На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Як вибрати гріпси (ручки керма) на велосипедне кермо

Опубліковано:

Відредаговано: 21.09.2017

Для початку давайте визначимося – що таке гріпси?

Гріпси - це ручки на кермі велосипеда. Їх ще називають "ручками керма" або "наконечники на кермо".

Встановлюють їх не на всіх типах велосипедних рулів. Наприклад, на рулях типу «баранячі роги», рулі-метелики використовують спеціальну обмотку як на тенісних ракетках або м'які поролонові або поліуретанові накладки.

Для чого потрібні гріпси.

  1. Гріпси забезпечують кращий хват керма, за рахунок підвищення зчеплення кисті руки з матеріалом ручки (кисть не ковзає по керму) і збільшення діаметра самого керма. У статті «Як вибрати кермо велосипеда», говорилося, що діаметр керма на кінцях зазвичай 22,2 мм або 23,8 мм. Не дуже товста трубка і якщо її просто тримати в руках, то не зовсім зручно. Гріпса збільшує цей діаметр, і тримати кермо стає значно комфортніше.

    Хороший, зручний і надійний хват керма, що гарантує, що він не вискочить з рук байкера, поряд з правильним налаштуванням сідла, відіграє значну роль у створенні загального комфорту при поїздці на велосипеді.

    Як правильно виміряти товщину керма встановленого на велосипеді описано в окремій статті тут.

  2. Гріпси дозволяють створити комфортний температурний режим для кистей рук. Їх виготовляють з матеріалів які погано проводять тепло, так що руки, навіть якщо вони без велоперчаток, не відчувають холод металу керма.
  3. Гріпси спеціальних анатомічних форм, забезпечують більш правильний розподіл навантаження на кисті рук байкера, в результаті чого руки при поїздках втомлюються значно менше.
  4. М'які гріпси також частково гасять дрібні удари, що припадають на кисті рук від переднього колеса.
  5. Красиві, стильні ручки керма є прикрасою велосипеда – особливо жіночого.

Гріпси виготовляють з різних матеріалів:

  • поролонові,
  • з м'якої і жорсткої гуми,
  • шкіри,
  • силікону,
  • пластмаси,
  • багатошарові (верхній шар з м'якого каучуку, а нижні шари з більш щільних матеріалів),
  • і навіть з дерева.

Віти гріпс (ручок керма) на кермо велосипеда

Кожен матеріал має свої плюси і мінуси.

Наприклад, виготовлені з поролону гріпси, мають властивість вбирати вологу. Тому після потрапляння під дощ або сніг, будуть довго мокрими, що не доставить вам додаткового комфорту. До того ж вони досить швидко зношуються і їх вистачає на 1-2 сезони.

Найбільш популярний і поширений варіант – гумові гріпси середньої жорсткості. Вони не натирають руки і забезпечують міцний хват керма.

Жорсткі гумові майже не зношуються, але часто без велосипедних рукавичок натирають руки.

Шкіряні гріпси дуже зручні, не ковзають в руці, виглядають дуже стильно і елегантно, довговічні. Якщо під шкіряну накладку підкладена м'яка підкладка, то гріпса стає м'якою, але довговічною. Такі гріпси, наприклад, стоять на міських універсальних велосипедах Dorozhnik Retro 2016.

Форма грипс

Форма грипс має дуже велике значення для комфорту і здоров'я рук і кистей, але часто недооцінюється велосипедистами.

Гріпси (ручки керма) бувають наступних типів форм

  • звичайні рівномірно круглі циліндричної форми;
  • круглої форми, але з невеликими потовщеннями в центрі або з зовнішнього торця ручки;
  • анатомічної форми
рівні циліндричні (круглі) гріпси гріпси з потовщенням анатомічні гріпси

Рівні круглі гріпси

Гріпси з потовщенням

Анатомічні гріпси

 

Круглі гріпси легкі у виробництві, дешевше і більш універсальні. На деяких моделях їх товщина не постійна, протягом всієї довжини, а має деяке потовщення в середині або з зовнішнього краю, що наближає їх до анатомічної форми. Вони зручніше і ергономічніше, ніж ручки постійної товщини, але все ж не так, як гріпси анатомічної форми.

У чому недолік круглих грипс? При хваті їх кистю основний тиск на кисть доводиться на піднесення великого пальця (точка 1 на малюнку нижче). При цьому кисть відчуває значний тиск і вібрації. Особливо це помітно на ручках занадто маленького зовнішнього діаметра.

При такому типі їзди через 30-40 хвилин рука починає відчувати дискомфорт, може початися оніміння, «мурашки в кистях», зниження чутливості. Ще через деякий час це призводить до болю в суглобах і м'язах кистей. Все це ознаки тунельного синдрому або компресійно-ішемічної нейропатії. Ішемія-порушення кровообігу і його наслідки, викликані здавленням (компресією).

В особливо важких випадках при багатоденному велопробігу такий стан може привести до нейропатії ліктьового нерва або «паралічу велосипедиста».

Точки опора долонею на гріпсу керма велосипеда

Для того, щоб уникнути болю в кистях при їзді на велосипеді можна:

Анатомічні гріпси – це ручки керма, що мають виїмки для рук і опору для долоні. На деяких моделях відразу вбудовані невеликі ріжки і заглушки керма.Гріпси з фланцями

Є у них і один недолік. Анатомічні гріпси складно щільно обхопити пензлем руки, а це означає, що використовувати їх на змаганнях або в екстремальних видах катання, де важлива маневреність, не можна. Кермо не повинен вискочити з рук. Там встановлюють тільки ручки керма циліндричної форми або гріпси з потовщенням.

Дуже зручні такі ручки, якщо вони виготовлені з м'якої гуми і встановлюються спільно з рогами на кермо. Роги бувають відразу вбудовані або можна їх придбати окремо.

Найкраще перед покупкою таких гріпсів спробувати їх наживо. Долоні у всіх різні і те, що підходить одному велосипедисту, іншому може доставляти тільки дискомфорт.

Круглі гріпси так само бувають з фланцями або без. Фланці це стопери на внутрішній стороні щодо центру керма. Якщо використовуються манетки для перемикання швидкостей, то гріпси, природно, повинні бути без фланців.

Кріплення грипс на кермі велосипеда

Ручки керма бувають з замками або їх ще називають фіксуючі кільця або без них. Гріпси з кільцями дорожче, але їх простіше надягати. Правда буває, що через рік-два ці кільця так «прикипають» до керма, що їх доводиться буквально спилювати з нього.

Кріплення грипс до керма фіксуючими кільцями

У питаннях зняття старих грипс з керма і надягання на нього нових є свої нюанси і маленькі секрети, які описані в статті «Як зняти старі гріпси і поставити нові на кермо велосипеда».

Що таке гріпстопи

Гріпстопи – це спеціальні заглушки, які ставляться на торці керма для того щоб гріпси не зіскакували з нього, а всередину труби керма не потрапляли волога, бруд і т. п.

Торці керма досить часто виявляються в контакті з землею, як при падіннях, так і якщо просто байк поклали на дорогу. Якщо кермо, відкритий з торців, то в нього можуть набитися бруд, пісок, сніг, вода. Торцями керма частенько дряпаються, притуляючи байк до стіни або при проїзді вузьких місць. Саме тому гріпстопи захищають кермо.

Зазвичай вони йдуть або як окрема заглушка, що вставляється всередину керма, або він кріпиться хомутом зовні керма.

Грипстопы

Часто заглушка виконується як частина гріпси і не знімається з неї.

Завжди встановлюйте гріпстопи. Це вбереже кермо від пошкодження, а Вас — від травм.

Що робити якщо гріпси прокручуються на кермі

Швидше за все причиною цього стала бруд і вода, що потрапила під грипсу. Зазвичай це відбувається, якщо немає гріпстопів і при падінні бруд, вода, пісок потрапляють між кермом і гріпсою.

До речі, досвід показує, що гріпси частіше ковзають на алюмінієвих рулях, ніж на сталевих.

Якщо Ви помітили, що гріпси стали крутитися під час їзди, потрібно їх зняти, ретельно протерти поверхню керма під ними і самі гріпси зсередини. Дати їм як слід висохнути, знежирити і потім знову одягнути їх на місце.

Давайте розглянемо, що потрібно робити, щоб рукоятки не крутилися на кермі велосипеда.

Кілька способів жорсткої фіксації гріпсів на кермі, щоб вони не прокручувалися:

  1. Найпростіший: при надяганні гріпси бризнути всередині неї лак для волосся. Тоді при надяганні він зіграє роль мастила, а потім висохне і буде працювати як клей. Добре б, до речі, попередньо знежирити поверхні керма і грипс зсередини, краще спиртом.
  2. Можна замість лаку при надяганні грипс нанести на кермо клей типу "Момент", також попередньо знежиривши спиртом поверхні керма і грипс зсередини.
  3. Використовуйте грипстопы з фіксуючими кільцями.
  4. Якщо таких гріпстопів немає, можна зробити їх самостійно. Для цього на відстані 3-5 мм від наружноего краю в гріпсі манікюрними ножицями робиться невелика канавка грубиною 1-2 мм.потім гріпса натягується на кермо і в канавку одягається маленька еластична стяжка для проводів, яка щільно затягується і фіксує гріпсу на кермі. Бажано, щоб замок стяжки був знизу керма. Сам замок на стягуванні можна ще трохи підплавити на вогні запальнички і придавити. Якщо хочете, то таку фіксацію можна зробити з обох країв гріпси.
  5. Якщо гріпса по діаметру трохи більше керма, можна спробувати намотати на кермо лейкопластир і вже на нього одягнути гріпси.

Отже, підіб'ємо підсумки.

При виборі собі ручок керма врахуйте кілька факторів:

  1. Якщо ви берете участь в екстремальних видах катання – вам потрібні тільки гріпси циліндричної форми
  2. Якщо збираєтеся довго подорожувати краще брати гріпси анатомічної форми і краще відразу з металевим рогами.
  3. М'які гріпси більш комфортні для рук, але служать менше ніж жорсткі.
  4. щоб не натирати руки об жорсткі гріпси краще відразу брати до них велоперчатки.

І найголовніше – Вашим рукам має бути зручно тримати кермо у встановлених на ньому гріпсах!

Додаткова інформація про велосипедні рулі

  1. Як вибрати кермо для велосипеда
  2. Як підняти або опустити кермо на велосипеді
  3. Як виміряти товщину керма на велосипеді
  4. Винос керма велосипеда. для чого потрібен і як вибрати.
  5. Як зняти старі гріпси і поставити нові на кермо велосипеда
  6. Велосипедні роги на кермі. Для чого потрібні, Як підібрати і поставити.
  7. Як вибрати і правильно зробити обмотку керма велосипеда

Коментарі (1)

Коментарі

  • Антон 05.02.2022 18:38
    "Точки давления кистью на круглую грипсу": не представляю, как можно добиться такого давления - что, положить большой палец на грипсу сверху?!
    У меня (на MTB с малым наклоном посадки) большой палец схватывает грипсу снизу (там же и рычажные манетки), и никак не может давить точкой 1 на грипсу; суставы ладони к остальными пальцам - лежат на грипсе сверху, а запястье провисает горизонтально за грипсой, и нисколько не сдавливается. В долгой поездке я только иногда поворачиваю кисти на грипсах запястьями выше/ниже, и меня вполне устраивают простые цилиндрические грипсы из мягкой резины (ТЭП) с рельефом в мелкий ромбик - без перчаток.

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію