На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Як захиститися від проколів велосипедного колеса

Опубліковано:

Хочеться з самого початку відзначити, що не існує стовідсоткового захисту від проколів і того, що колесо спустить повітря, але ймовірність цієї події тазбиток від нього завжди можна звести до мінімуму.

Причин, за якими велосипедне колесо може спустити кілька:

  • прокол або поріз покришки або камери при наїзді на колючки, бите скло, гостре каміння і т. п.;
  • ніпель подтравливает повітря або у його підстави рветься (відшаровується) гума;
  • знос покришок та камер, що приводить до появи мікротріщин;
  • наявність в покришці стороннього предмета: осколка скла, колючки, шматочка дроту, гвоздика і т. п.;
  • пошкодження (сильний вигин або тріщина) обода.

У даній статті ми розглянемо кілька основних причин пробоїв (проколів або порізів) велосипедних шин.

Наїзд на бите скло, цвяхи, гострі предмети, голки рослин та трави в парку, в лісі, на природі.

Наїзд на будь-який гострий предмет небезпечний для шини велосипеда. Якщо попереду осколки скла або гострі предмети, то, природно, їх краще об'їхати. Набагато гірше, якщо кататися по лісі або парку, і наїхати на гілку з колючками таких рослин як шипшина, акація або троянда і фактично відразу пробити колесо, навіть не бачачи небезпеки.

Особливо можна виділити при подібних поїздках траву з шипастими плодами – якірці сланкі. Найбільше це відноситься до південних регіонів країни. Сама по собі трава дуже корисна з точки зору медицини, але для велосипедистів це суще покарання. Часто після поїздки на парку можна зачепити не одну таку колючку собі на колеса.

Якірці сланкі

До речі, якщо є впевненість, що камера вже пробита такою колючкою – не поспішайте витягувати її з покришки. Вона, пробивши камеру, одночасно вже є і «затичкою» в ній і якщо колючку вийняти, то повітря спуститься швидше.

Ще один момент з досвіду велосипедистів. Іноді при наїзді на бите скло в покришку заходить маленький шматочок скла, який не відразу і помітиш. Він входить в колесо зовні, і, пробивши внутрішню сторону покришки, залишається непоміченим при зовнішньому огляді. Цей осколок під час поїздки проколює камеру, яка починає потихеньку спускати. Аналогічно і з металевою стружкою, маленькими шматочками гострого дроту або навіть дрібними гвоздиками. Виявити такий осколок можна тільки уважно розглядаючи внутрішню сторону покришки під різними кутами, сподіваючись, що скло блисне під променем світла, або акуратно проводячи рукою без рукавички по внутрішній стороні покришки.

Аналогічна ситуація відбувається і з колючкою, вістря якої може обламатися в покришці і стирчати зсередини, постійно пошкоджуючи камеру.

Пробій камери «зміїним укусом»

Наступною, причиною пробоїв камер є пробою типу«зміїний укус ». Основна його причина-защемлення камери між покришкою та ободом при наїзді на нерівності дорожнього покриття.

Пробій велосипедної камери типу "зміїний укус"

Одним з найдієвіших методів боротьби з цим явищем є підвищення тиску в велопокришці – чим сильніше накачано колесо, тим складніше його пробити. Однак, не завжди високий тиск потрібно в реальній поїздці по пересіченій місцевості, Сніжному насту або піску – у коліс з низьким тиском краще зчеплення з поверхнею.

Для захисту в таких випадках можна використовувати обода типу Elimenator, зі спеціальним профілем.

Обода типу Elimenator

У них в центральній частині є широкий виступ, з більшою висотою, ніж краю. В цьому випадку при ударі об перешкоду камера притискається не до вузького краю обода, а до широкої, яка виступає вище країв, центральної частини. При цьому площа зіткнення стає більше, а значить і ймовірність пробою камери різко зменшується.

Але, чесно кажучи, я подібних ободів в продажу не зустрічав. Реального досвіду катання на таких колесах немає, тому при покатушках раджу просто уважно дивитися на дорогу, по якій їдеш, тримати нормальний тиск в шинах велосипеда і купувати якісні покришки і камери.

Як захиститися від проколів?

Основних підходів кілька:

Покришки з антипрокольним шаром

Перше і, напевно, саме основне – купуйте якісні покришки з антипрокольним шаром всередині. На мій погляд – це одне з найосновніших і кращих засобів захисту колеса.

Покришки з антипрокольним шаром

Такі покришки роблять як відомі виробники типу: Schwalbe( Шваблі), Kenda (Кенда) і т.п., так і китайські фабрики.

Товщина та якість такого шару у кожного виробника своє і дивитися їх потрібно при виборі конкретної шини.

Так само ступінь захищеності залежить так само від такого параметра як TPI. Він показує, скільки ниток корду припадає на 1 дюйм каркаса покришки (щільність плетіння каркаса). Чим більше TPI-тим щільніше лежать нитки корду в каркасі покришки і тим складніше її пошкодити. Правда, при цьому і ціна покришки зростає.

У Schwalbe, наприклад, покришкам присвоюється від 2-го до 7-го рівня захисту.

На другому, найнижчому рівні захисту, тонка гума на каркасі з TPI 50, тобто 50 ниток на дюйм. Це найлегші, але і самі погано захищені покришки від пошкоджень.

На шинах з 6 класом захищені як протектор з товщиною шару 5 мм, так і бічні стінки.

А покришки Schwalbe з 7 класом захисту – Smart Guard відрізняються найвищою зносостійкістю і захистом від порізів і проколів. У ній основу захисту становить 5-міліметровий шар гуми.

В інтернеті багато статей про покришках Schwalbe, так що ми детально зупинятися на цьому не будемо.

Купуйте камери з товстої гуми.

Це рада дають багато продавців і автори інших статей в Інтернеті.

На мій погляд, цей спосіб спірний. Звичайно, товсту гуму проколоти складніше, ніж тонку. Однак, я б набагато більше уваги приділяв не товщині стінок, а якості самої гуми. До того ж, реально товщина стінок у «товстих» та «тонких» велокамер відрізняється на десяті частки міліметра, ну пів міліметра в найкращому випадку. І що при наїзді на колючку ці 2-3 десятих міліметра врятують камеру від проколу?

Тут потрібно або брати фірмові камери хороших виробників з якісного матеріалу, але вони значно дорожче китайських варіантів, або взагалі не звертати на це уваги. До того ж товстостінні камери важче тонких, та краще цю вагу компенсувати більш серйозними антипрокольними засобами.

Захищати камеру потрібно або якісної покришкою, про що говорилося вище, або антипрокольним гелем, який ми обговоримо далі.

Використовуйте антипрокольний гель.

До складу таких гелів входять різного типу полімери, пластифікатори і крихітного розміру гумові гранули або волокна.

Принцип його роботи простий. Залита всередину велосипедної камери або безкамерної покришки рідина при обертанні колеса під дією відцентрової сили рівномірно розподіляється по поверхні всього колеса.

Принцип роботи антипрокольного гелю

У разі проколу, за рахунок великого перепаду тиску всередині і зовні камери, гель, разом з виходить з камери повітрям, спрямовується назовні і застигає, потрапивши в прокол, тим самим закриваючи його. Присутні в ньому волокнисті структури кріпляться до камери і один одному, не даючи рідкому полімеру просочиться і витекти з утворився отвори. В інших типах гелів для цієї ж мети використовують дрібні гумові гранули ,які фактично«запечатують» отвір у велокамері або безкамерній покришці. У житті весь цей процес займає менше секунди, тому велосипедист навіть не встигає помітити, що пробив колесо. Тиск в покришці при цьому практично не падає.

Більшість гелів герметизують проколи до 3 мм в діаметрі. Потрібно розуміти, що це дуже велика дірка і пробиваються колеса до таких розмірів не часто. Звичайні проколи від колючок, стекол та цвяхів навіть не видно оком - їх місце розташування можна визначити тільки при перевірці у воді.

Антипрокольний герметик використовують не тільки з камерами, але і з безкамерними покришками.

Виробляють герметики декількох різновидів:

  • Силіконові. Найдешевші, чутливі до перепадів температури, в холодну пору року «працюють» гірше і мають властивість застигати при тривалому простої велосипеда.
  • Полімерні. Позбавлені недоліків силіконових і ефективні при проколах 2-5 мм. Але з проколами до 2 мм справляються гірше, так як в їх складі досить великі полімерні частинки, які не можуть просочитися крізь дрібні порізи.
  • Каучукові герметики для коліс велосипеда найбільш зручні у використанні і добре справляються з ушкодженнями дрібного і середнього розміру.

Прогрес не стоїть на місці, і хіміки продовжують винаходити і відчувати все нові склади антипрокольних гелів, що дозволяють «закладати» пошкодження різних розмірів при будь-яких температурах.

При заливанні герметика багато виробників рекомендують перед заливкою його ретельно збовтати. Не варто нехтувати цією рекомендацією. Справа в тому, що при збовтуванні перемішуються волокна, безпосередньо «закупорюють» отвори і рідка складова гелю. Тому якщо в камері волокон буде мало, а рідини багато-гель не буде працювати.

Обсяг герметика, що вливається в камеру або безкамерну покришку, написаний на упаковці та залежить від діаметра і ширини коліс.

Для орієнтування можна навести такі цифри:

  • Для коліс шосейних, дорожніх велосипедів з шириною покришки близько 1 дюйма – 40-60 мл.
  • Для коліс гірських велосипедів розміром 26-27, 5 дюймів і шириною до 2,5 дюймів, порядку – 75-90 мл.
  • Для 29 дюймових коліс гірських велосипедів з шириною близько 3 дюймів – 90-120 мл.
  • Для коліс фетбайков шириною близько 4 і більше дюймів – від 125 мл.

В даний час можна купити готові велосипедні камери вже з залитим всередину антипроколом. На наш погляд, якщо потрібно купити нову камеру, набагато зручніше і практичніше купити вже готову з антипроколом, ніж купувати окремо гель і потім заливати його в нову камеру.

Велосипедні камери з антипрокольним гелем

Якщо після поїздки в покришці виявився стирчить сторонній предмет, то витягніть його і поверніть колесо проколом вниз, щоб гель зміг затягнути його. Можна трохи постукати колесом по землі. У разі, якщо в колесі стирчить багато колючок, діставати їх потрібно по одній, так само повернувши попередньо колесо з колючкою вниз.

Використовуйте протипрокольну стрічку (стрічка антипрокол).

Це спеціальна полімерна стрічка, яка вставляється між внутрішньою стороною покришки і велосипедної камерою.

Зазвичай їх виготовляють з:

  • дуже еластичного латексу, що витримує великі навантаження,
  • міцного екструдованого пластику,
  • арамідного волокна.

Сенс її роботи в тому, що колючка або цвях, пробиваючи покришку, впираються в стрічку антипрокол і не дістають до камери.

В якомусь відео огляді такої стрічки спостерігав «залізний» аргумент – що «це все фуфло». Автор ролика поклав стрічку на дошку, взяв ніж і ударом пробив її наскрізь. Чесно кажучи, аргумент так собі… Від удару ножа захистити може бронежилет, але не велосипедна антипрокольна стрічка, призначена для захисту від колючок та дрібних гострих предметів.

Антипрокольна стрічка на колесо велосипеда

Такі стрічки бувають вузькі – тільки для захисту по протектору або широкі – захищають крім протекторної частини ще й боки камери. На мій погляд, широка стрічка краще, так як вона, крім більш повного захисту від порізів і проколів збоку, ще й краще тримається в покришці – менше зсувається.

Вибираючи собі стрічку, зверніть увагу на наступні моменти:

  • Висока міцність і еластичність. Тут найкраще, звичайно, спробувати самому або почитати відгуки тих, хто її реально спробував. Не потрібно вважати, що така стрічка захистить від прямого удару ножем, але витримувати наїзд на колючки вона повинна – інакше який від неї взагалі сенс?
  • У стрічки повинні бути згладжені і рівні краї з усіх боків. Це спростить установку і, найголовніше, зведе до мінімуму ймовірність протирання про її краю камери всередині покришки при катанні.
  • Дуже добре, якщо з одного боку стрічки шорсткість, а ще краще, якщо є самоклеюча смуга. Вона буде надійно кріпитися всередині покришки та не «елозити» при їзді і гальмуваннях. Часто при установці стрічки, якщо клеїть шару немає, її кріплять за допомогою двостороннього скотча.
  • Чим менше вага, тим краще, але, особисто я не вважаю цей параметр дуже вже критичним. Головне, щоб вона була міцною. Краще погіршити велосипед на 100-200 грам, ніж постійно клеїти пробиті колеса.

І ще. Не потрібно плутати антипрокольну та Ободну стрічку.

Це різні стрічки, і захищають вони камеру з двох протилежних сторін. Антипрокольная – з боку покришки, а ободная стрічка, її ще називають фліппер, з боку обода від гострих країв спиць і спиць отворів.

Використання Air-liner

Це трубчаста вставка для безкамерних та звичайних покришок.

Вона вставляється в покришку, по всій довжині кола колеса.

Після вставки Air-liner в колесо його підкачують повітрям і в такому стані встановлюють на велосипед. Якщо колесо проб'ється, то Air-liner збереже форму та дозволить нормально доїхати до місця ремонту.

Важить ця вставка, в залежності від діаметра колеса, від 160 до 220 грам.

використання Air-liner в велосипедному колесі

Колеса Ever Tires, Nexo Tires, Bridgestone

Американський стартап Nexo North America пропонує ще один варіант «невбиваних» коліс: Ever Tires та Nexo Tires. Ідея в тому, що всередині таких шин немає повітря.

Японська компанія Bridgestone з 2011 року веде роботи по безповітряним колесам для автомобілів, з розрахунком на те, що ця ж технологія підійде і велосипедистам.

Колеса Ever Tires, Nexo Tires, Bridgestone

Наскільки це практично я не знаю, не пробував. Є підозра, що найближчим часом у нас такі колеса навряд чи з'являться, та й альтернативи повітрю в колесах досі не знайшли навіть автомобілебудівні корпорації.

В продовження теми з безповітряними колесами цікаво привести ще одну інженерну ідею минулого століття з непробивними колесами. Це так зване «пружинне колесо». Його намагалися використовувати не тільки для велосипедів, а й автомашин ще під час Першої світової війни.

пружинне колесо

В якості підсумків хотілося б сказати наступне:

Способів захисту від проколу звичайно багато, але для повсякденних поїздок звичайного велосипедиста можна рекомендувати два варіанти:

  • хорошу покришку з вбудованим антипрокольним шаром або
  • камеру з антипрокольним гелем.

А ще краще комбінацію обох цих варіантів. Тоді можете спокійно їздити по наших дорогах, парках та лісах. Але, при всьому при цьому, не забувайте уважно дивитися під колеса!

Що ще можна почитати про покришках

  1. Яку покришку вибрати на велосипед
  2. Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність
  3. Що означають цифри і написи на велосипедних покришках
  4. Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда і як їх підбирати?
  5. Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок
  6. Знос велосипедних покришок: причини і боротьба з ним
  7. Що таке TPI (EPI) у велосипедних покришок
  8. Тиск у велосипедних шинах
  9. Шишка (грижа) на велосипедному колесі. Чому з'являється і чи можна її «лікувати»

Коментарі (2)

Коментарі

  • Спортэк 29.11.2022 14:16
    Павел 28.11.2022 09:39
    Спасибо за добрые слова!
  • Павел 28.11.2022 09:39
    Отличная статья, без воды и по науке!

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію