На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Як вибрати і правильно зробити обмотку керма велосипеда

Опубліковано:

Відредаговано: 11.03.2017

Розповідаючи в статті «Як вибрати кермо велосипеда» про різні типи велосипедних рулів, ми згадували про те, що в якості ручок керма на одних типах рулів (гірські, дорожні) використовують гріпси, а на інших - спеціальну обмотку керма.

Чому на рулях типу «баранячі роги», рулі-метелики, рулі-вуса, «коров'ячі роги» краще використовувати обмотку?

Пов'язано це з тим, що такі рулі дозволяють використовувати найрізноманітніші хвати по всій довжині і тому практично в будь-якому місці потрібно забезпечити комфорт рукам.

Сучасні обмотувальні стрічки виготовляють із зносостійких і приємних на дотик матеріалів. Триматися за них зручно. Руки при цьому не ковзають. Обмотка забезпечує відмінне зчеплення кисті з кермом в будь-яку, навіть вологу погоду.

Обмотувальні стрічки мають різну текстуру поверхні: гладкі, візерункові, зі спеціальною перфорацією. Їх випускають в різних колірних виконаннях або з малюнком, що дозволяє підібрати потрібну обмотку саме для свого велосипеда і при цьому вона буде ще й прикрасою велосипеда.

Саму обмотку виготовляють з різних матеріалів:

  • Натуральна або штучна шкіра. З натуральної шкіри найякісніші обмотки. Вони не бояться води, «дихають» і не ковзають по поверхні керма. Ще один плюс шкіряної обмотки в тому, що її можна підфарбувати барвниками для шкірних виробів при появі потертостей і втрати первісного вигляду.
  • Текстилю. Такі обмотки за якістю гірше шкіряних. Після потрапляння під дощ можуть намокнути і довго просихати, що не доставить комфорту при поїздці, але вони дешевше попередніх.
  • Бувають обмотки, в основі яких лежить пластик, а верхня частина виконана з м'якого матеріалу.
  • З поліуретанової стрічки.
  • Гуми.
  • Коркової стрічки. Така обмотка досить довговічна і міцна. При її використанні кермо стає набагато товщі і щільніше, зчеплення кисті з ним відмінне, що це зручно для багатьох велосипедистів. У разі потрапляння під дощ вона не вбирає воду і не доставляє дискомфортних відчуттів.
  • Різних синтетичних і спінених матеріалів.

Загалом, великий вибір різних типів матеріалів. І кожен вибирає собі виходячи з власного досвіду, фінансових можливостей, прислухаючись до думок друзів та інформації з інтернету. Дуже добре, якщо у Вас є можливість спробувати обмотку, яку хочете купити, на велосипеді товариша. Краще один раз спробувати, ніж десять разів прочитати.

Для чого потрібна обмотка керма

  1. Найголовніше вона, так само як і гріпса, забезпечує кращий хват керма, за рахунок поліпшення зчеплення кисті з поверхнею і збільшення діаметра керма. У статті «Як вибрати кермо велосипеда», говорилося, що діаметр керма на кінцях зазвичай 22,2 мм або 23,8 мм. Не дуже товста трубка і якщо її просто тримати в руках, то не зовсім зручно. Правильно намотана обмотка збільшує цей діаметр, і тримати кермо стає значно комфортніше.

    Хороший, зручний і надійний хват керма, що гарантує, що він не вискочить з рук байкера, поряд з правильним налаштуванням сідла , відіграє значну роль у створенні загального комфорту при поїздці на велосипеді.

  2. Обмотка створює комфортний температурний режим для кистей рук. їх виготовляють з погано проводять тепло матеріалів, так що руки, навіть якщо вони без велоперчаток, не відчувають холод металу керма.
  3. Обмотка також частково гасить дрібні удари, що припадають на кисті рук від переднього колеса.
  4. Красива, підібрана в тон велосипеду обмотка, є його прикрасою.

Правильно, надійно і красиво намотати обмотку з першого разу у новачка, напевно, не вийде, проте немає нічого неможливого. Спробувавши раз-другий можна досить красиво і надійно обмотати собі кермо.

На що звернути увагу при виборі обмотки, як правильно її робити і які при цьому є нюанси і секрети ми зараз розглянемо.

Як робити обмотку керма

  1. Поставте на кермі все потрібне вам навісне обладнання, яке кріпиться прямо до керма. Зазвичай це ручки гальм і перемикання передач.
  2. Якщо троси гальм зручно пропустити під обмоткою, то зафіксуйте їх на трубі керма ізолентою, скотчем. При цьому перевірте, що Вам дійсно буде зручно тримати кермо і це ніяк не вплине на хват керма кистю. Найкраще ці троси пропускати під трубою керма - там де лежать пальці. І ще - всі троси повинні бути в сорочках.

    Як правильно закріпити тросикм гальм під обмоткою керма

  3. Протріть ту частину керма, на яку кріпитися обмотка, від пилу і бруду. Поверхня повинна бути чистою і сухою, щоб липкий шар обмотки міг добре прикріпитися до труби керма. Якщо потрібно - знежирте її.
  4. Обмотку починають робити з дропов (торців керма), накладаючи її липкою стороною до металу. Роблячи найперші витки, перевірте, щоб вона трохи виступала за краї керма. Для чого? Ці виступаючі краї стрічки потрібно заправити всередину труби керма і поставити заглушку, яка найчастіше йде в комплекті з обмоткою

    Як починати обмотку на торці (дропах) керма

    Якщо цей варіант Вас з яких-небудь причин не влаштовує, наприклад, занадто товста обмотка і заглушка погано тримається або її зовсім немає, то спочатку встановіть свою заглушку, потім обріжте край стрічки під гострим кутом і починайте обмотку. Або другий варіант (якщо не знаєте, під яким кутом обрізати обмотувальну стрічку), то починайте так само з виступаючими краями, з потім просто обріжте їх гострим ножем прямо по торцю керма.

    початок накрутки обмотки на торці керма з обрізанням стрічки
  5. Далі важливе питання: в який бік накручувати обмотку?

    Хват керма рукою на верхній частині баранячих рогів

    Напрямок обмотки залежить від типу керма і Хватів, якими в основному користується велосипедист. Для вибору напрямку обмотки потрібно враховувати головне: руки велосипедиста, тримаючись за кермо, повинні стрічку закручувати, а не розкручувати.

    Наприклад, на рулях типу «баранячі роги» руки велосипедиста, перебуваючи на верхній частині керма (поруч з виносом), тягнуть стрічку вниз. Значить, напрямок обмотки у верхній частині має бути знизу вгору на велосипедиста.

    Зазвичай для «баранячих рогів» діє наступне правило: ліву частину керма накручують за годинниковою стрілкою, а праву частину – проти годинникової стрілки. Або ще простіше: обмотка завжди мотається всередину керма.

    Напрямок витків при обмотці керма

    Правильно намотана і закріплена обмотка повинна триматися на кермі нормально незалежно від того, в який бік вона намотувалася.

  6. Накладаючи стрічку стежте, щоб кожен новий виток накривав попередній наполовину, мінімум на третину. Стрічка повинна лягати на кермо щільно. Для цього потрібно її натягувати з невеликим зусиллям. Сильно тягнути не потрібно, щоб не порвати саму стрічку.

    У місцях хата труби керма краще накладати обмотку з дрібним кроком, для уникнення появи зазорів.

    Накладення витків при обмотці керма

  7. Як обмотувати гальмівні рукоятки:

    Гальмівні рукоятки повинні бути закріплені на кермі до початку обмотки. Існує два способи як обмотати гальма:

    Перший варіант полягає в тому, що використовуючи окремий відрізок обмотувальної стрічки (він або йде в комплекті або можна просто відрізати потрібний шматочок від основної стрічки) підкладаєте його на хомут, що кріпить гальмівну ручку, і продовжуєте обмотку керма далі. В результаті зазор, який повинен був утворитися при обмотці основною стрічкою, буде прикритий цим шматочком.

    Обмотка гальмівного важеля за допомогою шматочка обмотувальної стрічки

    Другий варіант полягає у використанні методу«вісімки ». Обмотуєте ручку, міняєте напрямок і знову обмотуєте її з іншого боку. Але при цьому піде більше стрічки і вийде потовщення в районі рукоятки.Обмотка керма обходячи гальмівні важелі

    Є ще й третій варіант. Ручку просто обходять. В принципі наявність обмотки на цьому місці не є критичним – руки там не стосуються керма. Це більше естетично важливо.

    Загалом, вирішуйте самі: як Вам зручно тримати кермо, чи заважають потовщення в цьому місці на кермі і наскільки вистачить обмотувальної стрічки.

  8. Закінчуючи обмотку, закріпіть край стрічки або спеціальною стрічкою з набору або звичайною ізоляційною стрічкою (бажано в колір обмотки). Намотуйте її так само акуратно, як і саму обмотку. Ображати ізоляційну стрічку таким чином, щоб її закінчення довелося на нижню сторону керма.

    Край стрічки так само можна відрізати для отримання рівного закінчення, як і при початку обмотки. Обрізати чи ні цей край, все-одно обмотуючи його ізолентою, вирішувати вам. Головне-край повинен бути надійно закріплений на кермі.

    Закріплення ізолентою краю обмотки на кермі

    Для того, щоб Ізолента не відклеювалася і не розмотувалася можна її трошки «приплавити» паяльником, розпеченим цвяхом або дротом. Якщо Ізолента не основі тканини це не вийде. Для цього розігрійте цвях або дріт на запальничці і «припаяйте» їм кінець ізоляційної стрічки.

    Припаяти край ізоляційної стрічки для закріплення обмотки на кермі велосипеда

Ще кілька маленьких секретів і порад при обмотці керма

  1. Якщо ваша стрічка без липкого шару внизу (бувають ще й такі випадки) використовуйте тонкий двосторонній скотч. Тобто спочатку обмотуєте кермо скотчем, а потім вже на нього накладаєте обмотувальну стрічку.
  2. Іноді під обмотку, для збільшення діаметра і зручності хвата, підкладають спеціальні самоклеючі накладки або пінисту гуму. Але врахуйте, що така накладка так само повинна бути надійно закріплена на кермі і не прокручуватися під обмоткою. Тому її краще всього кріпити знову ж на двосторонній скотч, якщо на ній відсутній клеючий шар.

    підкладання під обмотку керма накладок

  3. Якщо для обмотки використовується шкіряна стрічка, то її найкраще намотувати в теплому стані: сама намотування, кермо і приміщення повинні бути теплими. Так намотування лягає найкраще. У холодному стані вона може бути накручена криво зі складками в місцях згинів. Для виключення утворення складок стрічку потрібно трохи відтягнути і потримати 2-3 секунди, а потім продовжити намотування. Обмотка дропов керма ізолентою перед накладенням обмотки

  4. Щоб намотування краще трималася, можна на дропах (по краях керма) намотати ізоляційну стрічку липкою стороною вгору приблизно на 8-12 сантиметрів (трохи більше ширини долоні). Намотуючи її, так само намагайтеся, щоб кожен наступний виток наполовину заходив на попередній.

    Для чого? Справа в тому, що саме краю керма найбільше схильні до ударів. Таким чином, ізолента, по-перше, буде міцніше тримати обмотку, накладену зверху, не даючи їй розповзтися при пошкодженні, і по-друге, додатково захищати дропи керма від пошкоджень.

    Іноді для цих же цілей використовують знову ж двосторонній скотч. Якщо потрібно в районі дропов збільшити діаметр керма, то можна використовувати не тонкий, а товстий двосторонній скотч.

 

 

Відео про те, як зробити обмотку керма

Додаткова інформація про велосипедні рулі

  1. Як вибрати кермо для велосипеда
  2. Як підняти або опустити кермо на велосипеді
  3. Як виміряти товщину керма на велосипеді
  4. Винос керма велосипеда. для чого потрібен і як вибрати.
  5. Як вибрати гріпси (ручки керма) на велосипедне кермо
  6. Як зняти старі гріпси і поставити нові на кермо велосипеда
  7. Велосипедні роги на кермі. Для чого потрібні, Як підібрати і поставити.

Рекомендовані товари
Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію