Не давно у дитини під час катання злетіла ланцюг на односкоростном велосипеді. На такому байку це серйозна проблема. Ні їхати вперед, ні загальмувати. Це ще добре, якщо колесо не заклинить.
Саме тому на одношвидкісних велосипедах потрібно встановлювати додатковий передній V-brake гальмо. Як мінімум, він завжди допоможе загальмувати в екстреній ситуації з велоцепью.
Розповідав йому по телефону як її поставити назад. Начебто вийшло, приїхав додому почали розбиратися і усунули саму причину, яка до цього вела. Вирішив все описати, так як проблема це частенько виникає, і вирішувати її доводиться іноді в польових умовах.
Перш за все, потрібно зрозуміти: чому вона злітає.
Причини, за якими ланцюг злітає із зірок на велосипеді:
- Слабкий натяг.
Найбільш поширена причина, що відноситься до одношвидкісних і багатошвидкісних велосипедів.
Як перевірити натяг велоцепи? Її провис у одношвидкісного велосипеда повинен становити в центрі між зірками максимально 10-15мм.
Більш детально про це описано в статті «Як правильно визначити довжину і натяг велосипедного ланцюга» і тут ми повторюватися не будемо.
- Викривлення одного або декількох ланок ланцюга. Зазвичай вистачає і однієї ланки. Виникає воно від ударів при недбалому поводженні або падіннях велосипедистів.
Одношвидкісна велоцепь міцніша і там такі проблеми зустрічаються вкрай рідко. У більш ніжних багатошвидкісних-таке трапляється, але теж не можна сказати, що дуже часто. Лікувати це ніяк не можна. Потрібно або видаляти або міняти ланка, якщо дозволяє довжина ланцюга, або замінювати її всю. Якщо ланцюг вже частково зношена-краще відразу міняти її на нову.
вирівнювати ланку молотком на ковадлі або плоскогубцями - нереально. Ідеально прямо його не вирівняти, а в такому вигляді воно все одно буде прискорювати знос зірочок і злітати з них - Деформація або знос зубів зірочок в системі або касеті.
Деформація може виникнути тільки від ударів, а знос, особливо на байках з перемиканням передач – це процес природний і невідворотний.
В обох випадках краще міняти зірочки, а якщо вони і так не найновіші – є привід замінити всю касету відразу.
Хочеться пояснити ось ще що. Вставляти на місце викривлені зуби зірочок «за допомогою молотка і якоїсь матері» справа, на перший погляд, проста і очевидна, але не вдячна і часто марна. Хоча умільці роблять все, але кататися на такому великому потім Вам, так що думайте самі. Ідеально рівно не вийде: значить, збільшиться швидкість зносу ланцюга, а ризик скидання її з зірочок залишиться.
- Ланцюг дуже розтягнутий.
В одношвидкісних велосипедах це зустрічається дуже рідко, а у багатошвидкісних звичайне явище. Як правильно визначати знос ланцюга описано тут і повторюватися ми так само не будемо.
- Неправильно налаштований передній або задній перемикач.
Таке буває тільки на велосипедах з перемиканням передач. Проблема проявляється, коли при крученні педалей велоцепь сама по собі перескакує на іншу зірку. в цьому випадку потрібно правильно налаштувати перемикачі. Зазвичай це робиться двома регулювальними болтами, позначеними літерами L і H. але всі нюанси цього процесу в рамках даної статті ми розглядати не будемо, тим більше, що в мережі багато матеріалів і відеороликів з цього питання.
Ось, наприклад, відео про налаштування заднього перемикача швидкостей на велосипеді.
Тепер про те, як поставити ланцюг що злетів на одношвидкісному велосипеді на місце.
Ідея така: спочатку вона повністю одягається на одну із зірок (зазвичай на задню, але можна і на передню) і накидається на другу зірочку (передню або, відповідно, задню), щоб лежати на частині зубів. Далі при прокручуванні педалей по ходу руху ланцюг захоплюється іншими зубами зірочки і повністю лягає на всю зірку і таким чином одягається.
Алгоритм дій при надяганні ланцюга приблизно наступний.
- Переверніть велосипед догори ногами, поставивши його на сідло і кермо, або підніміть так, щоб заднє колесо вільно оберталося.
- Якщо на велосипеді встановлений захист велоцепи-краще її зняти. Так буде зручніше і простіше дістати до передньої зірки. Якщо лінь знімати, або можете і так дотягнутися до зірочки – ну справа Ваша.
- Повністю накиньте ланцюг на задню зірочку. (Якщо не знімали захист, тоді може бути зручніше повністю одягнути її на передню зірочку).
- Накиньте ланцюг на передню зірку по ходу її обертання і крутите педалі вперед по ходу руху. При обертанні педалей вона сама накидається на залишилися зуби.
Тут потрібно розуміти, що якщо велосипед стоїть догори ногами, то ланцюг закидається на нижню частину зірки (по відношенню до вас) і, прокручуючи саму зірку за педаль за годинниковою стрілкою, накидаємо її на передню зірочку цілком. Якщо почнете накидати ланцюг на верхню частину зірки по відношенню до вас, то не зможете крутити педалі – адже фактично вам доведеться натискати на гальмо.
Якщо велосипед знаходиться в нормальному положенні (колесами вниз), то знову ж накидаєте ланцюг зверху на зірку і крутите педалі за годинниковою стрілкою – як якщо б їхали вперед.
Все – ланцюг одягнена.
Як збільшити натяг велоцепи на одношвидкісному байку
Що б ланцюг в наступний раз знову не злітала через провисання, краще відразу збільшити її натяг.
Для цього: відпустіть трохи гайки на дропаутах, щоб заднє колесо трохи рухалося і потягніть його назад. Виставивши правильне натяг велоцепи, потихеньку затягуйте гайки. Тільки не перекосіть заднє колесо і перевірте, що б воно оберталося строго у вертикальній площині і не стосувалося пір'я рами і крила.
Не потрібно натягувати велоцепь дуже сильно, педалі будуть туго крутитися. Невеликий провис повинен бути, але максимум 1-1.5 см.
Якщо заднє колесо більше нікуди рухати – видаліть одну ланку.
Що ще можна почитати про велосипедних ланцюгах:
- Велосипедний ланцюг. Пристрій, маркування, ширина і правила підбору велоцепи
- Як правильно мити і змащувати велосипедний ланцюг
- Знос велосипедного ланцюга. Що це таке і як виміряти знос велоцепи.
- Як зменшити знос велосипедного ланцюга
- Як правильно визначити довжину і натяг ланцюга
- Як зняти ланцюг з велосипеда. Вичавка ланцюга - що це таке і як їй користуватися.
- Як захистити штани, спідниці, пальто і плащі від попадання в ланцюг велосипеда
- Захист велосипедного ланцюга і зірок. Рокринг.
Коментарі
Вот так по интернету понять что у Вас такое нереально.
Но смотреть, как нам кажется, нужно в следующие стороны:
1. Цепь может слетать в случае, если у неё слабое натяжение. Поэтому нужно попробовать его увеличить. М.б.можно немного подвинуть назад планетарную втулку в дропах (там где она крепится в раме). Только нужно будет смотреть на заднюю цепь - как она себя поведет.
Иногда ставят натяжитель цепи - но тут уже нужно смотреть по месту.
2. Цепь может просто растянуться. Это называется износ цепи. У на на сайте есть статья "Износ велосипедной цепи. Что это такое и как измерить износ" sportek.in.ua/blogs/stati/iznos-velosipednoy-tsepi-chto-eto-takoe-i-kak-izmerit-iznos-velotsepi
В этом случае её проще сменить. Но в Вашем случае нужно смотреть на требуемую длину цепи (количество звеньев). Там у Вас обычная односкоростная цепь - так что такую цепь можно легко купить. Можно посмотреть статьи: "Как правильно определить длину и натяг велосипедной цепи". sportek.in.ua/blogs/stati/kak-pravilno-opredelit-dlinu-velosipednoy-tsepi
3. Может быть можно просто убрать одно звено цепи, таким образом уменьшив её длину.
4. Если мастера говорят, что сломалась планетарная втулка - то для её ремонта действительно нужны специалисты. Часто проще купить новую, чем ремонтировать старую.
Ну вот как-то так.
У меня спадает передняя цепь на велосипеде Schwinn Town Country.
В ремонтных службах отказываются , так как они не знают как работать с планетарной втулкой в случае ремонта.
Где найти информацию о данном виде ремонта у трёхколёсного велосипеда?
Рады, что помогли Вам.
Еще раз спасибо Вам.