Відредаговано: 09.12.2017
Розповідаючи про велосипедні замки в статті «Велосипедні замки. як захистити велосипед від крадіжки і чи врятує велозамок від викрадення» згадувався такий спосіб захисту велосипеда як: записати собі серійний номер, який вибитий на рамі і записаний в техпаспорті.
У наших читачів часто виникають питання: «Що означають написи, вибиті цифри і букви на рамі велосипеда? », «Де знайти серійник на рамі?» і «Що робити, якщо його взагалі немає? »
Спробуємо відповісти на них.
Що означають вибиті на рамі або інших частинах велосипеда букви і цифри.
Давайте відразу уточнимося, що написи, нанесені на рамі у вигляді наклейок, фарби і т.п. завдає виробник і позначає зазвичай все що захоче: починаючи від назві моделі байка до назв технологій виробництва труб рами і іншими рекламними "фішками".
Вибиті або вигравірувані цифри і букви не на самому видному місці і не так кидаються в очі - це серійні номери рам.
Букви і цифри на різних деталях можуть означати як номер (наприклад, є номери на деяких моделях дорогих вилок), так і заводське маркування характеристик деталі або вузла.
Наприклад, на підсідельному штирі гравірують його діаметр, мінімальну глибину установки в підсідельну трубу і т. д.
Де на велосипеді серійний номер.
Зазвичай серійник знаходиться в наступних місцях:
- Знизу рами під кареткою. Місце досить незручне, але там якраз дуже часто його наносять виробники. Якщо вас зупиняє поліція по якійсь своїй орієнтуванні і просить Показати номер велосипеда, то доводиться його перевертати і, не дай бог, труба брудна, ще й очищати бруд, щоб прочитати букви і цифри.
- Спереду на рульової трубі. Тут все набагато простіше і зручніше – можна швидко і зручно його подивитися.
Перший і другий варіанти – найпоширеніші, але зустрічаються ще й такі:
- На правому задньому пере або півні, якщо він не знімний.
- На перекладині, що з'єднує верхні частини заднього пір'я і до якої кріпляться заднє крило і багажник (якщо вона є).
- На перекладині, що з'єднує нижні частини заднього пір'я і до якої кріпиться заднє крило (якщо вона є).
- Внизу або вгорі підсідельної труби. Це труба на рамі велосипеда, в яку вставляється підсідельний штир, А до нього кріпиться сідло.
- На деяких двухподвесах зустрічався номер на нижній частині заднього трикутника поруч з кареткою.
Це основні місця, куди він наноситься. Цілком можливо, що деякі виробники використовують ще які-небудь частини рами, але нам більше про таких невідомо. Якщо хтось бачив ще в будь-яких екзотичних місцях – пишіть в коментарях, додамо і їх.
До речі, деякі виробники наносять номери у вигляді наклейки на одну з труб рами. Як на мене, все ж краще вибитий або вигравіруваний, ніж така наклейка. А ще краще обидва відразу. За наклейці часто легше чітко визначити букви і цифри, а штампування їх на металі більш довговічна.
На велосипедах, що випускаються за радянських часів на Харківському велосипедному заводі (ХВЗ) номер складався з двох частин: дві окремо стоять цифри позначали Рік випуску, а інші цифри-це наскрізна нумерація випущених заводом рам. Їх найчастіше наносили якраз на півні (там, де кріпитися вісь заднього колеса).
Перепишіть номер собі, а найкраще сфотографуйте його і не викидайте техпаспорт і чек при покупці велосипеда в магазині.
Ще один нюанс: при переписуванні собі номера уважно дивіться на правильність букв і цифр, близьких по написанню.
Це такі подібні в написанні букви і цифри як:
- Буква «O» і цифра «0»;
- Маленька англійська літера «l» і цифра «1»;
- Велика англійська буква «Z» і цифра «2»;
- Російська буква « з»і цифра «3»;
- Велика англійська буква «S»і цифра «5»;
- Велика англійська літера «В» або російська «В» і цифра «8»;
- Та інші подібні варіанти.
Це особливо важливо, якщо потрібно знайти серійний номер в базах викрадених велосипедів.
Є ще один момент, пов'язаний з серійними номерами. Деякі виробники ставлять їх на інші вироблені деталі і комплектуючі. Так є номери вилок, колісних втулок, перемикачів передач і т.п. якщо на вашому байку є і вони, запишіть їх собі. Завжди буде легше довести, що це саме від вашого велосипеда.
Що робити, якщо серійного номера велосипеда немає?
Тут ситуація складніша.
Якщо велосипед купувався в нормальному магазині і є реальний виробник з ім'ям, то такої ситуації виникнути не може в принципі. Всі серйозні виробники нумерують свої рами. Або цей екземпляр зроблений в підпільному цеху « в Одесі на Малій Арнаутській» і пофарбований під популярну марку і модель.
Іноді китайські та інші “Noname” виробники дійсно ліплять рами без номерів. Їх стає все менше і менше, але купувати такий велосипед – початковий ризик не тільки через відсутність номера, але головним чином через якість байка і його комплектуючих.
Якщо при покупці ви оглянули раму, і в тих місцях, де повинна стояти нумерація побачили затерті напилком або шлифмашинкой місця – ну байк точно крадений і ви «скупник краденого».
Причому ,на дорогих європейських байках не просто сточують болгаркою номер, а ще шпаклюють і фарбують це місце. Так що потрібно дуже уважно оглядати раму, якщо берете велосипед з рук або в Інтернеті.
Тут головне питання в тому, що ви не зможете через серійний номер довести поліції, що це Ваш байк. Доведеться доводити це іншими способами. Це можуть бути і свої секретні мітки, і давнє фото себе коханого з великим і т. д. і т. п.
Коментарі
Если стоит печать магазина, то это документ, подтверждающий, что вы его реально покупали. Тем более, если есть ещё и чек.