У цій статті ми трохи поговоримо про велосипедних шоломах.
Чесно кажучи, переконувати в його необхідності не особливо хочеться. Особисто я вважаю, що це просто необхідний елемент в екіпіровці будь-якого велосипедиста.
У країнах Європи, в разі їзди без велошлема, введений штраф, а страхова компанія може і відмовити у виплаті страхового відшкодування.
В якості аргументу в необхідності шолома просто хочеться привести відому в Інтернеті соціальну рекламу.
За даними статистики наявність велошлема запобігає до 85% травм голови.
В шоломі їй було-б все-таки комфортніше |
Основне завдання звичайного велошлема це, природно, захист голови від ударів, порізів і ударів при падінні. Причому, що не мало важливо шолом рятує голову не тільки коли ви самі падаєте, але і тоді, коли в Вас на дорозі хтось влетить і падати доведеться не з власної волі, а в силу зовнішніх причин. начебто ви і не винні в падінні, але головато-то Ваша! І шкода в першу чергу саме її!
Шолом може ще грати роль носія світловідбивних елементів, мати вбудовані навушники. На нього можна причепити відеокамеру GoPro, дзеркала заднього виду. А своєю яскравою розфарбуванням він повинен повідомляти всім автомобілістам про вашу присутність на дорозі. Але це вже безкоштовне доповнення.
У професійного шолома велогонщика головне завдання не Захист голови, а надання всій фігурі велосипедиста аеродинамічної форми.
Ми розглянемо кілька питань:
- Типи велошоломів.
- Конструкція та матеріали з яких виготовляють велошолеми.
- Термін служби.
- Як визначити розмір потрібного вам шолома.
- Як правильно одягати і носити велошлем.
- Як правильно зберігати шолом.
- Загальні підсумки та рекоторие додаткові рекомендації.
Типи велосипедних шоломів
Всі велошолеми діляться на кілька типів:
- Крос-кантрійний. відмінно підходить для любителів, велотуристів, спортсменів - кросскантрійщіков. Найбільш часто використовуються звичайними велосипедистами. Досить легкі. Їх вага починається від 300 грам. Часто мають сонцезахисний козирок, іноді знімний, і москітну сітку на вентиляційних отворах.
- Шоссейный. Схожі на крос-кантрійні, але зазвичай на них вентиляційні отвори ширше і немає сонцезахисного козирка.
- Казанок. Це вже спеціалізовані моделі. Їх використовують любителі BMX, стріта, дерта. Вони важче, ніж попередні два типи, але голову захищають краще. Виготовляють казанки з більш міцної пластмаси і, природно, тримають більш сильні удари. Казанки не мають взагалі або мають дуже маленькі вентиляційні отвори.
- Фулфейс. Це для любителів екстремального катання. Захищає не тільки голову, але і шию і обличчя. Часто їх виготовляють з карбону або скловолокна.
- Трековий або гоночний шолом. Це взагалі професійний шолом для гонщиків. Його основне завдання не захищати голову, а мати обтічну аеродинамічну форму.
- Дитячі велошолеми. Ними вважаються шоломи для дітей від 2 до 12 років. Найчастіше їх розміри 45-57 см.виділяються оригінальною забарвленням і формами. Батьки, врахуйте, що у дитини, що катається на велосипеді, а особливо якщо він тільки навчається, на голові просто зобов'язаний бути велошлем і захист на колінах та ліктях!
- Стильні шоломи. Це вже не просто шолом, а фактичний елемент велосипедного одягу. Причому, дуже вже сильно схожий на звичайний головний убір. Не можна сказати, що вони поширені на наших просторах, але на «загниваючому заході» існують фірми-виробники таких велоаксесуарів. Ми їх згадуємо як тип, щоб ви знали, що і таке буває те ж.
Конструкція
Конструкція у всіх моделей велошоломів практично однакова і складається з наступних деталей і елементів:
- Корпус. Найголовніший елемент. Виготовляється зі спінених матеріалів пінополіпропілену, пінополістиролу або пінополіуретану. Простіше кажучи, це спеціальний спресований пінопласт, що містить безліч найдрібніших повітряних бульбашок. Саме вони, лопаючись при ударі, гасять його енергію. Якщо це дорогий і посилений шолом, то в його корпус додають нейлонові або карбонові нитки. Корпус велошлема гасить основну силу удару.
- Зовнішнє покриття. Зазвичай виготовляється з полістиролу, полікарбонату або інших видів щільної і міцної пластмаси. У момент удару зовнішнє покриття розподіляє його силу по всьому корпусу велосипедного шолома. Захищає корпус від руйнування легкими ударами, а так само від подряпин, проколів, шкідливого впливу сонячних променів.
Одна з важливих завдань оболонки шолома – ковзати по поверхні (землі, асфальту) при падінні.
Для чого це потрібно? При падінні швидкість рух голови зменшується не різко, а поступово. При цьому знижується навантаження на голову і шию, удар згладжується.
Яскравий дизайн і соковиті кольори шолома попереджає автомобілістів про рухомому по дорозі байкері.
- Ремінці і регулювання обхвату голови. Фіксують шолом, не дають йому зрушуватися, злетіти з голови під час падіння. Дуже добре, якщо ви зможете розстебнути застібку однією рукою.
- М'які знімні або незнімні прокладки всередині. Призначені для комфортного носіння, підгонки під розмір голови і вбирання поту. Дуже зручні знімні прокладки – їх можна випрати. У комплекті до деяких моделей йдуть додаткові налобні і потиличні прокладки для підгону за розміром голови. Так само вони захищають голову від удару корпусу при падінні, будучи додатковим амортизатором.
- В шоломі повинні бути передбачені вентиляційні отвори. вони створюють повітряні потоки навколо голови, охолоджуючи її в жарку погоду. Якщо їх немає, то голова швидко спариться в літню поїздку. Вентильованість залежить більшою мірою від розмірів і правильного розташування отворів, ніж від їх кількості. Так само дуже важливим фактором є наявність на внутрішній поверхні шолома спеціальних повітряних жолобків, по яких повітря проходить від лобової частини шолома до потиличної, відводячи тепло від голови.
У жіночих моделях іноді роблять спеціальний отвір ззаду для кісок.
Цікавий факт ,але при випробуванні в аеродинамічній трубі було встановлено, що при швидкості 30 км/год практично будь-який шолом забезпечує кращу вентиляцію, ніж просто гола голова.
- Протимоскітна сітка на вентиляційних отворах. Присутній не на всіх моделях. Досить зручна штука, особливо в тривалих поїздках. Не завжди буває комфортно в разі, якщо в вентиляційний отвір влетить джміль або ще якесь Комаха.
- Козирок. Цей атрибут так само зовсім необов'язковий (крім деяких видів, наприклад, фулфейсовие шоломи завжди з козирком). Бувають литі в корпусі, або пристібаються. Загалом, додатково це аж ніяк не самий зайвий елемент.
- Світловідбиваючі елементи або кріпляться накладки. Це так само необов'язковий елемент конструкції, але дуже корисний. Зазвичай він кріпитися ззаду і в темний час доби дуже корисний на дорозі.
Термін служби велошоломів
Це аж ніяк не пусте питання. Справа в тому, що середній термін служби шолома 3-5 років.
Це обумовлено тим, що матеріали, з якого виготовлений шолом (спінені полімери) руйнуються під впливом ультрафіолетових променів. При цілорічній їзді шолом потрібно міняти навіть раз в 2-3 роки. Це пов'язано з тим, що полімери погано витримують перепади температур.
При виборі шолома головне, що ви повинні розуміти – шолом може і повинен спрацювати тільки один раз. Після серйозного удару – шолом потрібно«відправляти на заслужений відпочинок ». Він своє завдання вже виконав. Захистив вашу голову.
Якщо ви часто падали, але як вам здається, що не дуже сильно вдарялися, ми все ж рекомендуємо змінити перед новим сезоном свій старий шолом на новий. Справа в тому, що після кожного удару в корпусі і на зовнішньому покритті з'являються мікротріщини, які, накопичуючись, не зможуть захистити вашу голову при наступному ударі.
Та й наука з виробництвом рухаються вперед семимильними кроками, розробляючи щорічно нові моделі, все більш легкі, міцні і зручні.
Як визначити розмір шолома.
Розмір шолома грає найважливішу роль при захисті голови. Неправильно підібраний шолом не захистить голову.
З маленьким розміром все більш-менш зрозуміло. Якщо він сильно маленький ви його не надягнете. А ось якщо він трохи замалий, і все-таки натягнутий на голову тисне, краще його не носити. Постійне стиснення мозку і перетискання кровоносних судин не сприятиме поліпшенню вашого самопочуття.
Якщо шолом не щільно прилягає до голови, то площа, на яку розподіляється енергія удару значно менше, ніж в разі щільного прилягання по всій площі голови. Природно сила удару по черепу менше в разі правильної підгонки велошлема. Як розподіляється тиск від удару добре видно на малюнку.
Взагалі шолом потрібно обов'язково міряти. Голова у кожного своя і не обов'язково буде підходити під стандартну голову виробника, що виготовляє шолом.
Перш за все, потрібно знати розмір вашої голови. Найпростіше взяти сантиметр і виміряти довжину окружності голови. Саме по цій цифрі і шукайте собі відповідний шолом.
Існують ще універсальні розміри шоломів для:
- Чоловіків: 54 см - 61 см.
- Жінок: 50 см-57 см.
- Дітей: 46 см-57 см.
Але особисто моя думка – шолом потрібно поміряти. Головне, щоб голова відчувала себе в ньому комфортно.
Якщо ви хочете кататися взимку, то врахуйте що під шолом потрібно одягнути велосипедну шапочку, тобто потрібен трохи більший розмір.
Як правильно одягати і носити велошлем.
Шолом повинен сидіти на голові прямо. Чи не сповзати і не бовтатися.
Практично всі шоломи забезпечуються настроювальним кільцем. Особливо якщо це багато розмірні моделі.
Ззаду на цьому кільці є спеціальний регулювальний диск. Одягніть шолом і, підкручуючи регулювальний диск, добийтеся, щоб шолом зручно і щільно сидів на голові. Але не тиснув і не здавлював!
Бувають моделі, в яких замість регулювального диска використовують сильну гумку.
У надітому шоломі Вам повинно бути комфортно. Ремені не повинні тиснути. Він не повинен закривати огляд. Передній край шолома повинен бути вище брів на 2-3 см (два пальці) – не більше.
Спробуйте натиснути на шолом праворуч, ліворуч, спереду і ззаду – він не повинен сильно зміщуватися.
Затягніть всі ремінці і спробуйте відкрити рот, повернути головою в сторони, вгору і вниз – шолом не повинен заважати говорити, рухати головою.
Застібки бічних ременів повинні бути під вухами, а не на них.
Ось тут дуже гарне відео про те, як правильно відрегулювати Велосипедний шолом.
Як зберігати велосипедний шолом
- Зберігати шолом потрібно в сухому прохолодному місці. Не потрібно зберігати його на жаркому горищі або забувати в багажнику автомобіля. Це пов'язано з впливом високих температур на матеріал корпусу.
- Намагайтеся, щоб прямі сонячні промені не потрапляли на пенопропіленовий корпус шолома. Справа в тому, що так пенопропілен зберігається довше.
- Якщо шолом забруднився - просто помийте його теплою водою з ганчіркою. Не використовуйте хімічних миючих засобів.
- До речі, якщо до шолома додається інструкція – прочитайте її. Швидше за все, з неї ви зможете дізнатися щось корисне для себе.
Ще кілька порад.
- Ніколи не купуйте вживаний шолом. Пам'ятайте, ми говорили, що при ударі в пенопропіленовом корпусі шолома виникають мікротріщини і другого удару він просто не витримає - трісне. Так ось, ви ж не знаєте, чи отримував продаваний шолом вже удар чи ні. Виявити тріщини візуально дуже і дуже складно. Знову ж таки, ви не знаєте, скільки років реально експлуатувався шолом попереднім власником. Термін служби шолома, як вже говорилося раніше – 3-5 років і потрібно його міняти. Тому стежте, щоб не вийшло ситуації, коли старий власник сбагріт вам старий, вже відпрацював свій термін
- Якщо ви подорожуєте у вітряну погоду – надягайте під шолом тонку шапочку або балаклаву.
- Вибираючи шолом з козирком подивіться наскільки щільно і міцно козирок кріпиться до корпусу. Справа в тому, що в деяких моделях є люфт в кріпленні. При поїздці на вітрі або на великій швидкості, козирок починає вібрувати під впливом повітряного потоку або тряски велосипеда, створюючи неприємні відчуття.
- На велошолом можна кріпити дзеркала заднього виду або відеокамери типу GoPro. Наскільки це зручно і практично у використанні кожен вирішує сам.
Що хочеться сказати в ув'язненні як підсумок статті.
У дорогих брендових шоломів краще дизайн, розфарбування. Використовуються більш міцні і дорогі матеріали для корпусу, зовнішнього покриття, подушечок всередині. Ціни на них починаються від 100-150 доларів і вище. Часто вони коштують стільки ж скільки і сам велосипед. І тут кожен вирішує відповідно до своїх фінансових можливостей.
Пам'ятайте, що будь-який шолом (дорогий він або дешевий) рятує вашу голову тільки один раз. Після серйозного удару його потрібно«відправляти на заслужений відпочинок ». Він своє завдання вже виконав. Захистив вашу голову.
І ось тут виникає питання. Чи варто витрачати сотку баксів і більше за один удар, якщо практично так само захистить голову і дешевший шолом? Все одно його викидати після цього.
Так, нехай він буде не такий красивий і аеродинаміка гірше, але чи замислювався хто з вас, дорогі читачі, взагалі про аеродинаміку при їзді на велосипеді. Навряд чи, ми ж не гонщики.
На мій погляд, велошолом повинен бути обов'язково на голові при будь-якій поїздці. І нехай краще дешевий, ніж взагалі без шолома.
Так що, якщо не вистачає грошей на круту брендову модель – купіть хоча б бюджетний варіант. Саме такі варіанти велошоломів пропонуються в нашому магазині. Головне завдання по захисту голови він виконає. А витратити 10-20 баксів на китайський шолом все-таки вигідніше, ніж потім на лікування набагато більшу суму.
У висновку хочеться сказати, що Велосипедний шолом є найважливішим, але не єдиним елементом захисту велосипедиста. Про інші елементи велозахисту (наколінниках, налокітниках, велосипедних рукавичках і панцирах) читайте у відповідній статті на нашому сайті: "Захист для велосипедистів і ролерів. Як вибрати і надягати велозащиту."
І останнє. Катайтеся із задоволенням, але уважно.
Пам'ятайте: Велосипедний шолом рятує тільки в 85% випадках, а в решти 15% він не допоміг!!!
Відео про вибір велошоломів
Що можна почитати додатково:
- Велосипедні окуляри. Потрібні чи ні. Як вибрати..
- Як їздити і що робити, якщо потрапили на велосипеді під дощ.
Коментарі