На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Як їздити і що робити, якщо потрапили на велосипеді під дощ

Опубліковано:

Відредаговано: 14.10.2019

У будь-якій поїздці є ризик потрапити під дощ. Звичайно, найкраще подивитися прогноз погоди і подумати чи варто їхати чи ні, але що робити, якщо їхати все ж обов'язково потрібно або раптом дощ застав Вас в дорозі всупереч всім метеопрогнозам?

При поїздках під дощем виникає кілька основних завдань:

  1. Як захистити велосипедиста від води і промокання.
  2. Як захистити велосипед від впливу дощу і бруду.
  3. Як правильно їздити під дощем.

У минулих статтях ми розповідали про те, як захистити велосипедиста і сам велосипед від води і бруду при їзді під дощем.

Залишився не освяченим ще одне важливе питання – як їздити під дощем.

Ось з цього приводу ми і дамо кілька порад.

1. Найкраще перечекати дощ в укритті

Перш за все, хочеться відразу сказати про те, що якщо є можливість, то все-таки краще перечекати дощ, а особливо якщо це сильний дощ з грозою і блискавками, в укритті. Зазвичай сильні дощі не дуже тривалі, по крайней мере, в нашій країні, а не де-небудь в Південно-Східній Азії.

Краще під дахом ніж під дощем

2. Одяг і ноги повинні залишатися сухими

Промокнути і їхати в мокрому одязі і з мокрими ногами найгірше. Це вірний шлях до захворювання. Більш докладно про те, як захистити одяг і взуття велосипедиста під дощем, описано в окремій статті: «Особливості їзди на велосипеді під дощем – одяг, парасольки, дощовики, бахіли.»

Тут же коротко скажемо про те, що, на наш погляд, найкращий спосіб захисту велосипедиста від дощу-дощовик і бахіли. Дощовик може бути як звичайний, так і спеціальний китайський для велосипедистів або мотоциклістів.

Серед головних переваг дощовиків (велосипедних накидок) можна назвати:

  • Швидко надівається і знімається.
  • Захищає не тільки від дощу, але і від пронизливого вітру.
  • Добре захищає не тільки голову і плечі, але і спину, коліна, ноги і кисті рук на кермі.
  • Можна використовувати звичайний одяг.
  • Яскраві кольори, а в деяких варіантах і вбудовані світловідбиваючі елементи, підвищують помітність на дорозі під дощем, що в реальному житті дуже важливо;
  • Легко відмивається від бруду після дощу і швидко сохне.
  • В складеному стані займає мало місця за обсягом і вагою.
  • Дешевий.

Велосипедні дощовики для захисту від дощу і вітру

Аналогічно і велобахіли – надійно захищають ступні і ноги від води і бруду.

Використання велосипедних бахіл

Якщо справжніх бахіл немає – можна скористатися «народними» методами захисту взуття:

  • Взяти медичні бахіли. Вони, як мінімум, захистять ступню і взуття від води і бруду – коштують дешево і займають дуже мало місця у велосумці. Після використання можна просто викинути
  • Надіти звичайні пакети на взуття і закріпити їх гумкою, обмотати мотузкою або скотчем.
  • Обмотати ноги і взуття пакувальної або харчовою плівкою в кілька шарів і закріпити її скотчем.

Саморобні велосипедні бахіли

Особливо хочеться відзначити про захист колін. Не так страшні мокрі стегна, як промоклі коліна, особливо, на холодному вітрі — дуже небезпечне поєднання для колінних суглобів.

3. Спеціальні велосипедні окуляри

Сонцезахисні окуляри пропускають мало світла і, що добре для сонячного дня, в дощову погоду погано - видимість буде ще гірше.Велосипедні окуляри з прозорими або жовтими стеклами захищають очі від води і вітру, але не погіршують огляду дороги. Навіть якщо на такі окуляри потрапляє вода і видимість стає не ідеальна, очі не заливаються водою, не потрібно однією рукою кидати кермо або зупинятися, щоб протерти обличчя і очі. Окуляри забезпечують безперервність огляду і комфорт самим очам.

Велосипедні окуляри

Якщо ви носите окуляри з оптичними лінзами, то їхати доведеться в них. Можна, звичайно, їздити взагалі без окулярів, але б'ють в обличчя дощові краплі приносять масу незручностей. Більш детально про rel="noopener noreferrer" велосипедних окулярів, типах лінз і покриттів, а так само про те на що звернути увагу при покупці собі окулярів можна почитати зі спеціальної статті " Велосипедні окуляри. Потрібні чи ні. Як вибрати. "

Для захисту очей і окулярів від води найкраще використовувати кепку або дощовик з капюшоном і довгим козирком.

4. Крила та бризковики

Є хороша картинка, яка сама за себе говорить – потрібні крила на велосипеді чи ні:

потрібні крила на велосипеді чи ні

Крила при поїздці по брудній дорозі і під час дощу захистять велосипедиста: особливо ноги, спину, а так само трансмісію від води і дорожнього бруду з-під коліс.

Більш детально про це описано в статті «Як захистити велосипед під дощем від води і бруду».

Нам здається, що крила для міського і дорожнього велосипеда – необхідний атрибут, але кожен сам для себе вирішує – їздити чистим, але з крилами або без крил, але схожим на красенів з картинки вище.

 

5. Дорога.

Їздити по будь-якій дорозі під дощем і після нього гірше, ніж по сухій.

Зчеплення покришки з мокрим асфальтом, бруківкою, тротуарною або гранітною плиткою помітно погіршується і це обов'язково потрібно враховувати. Особливо при гальмуванні і на поворотах.

Є одне важливе зауваження. На самому початку дощу міська дорога буде самою слизькою. Пов'язано це з тим, що перша, що потрапила на дорогу вода, почне розчиняти і піднімати на поверхню всю накопичилася на ній бруд: дорожній пил, пісок, залишки зимової хімії, якою посипають дороги, краплі масел, солярки і бензину. Все це створить плівку та сльоту, яка буде між покришкою і дорогою ще більше зменшувати зчеплення. Потім ця плівка потихеньку змиється і залишиться тільки вода.

Дуже слизькою стає дорога влітку і восени в південних регіонах під фруктовими деревами. Впали на землю ягоди щелковіци, абрикоси, сливи і т.п. розмокають під дощем і перетворюються в слизьку масу. І залишається вона там надовго навіть після дощу, висихаючи дуже повільно.

Аналогічна ситуація і з опалим на дорогу листям. Це стосується вже всіх регіонів. Їзда по ним і в суху погоду не дуже приємна, а під дощем взагалі перетворюється в суцільні падіння.

5.1. Дорожня розмітка

Наступний, дуже важливий момент – дорожня розмітка. Якщо ви їсте по дорозі з нанесеною розміткою, намагайтеся всіляко уникати наїзду на білі та інші кольорові смуги на ній. Під дощем вони стають занадто слизькі. Ковзають на них і автомобілі, але значно менше. Все ж ширина коліс більше і зчеплення з дорогою у них краще, ніж у мотоциклістів і велосипедистів.

Особливо це важливо на пішохідних переходах – проїжджайте між білими або жовтими смугами. Якщо потрібно перетнути проїжджу частину через пішохідний перехід, їдьте поруч з ним або переходите пішки, поруч з велосипедом.

Дорожня розмітка

Спостерігав ситуацію, коли велосипедист почав в дощик активно маневрувати на пішохідному переході і отримав занос переднього колеса на слизькій широкій білій смузі. Природно впав, зачепивши перехожих, що знаходилися поруч.

Це стосується як фарбованої, так і пластикової (типу дуже сучасної і довговічною) розмітки. Дорожники запевняють, що вже починають використовувати розмітку з підвищеною «шорсткістю», для зменшення ефекту ковзання на ній, але, напевно, до нас поки така цивілізація не дійшла.

Зустрічав на тротуарах гранітну плитку перед деякими офісними центрами. Це взагалі «шедевр архітектурної думки». Деякі навіть викладають її шашечками: гладка плитка чергується з шорсткою. На ній і пішохід запросто послизнеться, не кажучи вже про велосипедиста.

Тому дивіться уважно на дорогу, по якій їдете і, якщо це можливо, вибирайте більш безпечний маршрут.

5.2. Їзда по краю дороги

При русі по проїжджій частині велосипедист зазвичай тримається біля краю дороги.

Під час дощу потрібно враховувати, що:

  1. Вся вода з дороги стікає до бордюрів і тому байкеру доводиться їхати постійно у воді.
  2. Зазвичай біля узбіччя накопичується багато дорожнього бруду і пилу, яка під дощем розмокає, погіршуючи зчеплення з дорогою і забризкуючи велосипед і велосипедиста.
  3. З краю дороги розташовані водостоки, прикриті гратами. Заїхати колесом в таку решітку, та ще й між прутами, елементарно. Це все може привести до падіння і пошкодження колеса. До того ж в таких місцях накопичується багато гілок, палиць та іншого сміття, принесеного водою і небезпечного для коліс.

Особливості їзди в дощ по краю дороги

Трапляється, що в водостік потрапляють колесом і при гарній погоді, отримуючи незабутні враження від вільного польоту :), а якщо ця решітка буде захована під водою? Мало того, що політаєш, так ще й скупаєшся, причому в не дуже чистій воді.

Колесо велосипеда потрапило в решітку водостоку

5.3. Їзда по калюжах.

Прикольно розігнатися і проїхати в фонтані бризок, якщо Вам років 5-10. Мама, звичайно, після такого трохи покричить, але, все одно заспокоїться.

Їзда по калюжах

Ну, а якщо рочків по більш, то вже самому потрібно думати, чим все може закінчитися. Під калюжами часто ховаються вибоїни та ями в асфальті, зливові решітки, не закриті люки і т.п., заїзд в які не обіцяє нічого хорошого.

Якщо дорога вам добре знайома, і ви точно знаєте, що вона без«сюрпризів » - можете їхати. В іншому випадку краще об'їхати або пройти потихеньку пішки, ніж впасти в калюжу і промокнути.

Ями під калюжею

До того ж вода в калюжах найчастіше являє собою суміш піску, землі та інших хімічних речовин з вулиці. Вся ця бруд потрапить на обід колеса. Якщо велосипед обладнаний ободнимі гальмами, то у Вас можуть з'явитися великі проблеми – мокрі і брудні обода різко знижують ефективність роботи вібрейков, сильно зношують їх гальмівні колодки і сам обід.

Та й ймовірність промокнути ногам при заїзді в калюжу значно вище.

 

5.4. Повороти

Повороти в дощ небезпечніше, ніж в нормальну погоду.
Гальмуйте перед поворотом заздалегідь, з урахуванням збільшеного гальмівного шляху і слизької дороги. Плавно і акуратно повертайте кермо, входите в поворот і вже після цього знову набирайте швидкість.

Взагалі різко вертіти кермом на мокрій дорозі не рекомендується.

 

6. Видимість велосипедиста на дорозі

Під час дощу видимість велосипедиста сильно знижується. Врахуйте, що автомобілісти не набагато краще бачать дорогу. Їм ще й лобове скло заливає водою. Тому потрібно зробити все, щоб Вас стало краще видно на дорозі.

Увімкніть передній і задній ліхтарі. Якщо є можливість, одягніть світловідбиваючий жилет або яскравий одяг і велосипедний шолом.

Велосипед обов'язково повинен бути обладнаний катафотами. Добре, якщо на вашому велосипедному дощовику, шоломі, ногах є світловідбиваючі смуги. Наші китайські «брати по розуму » придумали і випускають цілу купу таких «прибамбасів »: велосипедні та мотоциклетні накидки для дощу яскравих кольорів і зі світловідбиваючими елементами, світловідбиваючі смуги на руки, ноги, рюкзаки, шоломи і т. п.

Видимість велосипедиста під дощем на дорозі

7. Речі

Тут все просто. Якщо рюкзак або велосумка виготовлені з непромокаючої тканини, то все добре.

Якщо вони можуть промокнути, то доведеться їх накрити поліетиленовою плівкою, пакетом.

8. Мобільний телефон

Перш за все, щодо мобільників хочеться сказати головне: ніколи не користуйтеся мобільним телефоном, радіоприймачем, плеєром і т.п. під час дощу і тим більше явної грози. Всі ці пристрої мають одну не хорошу особливість – вони здатні«притягнути » до себе удар блискавки.

Найкраще їх просто вимкнути. Щорічно кілька людей, не тільки велосипедистів, а й просто перехожих, гине під час дощу від ударів блискавки під час розмови по телефону.

Про те, як захищати мобільний телефон, велокомп'ютер, ліхтарі і т. д. більш детально розказано в статті «Як захистити велосипед під дощем від води і бруду».

9. Їзда по бруду

Якщо на дорозі перед вами великий бруд, перш за все, подивіться – чи можна цю ділянку об'їхати.

Їхати по ній потрібно гранично обережно, особливо якщо це незнайома дорога і невідомо, є і під брудом яма, камені, палиці, скла, коріння дерев або інше сміття. До того ж падіння в бруд взагалі не обіцяє нічого хорошого як для велосипеда, так і для байкера. Відмиватися доведеться довго і нудно.

Як їхати по бруду:

  • Перш за все, перейдіть на знижені передачі, для того, щоб зберегти крутний момент;
  • Не робіть різких рухів кермом, не смикайте корпусом, щоб зберегти рівновагу;
  • Постарайтеся якомога більше завантажити заднє колесо для кращого зчеплення з дорогою. Краще не привставати з сідла навіть на підйомах.
  • Не потрібно розганятися, рухайтеся плавно з постійною швидкістю. Педалі крутите спокійно і рівномірно: без ривків, з невеликим зусиллям. Намагайтеся не допускати пробуксовування заднього колеса;
  • При гальмуванні в грязі намагайтеся більше працювати заднім гальмом. Гальмуйте плавно і м'яко.
  • Для повороту кермо крутите плавно, не нахиляючись, з малою амплітудою.

На велосипеді по бруду

Ну а після такої поїздки обов'язково помийте велосипед.

 

Що ще можна почитати на цю тему

  1. Особливості їзди на велосипеді під дощем – одяг, парасольки, дощовики, бахіли.
  2. Як захистити велосипед під дощем від води і бруду.
  3. Що робити якщо ви потрапили на велосипеді в грозу
  4. Велосипедні окуляри. Потрібні чи ні. Як вибрати.
  5. Велосипедні крила: для чого потрібні, які бувають, як вибрати
  6. Як вибрати передній ліхтар на велосипед і для чого він потрібен.
  7. Нюанси вибору заднього ліхтаря на велосипед.

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію