки чим більше ширина – тим краще зчеплення з дорогою і управління на поворотах, але гірше накат. Зазвичай напівсліки виробляють з шириною 1,95 дюйма, а у зубастих – ширина починається найчастіше від 2,1 дюйма. Виробники випускають покришки різних розмірів, і ви самі повинні визначатися, що важливіше – накат або керованість.

Врахуйте так само, що чим ширше покришка, тим вона стійкіше, але також і повільніше.

Якщо ви збираєтеся в основному їздити про більш менш рівних дорогах краще використовувати шини шириною до 2 дюймів. Якщо збираєтеся ганяти по бездоріжжю-краще брати більш широкі покришки, шириною більше 2 дюймів.

На шосейних моделях ставлять вузькі покришки: 18-27 мм або 1 дюйм і вже.

Ширина покришки вказується виробником збоку на Корді, зазвичай там же де і діаметр. Наприклад: 26”x2.1” – діаметр 26 дюймів, а ширина – 2,1 дюйма.

Маркування так само може вказуватися і в міліметрах. Наприклад: 700x23 – діаметр 700 мм, а ширина 23 мм.

Більш докладно про типи маркування, розмірах і таблиці взаємозамінності покришок різних розмірів і виробників розказано в статті "Велосипедні покришки: розміри, типи маркування та взаємозамінність". Про принципи підбору ширини гуми в залежності від ширини обода описано тут)

Хочеться зупинитися ще на декількох моментах

Чи можна ставити різні покришки на різні колеса?несиметрична покришка

Взагалі-то переднє колесо при управлінні велосипедом відіграє велику роль, ніж Заднє. Якщо занос заднього колеса можна компенсувати, хоча б швидкою опорою на ногу, то при занесенні переднього – точно буде падіння. У переднього колеса гірше зчеплення з дорогою – на нього менше тиск ваги велосипедиста.

Виходячи з вищесказаного, на переднє колесо можна ставити більш зубасту гуму, ніж на заднє. Але це має сенс тільки при поїздках на грунті.

Якщо у Вас міський велосипед або ваші поїздки обмежуються тільки звичайними дорогами, то це взагалі не має ніякого сенсу.

Більш детально це питання розглянуто в окремій статті: "Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда і як їх підбирати?"

Симетричні і несиметричні протектори.

Малюнки на протекторі найчастіше бувають симетричними. Але іноді зустрічаються і спеціально спроектованими під певний напрямок руху. При цьому на покришці обов'язково буде вказано напрямок руху колеса. Якщо таку покришку неправильно встановити, то замість гребущего ефекту – вийде ковзний.

Наприклад, на фотографії нижче показана така покришка із зазначенням стрілкою напрвленія обертання колеса після установки на велосипед.

На покришці вказано напрямок обертання колеса

Про те як на покришці вказується напрямок руху колеса, що ще виробник пише на велопокрышках, а так само що позначають інші цифри на ній є окрема стаття на нашому сайті.

Знос покришок

Якщо малюнок на протекторі зношений до 60%, то таку покришку можна переставити з переднього колеса на заднє. Врахуйте,що це можна робити тільки для асфальту і грунтових доріг. А якщо ж залишилося 10-20% - то обнозначно купите нову.

Для їзди по бруду і бездоріжжю переставляти покришки не можна. Зношені викиньте і купіть нові покришки - ціліше будите.

Яку камеру вибрати.

Вони розрізняються:Велокамери

  • розмірами;
  • типом ніпеля;
  • товщиною стінок;
  • матеріалом, з якого виготовлені.

Камеру вибирають однозначно під розмір покришки і діаметр отвору в ободі для ніпеля. Більш детально питання, що стосуються велосипедної камери висвітлені в окремій статті на нашому сайті.

Тиск в покришках.

Ми вже трохи зупинялися на питанні правильного вибору тиску трохи вище при описі полусликов. Хочеться відзначити, що тиск не найпростіший і однозначне питання. З цієї теми на сайті є окрема стаття «Тиск у велосипедних шинах».

Якщо дуже коротко – то можна сказати наступне:

При їзді на гірському велосипеді по місту і укоченій грунтовці це 3-3, 5 атмосфери, при русі по грунту-2,5-3 атмосфери.

При цьому, якщо ваша вага більше 80-100 кг, сміливо додавайте ще 0,5 атмосфери в колеса, стежачи, щоб не вийти за максимальний тиск, вказане на покришці.

На дорожньому велосипеді – сміливо накачуйте 3,5-4 атмосфери, знову ж таки, дивлячись на граничні значення.

Пам'ятайте, оптимальний тиск для себе ви зможете підібрати, тільки покатавшись на велосипеді якийсь час. У кожного велосипедиста своя вага і стиль їзди. При цьому один і той же тиск для одного буде оптимальним, а для кого-то занадто низьким або високим.

І на завершення

Виходячи з наведеного вище опису типів протекторів, ставати зрозуміло, що основний тип використовуваних більшістю велосипедистів покришок для їзди по міських і грунтових дорогах – це напівсліки і сліки. Саме вони і стоять практично на всіх типах велосипедів, що продаються у нас в магазині.

Відео про покришках ...

 

Що ще можна почитати про покришках

  1. Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність
  2. Що означають цифри і написи на велосипедних покришках
  3. Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда і як їх підбирати?
  4. Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок
  5. Що таке TPI (EPI) у велосипедних покришок
  6. Знос велосипедних покришок: причини і боротьба з ним
  7. Як захистити від проколів велосипедне колесо
  8. Тиск в велосипедних шинах
  9. Як збільшити зчеплення коліс велосипеда з дорогою взимку на снігу
  10. Шишка (грижа) на велосипедному колесі. Чому з'являється і чи можна її «лікувати»

Коментарі (8)

Коментарі

  • спортек 27.03.2021 12:17
    25 мм
    в статье "Велосипедные покрышки: размеры, типы маркировки и взаимозаменяемость"
    sportek.in.ua/ blogs/ stati/ razmery-velosipednykh-pokryshek
    есть таблица "Зависимость ширины покрышки от ширины обода для разных типов велосипедов:"
  • Murad 26.03.2021 18:48
    Здравствуйте. Вот я приобрёл две покрышки schwalbe 29x2.10 а они предназначены бескамерными . Мне нужен обод29 с tubeless ready на какую внутренней ширину лучше всего подойдёт?
  • Спортэк 02.02.2019 21:21
    Денис 02.02.2019 16:13
    Спасибо :)
  • Денис 02.02.2019 16:13
    Спасибо за статью .Я поумнел.
  • forfriskhud.se 13.05.2018 05:54
    Hello! Для шоссейных гонок и велосипедного туризм требуются совершенно разные покрышки. Для гонок нужны лёгкие тонкие быстрые покрышки, а вторым критерием нужно рассматривать хорошее сцепление на поворотах. Если вы везёте груз, то потребуется покрышка шире, чем в случае отсуствия груза.
  • JollyKiss 11.05.2018 15:34
    Hi! Для них требуются специальные обода. Однако можно купить конверсионный набор для преобразования обычных ободов в бескамерные . Выбор бескамерных покрышек для горных велосипедов больше, чем для шоссейных. Цена на бескамерные покрышки начинается от 50 долларов за штуку.
  • Спортэк 21.08.2017 14:13
    Сергей, спасибо за добрые слова :)
  • Сергей С. 15.08.2017 13:28
    Подбираю сейчас покрышки и камеры к старенькой Мериде 590. Очень полезная статья. Спасибо.

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію